Gå til innhold

Skulle ønske jeg levde i en annen tid!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns dagens verden er så kjedelig! Alt er allerede oppdaget.

Drømmer om at jeg levde for 1000 år siden, i vikingtiden, eller i romertiden for den saks skyld. Det hadde vært kult å oppleve 2.verdenskrig, selv om den sikkert var vanskelig å leve under... Hadde vært morro å vite at "nå er jeg med på en historisk begivenhet"..

Nå om dagen er det så lite spennende med verden, synes jeg.

Noen andre som drømmer slik?

Anonymous poster hash: 9614f...1b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for all del, gå tilbake til en tid uten medisiner og med halvparten av dagens forventede levetid. Sleng på dårlig levestandard og hard arbeidsdager også. Nei nå frista du meg skikkelig, la oss dra sammen.

Men om vi kan se bort fra det åpenbare faktum at det er mye bedre å leve i dag; ja. Jeg har alltid drømt om å være en cowboy, som kan ri hest og være ute i naturen dagen lang hehe.

Anonymous poster hash: 4a3ae...a06
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg ville ná ikke ha lyst til á oppleve 2. Verdens Krig. ;) Det var jo en skikkelig grusom tid! Da jeg var yngre syntes jeg at det hadde vaert sá spennende á ha en Tidsmaskin, det fascinerer meg fortsatt mye i dag og.

Vi má ná huske at hver tid har sine gode og dárlige sider. Har alltid likt middelalderen og ogsá den tiden mellom anno 1800-1900. Hver historisk tid har noe spennende og interessant ved seg ogsá da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne øynene dine. Det er da masse spennende ting vi finner ut av idag også.

Veldig uenig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne øynene dine. Det er da masse spennende ting vi finner ut av idag også.

Veldig uenig.

Hva med Shakespeare-kodene som det ble laget en seriedokumentar om på NRK nylig? Er ikke det noe som nettopp har blitt oppdaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid ønsket å leve i den tiden Emil i Lønneberget og Barna i bakkebygrenda filmene er lagt til. Og det å bo på en slik gård/bygd. Det virker så koselig at alle kjenner alle, og det at de lager sin egen mat, har ei ku eller to osv.
Og klærne er så utrolig søte og enkle.

Anonymous poster hash: 6ad19...52f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uenig.

Haha, du er rimelig skrullete da. Ta f.eks. PC/internett, alt utviklet de siste 20-30 årene, og fullstendig revolusjonert dagens samfunn. Vi har i dag enorme teknologiske fremskritt hvert eneste år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om at jeg levde for 1000 år siden, i vikingtiden, eller i romertiden for den saks skyld. Det hadde vært kult å oppleve 2.verdenskrig, selv om den sikkert var vanskelig å leve under... Hadde vært morro å vite at "nå er jeg med på en historisk begivenhet"..

Så du vil egentlig være en del av historien eller er du faktisk interessert i å oppleve noe nytt?

Synes du høres veldig overfladisk ut. Verden er kjedelig selvom Vesten og Russlands forhold aldri har vært verre. Vi har psykopatiske IS-krigere. Nord-Korea som den evige tikkende bombe.

Alt er ikke oppdaget. Å se en dokumentar på NRK om en eller annen bortgjemt skog er ikke det samme som å faktisk dra ut å oppleve.

Det høres ut som du har reist lite. Gjør noe med det.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippie på 60-tallet :blomst:

Paris 1920 årene

Jeg tror det er veldig vanlig å ville leve i en annen tid noen ganger, og se for seg hvordan det hadde vært. Så er det jo alltid en smarting som skal kommentere at "ja men de hadde jo knapt tenner" Sant, men det er jo ikke poenget da! Må jo være lov å dagdrømme litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tidsmaskiner ikke finnes får du prøve alternativ 2: Flytte til Syria.

De har alt for å få deg i stemning.

Krig.

Ikke-eksisterende helsesystem (pga krigen er det blitt vanlig med polio)

Tro på at fanatisk religion, ikke moderne vitenskap, gjør verden bedre.

Mye, MYE spenning.

God tur.

Anonymous poster hash: c8f85...537

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe at Putin fortsetter å leke Hitler og starter tredje verdenskrig, da. Jeg vet ikke hva som er verst, at du ikke synes det skjer noe i verden i dag, eller at du tror "alt er oppfunnet". Regner med du melder deg som forsøkskanin når tidsmaskinen kommer på markedet.

Anonymous poster hash: 44bc2...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket å leve i den tiden Emil i Lønneberget og Barna i bakkebygrenda filmene er lagt til. Og det å bo på en slik gård/bygd. Det virker så koselig at alle kjenner alle, og det at de lager sin egen mat, har ei ku eller to osv.

Og klærne er så utrolig søte og enkle.

Anonymous poster hash: 6ad19...52f

Det er fullt mulig å melde seg på Farmen. Men folk på den tiden hadde ikke noe alternativ. Om de ble lei av det livet, kunne de ikke bare flytte tilbake til sivilisasjonen igjen. Det var slik det var overalt.

Tror folk her i tråden hadde hatt godt av å ta seg en tur på et sykehjem, og spørre de gamle om det var så veldig stas å leve på den tiden de var unge. De har nok gode minner om den tiden. Men samtidig vil de si det var ett jævla slit, mye skam ang. seksualliv, skremselpropaganda fra svovelpredikanter mmm.

Anonymous poster hash: c8f85...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, og har tenkt det samme selv mange ganger. Har du noen gang vurdert laiv/reenactment? Der får man oppleve mye av det du prater om, og så er det veldig deilig å komme tilbake til sin egen tid etterpå. Jeg har spilt mye rart fra slave i romertiden til grevinne i Victoriatiden. Kommer man først skikkelig inn i rollen så er det som å være i den tiden. Å være slave og bli behandlet som luft, til å kjenne på det at dersom jeg har på meg feil kjole når jeg går ut døren vil jeg lide en sosial død. Selv har jeg ikke spilt noe 2. verdenskrig og lignende, men de jeg har pratet med sier det var en skikkelig intens opplevelse og fikk virkelig kjenne på frykt, sult og kulde.

Og som sagt så setter man så mye mer pris på sin egen tid etterpå :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi finner da opp nye ting hele tiden. Bli grunder selv og finn opp noe nytt.

Anonymous poster hash: ed159...803
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er rimelig skrullete da. Ta f.eks. PC/internett, alt utviklet de siste 20-30 årene, og fullstendig revolusjonert dagens samfunn. Vi har i dag enorme teknologiske fremskritt hvert eneste år.

Jeg liker ikke den teknologiske utviklingen. Det er slitsomt å måtte være avhengig av PC og mobil, og mye sjarm har forsvunnet etter dette ble funnet opp.

Alt geografisk er funnet opp (er det jeg snakker om), og syns verden er blitt så liten og sjarmløs. Jeg syns helt ærlig vi er en del av den kjedeligste perioden i verdenshistorien..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke den teknologiske utviklingen. Det er slitsomt å måtte være avhengig av PC og mobil, og mye sjarm har forsvunnet etter dette ble funnet opp.

Alt geografisk er funnet opp (er det jeg snakker om), og syns verden er blitt så liten og sjarmløs. Jeg syns helt ærlig vi er en del av den kjedeligste perioden i verdenshistorien..

Får ta deg en tur i verdensrommet da, fortsatt mye uoppdaget der. Og jeg er usikker på "geografisk oppfunnet" er noe uttrykk. Hvorfor sa du ikke oppdaget, hvis det var det du mente.

Anonymous poster hash: 44bc2...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er uoppdagede landområder du tenker på, så er det aller meste av havbunnen uutforsket. Det fins høyst sannsynligvis vesener nedi der som ingen enda har sett. Osv.

Så har vi jo space da, som en annen nevner. Mange hundre kloder er oppdaget, og flere skal det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...