AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Er i helt elendig form. Får vondt i lungene når jeg går fort eller litt oppover en bakke. Har vært alvorlig syk så har nesten ikke vært i bevegelse på en lang stund. Hvordan begynner jeg? Kan ikke gå rett på en time på treningssenteret, da "besvimer" jeg....... Anonymous poster hash: 47f7c...689
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Jeg var slik før. Det som fikk meg i form var løping. Jeg hev på meg løpeklær, og startet å jogge. Første gangen kom jeg vel ca 200 meter, før jeg var helt ødelagt og måtte snu. Men jeg gjorde dette 3-4 ganger i uka, og det funket! Etter hvert klarte jeg å løpe en mil sammenhengende (dog ikke på spesielt bra tid) men kondisen var på plass! Tok ikke så mange månedene . Dette anbefaler jeg. Gå den en tur, og løp de strekningene du orker. Så kommer kondisen etter hvert! Anonymous poster hash: 54ea6...9e5 3
Gjest Strandet Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 (endret) Vil foreslå å ta en runde i nabolaget, flere ganger i døgnet (hurtig gange). Sånn 1km eller noe sånt. Forhåpentligvis er det ikke mye biltrafikk der TS bor, ellers kan det jo tenkes at det nå på vinteren er så mye guffen byluft i gatene, at det kanskje ikke er sundt å spasere langs trafikken hele tida. Skal selv begynne å jogge på tredemølle i vinter på treningssenter, for det å løpe ute er ikke bare gørr, men farlig så glatt som det er. Vet ikke hva TS mener med "vondt i lungene". Dette er ikke noe jeg har opplevd før. Endret 30. november 2014 av Strandet
Gjest Runforit Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Bruk denne: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 TS her Kan jeg bruke en elipsemaskin på å få opp kondisen? Har fått tilbud om å låne en. Anonymous poster hash: 47f7c...689
GirlWithOneEye Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Hei! Først må jeg si; jeg er som deg! Fikk kyssesyken sommeren 2010, og etter det gikk helsa i dass.. Etter 4 år er jeg neeeeesten tilbake der jeg var i 2010, men som absolutt ikke innebærer å ha god kondis. Jeg får også vondt i brystet når jeg blir andpusten, noe som har resultert i at jeg har lagt på meg og er i dårlig fysisk form. For én uke siden begynte jeg å trimme. Jeg mener trimme og ikke trene:P Jeg har begynt å gå og småjogge i nabolaget. Mitt triks (for å ikke besvime på tur) er følgende: - Gå et stykke, ca 800-1000 meter. Farten jeg bruker å ha er ikke stor, men nok til at jeg blir varm i tærne og fingrene. Da er blodet i gang. - Snu Jeg har lyktestolper her jeg bor, og om jeg ikke tar feil er det ca 50 m mellom hver stolpe. - Jeg jogger fra én lyktestolpe til neste - Går til neste - Jogger til neste Dette gjør jeg til jeg er tilbake evt. går litt lenger hvis det er bratte oppoverbakker Merker allerede at dette har hjulpet meg. Etter 4 turer så kan jeg nesten jogge 2 og gå 1 Kanskje det kan hjelpe deg også. Ikke gi opp! Du kan jo også begynne med bare å gå. Hvis du har som mål å gå så og så langt, så kanskje du blir lei av å gå og jogger litt likevel *klapp på skuldra* Det ble i alle fall jeg (for jeg er litt utålmodig av meg).
Winterfresh Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Jeg startet med helt råtten kondis. Lastet ned C25K appen, som liksom skal trene deg opp til å kunne jogge 5km i strekk. Er på min 2.uke og har funket fint hittil. Jeg klarer å holde ut lengre, og kondisen er blitt merkbart mye bedre også.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Samme problem. Begynte sånn her: - Tur 30 min daglig - Tur 60 min daglig - Jogging 30 min daglig Nå er det jogging og tur om hverandre. Anonymous poster hash: c58cf...640
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Bruk denne: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html Skal man springe med en stoppeklokke eller hvordan tar man tiden? Anonymous poster hash: e5c5a...1c8
Thorn Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Skal man springe med en stoppeklokke eller hvordan tar man tiden? Anonymous poster hash: e5c5a...1c8 Du kan laste ned podcasts som forteller deg når intervallene startee og slutter, dersom du jogger ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå