AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei! Er ei jente på 19 år. Har klart gått ned i vekt etter mye fokus på riktig kosthold og en del løping. Nå som jeg har gått ned i fett prosent vil jeg fokusere mer på styrketrening, men jeg er ikke helt sikker på hvordan en "bra" økt er. Hvis jeg for eks skal trene mage, hvor mange øvelser burde jeg gjøre, hvor mange rep og hvor lang pause mellom hver øvelse? Burde en styrkeøkt holde i minst 60 min for at det skal være en effektiv økt? Og et annet spm; For å holde vekta stabil i jula, lønner det seg å trene styrke eller løpe ute? Setter stor pris på svar Anonymous poster hash: 5c9ff...5ca
Supraspinatus Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Styrkeøkter regnes i volum og ikke i tid. Lengden på økten sier veldig lite om hvor bra den var. Volum er repetisjoner ganger sett (ganger vekt). Hvordan du skal trene kommer an på hvilket utstyr du har tilgjengelig. Jeg ville ikke tenkt så mye på at du skal trene alle musklene eller dele opp kroppen i forskjellige muskler som du trener på forskjellige dager. Tren for funksjonen. Hva trenger du? Alle bør legge størstedelen av volumet på trening av beina. Knebøy og varianter, markløft, osv. Overkroppen deler man grovt i øvelser der man trekker, og øvelser der man dytter. I løpet av en uke bør du trene hver av disse funksjonene 1-2 ganger. Mage og (nedre) rygg kan du trene i tillegg dersom disse er spesielt svake. Husk å trene begge deler like mye dersom det ikke i utgangspunktet er stor styrkeforskjell mellom dem. Tren baseøvelser og ha gjerne få øvelser per "funksjon". Bruk heller tiden din på få øvelser med kvalitet enn mange forskjellige øvelser som i grunnen bare isolerer muskelen og ikke funksjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Takk!Anonymous poster hash: 5c9ff...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå