Gå til innhold

Puls?

Zaphirre

Anbefalte innlegg

Hva har dere i puls og blodtrykk.

Jeg ble målt nettopp til 55 slag i min, og 141 over 75 i blodtrykk. Andre gang han målte hadde jeg 56 slag i minuttet og 131 over 85.

Er dette bra?

Hva har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det høres helt normalt ut!

Jeg har selv undertrykk på ca 80 (tror overtrykket er rundt 135). Dette sier legen er helt normalt, men en gang jeg var hos akupunktør mente han at det var litt høyt undertrykk for min alder (var da 26). Aner ikke hvorfor det skulle være for høyt..

Når det gjelder puls er det veldig individuelt. Noen er i kanonform med hvilepuls på 50, andre er kanskje i samme form med hvilepuls på 40. Det beste er å måle hvilepulsen med jevne mellomrom for å se om den synker, det betyr at formen blir bedre. Hvilepulsen skal tas om morgenen rett etter at man har våknet av seg selv (ikke vekkerklokke).

Dette har jeg aldri klart å gjøre siden jeg enten blir vekket av hylende unger eller vekkerklokka. Har målt i avslappet tilstand på kvelden, har da målt 53 på det laveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt blodtrykk ligger til vanlig på 120/80, som er optimalt trykk, men nå under svangerskapet har jeg hatt 130/80, som er helt normalt, og 140/90 og 150/90 som er litt for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Catwoman

Høres helt normalt ut det.

Jeg har et blodtrykk på 100 over 60, som visstnok er lavt men normalt. Pulsen er jeg ikke sikker på, men når jeg måklt den selv tidligere har den vært på omtrent 60 slag i minuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

120 over 80 er det optimale for en 18 åring som skal i militæret. så¨akn du legge på 10 for hvert tiår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...