Frøkenanonym Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Det er rett før eksamen, og jeg har blødd neseblod 6 ganger på 3 døgn. Jeg hadde det slik ved eksamen for 5 år siden. Men jeg føler meg ikke så stresset, og kom på at jeg starter med dong quai to dager før jeg startet å blø neseblod. Kan dette ha en sammenheng?
miore Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 (endret) Hvorvidt det forårsaker neseblod vet jeg ikke, men jeg hadde holdt meg langt unna hadde jeg vært deg! http://en.wikipedia.org/wiki/Angelica_sinensis#Adverse_effects Edit: Det står også at det skal ha antigoagulerende egenskaper, så da høres det meget plausibelt ut at neseblodet skyldes Dong quai-en, ja. Endret 30. november 2014 av miore
Kamelia83 Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 DQ kan øke blødninger. Man skal ikke ta DQ under menstruasjon f.eks fordi man da kan blø mye mer. Så det kan jo ha en sammenheng med neseblødningene også kanskje? Vet ikke om du har lett for å blø neseblod også blir det bare forsterket av urten?
Frøkenanonym Skrevet 30. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2014 Jeg har ikke hatt lett for det tidligere, er som sagt 5 år siden jeg blødde neseblod(i ca en uke) da jeg skulle ha eksamen. Ikke noe før det. Og nå er det snart eksamen. Kan være en blanding av det og DQen. Jeg får kutte den ut da, synd, synes det var stilig å se hvordan temperaturen endret kurve i forhold til forrige syklus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå