Gå til innhold

Jeg er så husredd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært det? Ble du kvitt det? Hvordan?

Det er fryktelig slitsomt, feks nå må jeg på toalettet... Men tørr ikke!

Redd for spøkelser, innbruddstyver osv.

Anonymous poster hash: f930d...934

Skrevet

Jeg fikk meg hund. Hjalp betraktelig :) Gjør ikke noe at han fotfølger meg heller, så er jeg aldri helt alene.

• Liker 1
Skrevet

Du må begynne å tenke logisk, hvor sannsynlig er det at nettopp du vil se et spøkelse som egentlig ikke finnes

Hvor stor sannsynlighet er det for at en innbruddstyv skal bryte seg inn hos nettopp deg?

Anonymous poster hash: e1e31...592

Skrevet

Jeg fikk meg hund. Hjalp betraktelig :) Gjør ikke noe at han fotfølger meg heller, så er jeg aldri helt alene.

Ingen er noen sinne alene alle har skjyggen sin med seg.

Skrevet

Er det mulig!?? Hun har åpenbart store psykiske problemer og du sier hun skal få seg en hund!?

Anonymous poster hash: 9facb...6e1

• Liker 1
Gjest Marsviinet
Skrevet

Er det mulig!?? Hun har åpenbart store psykiske problemer og du sier hun skal få seg en hund!?

Ingenting hjelper så godt som dyr.

• Liker 3
Skrevet

bitch_please_by_teslapunk-d32znko.jpg

Jeg fikk meg hund i hovedsak fordi jeg hadde angst, og det funker som faen, så du kan ta attituden din og dytte den så langt du klarer opp i ræva. Takk.

• Liker 17
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Du er ná litt vel for dramatisk av deg. ;) De fleste har en eller annen form for frykt, hvis vi ná skulle dómme alle personer som frykter noe i livet sitt, om det sá er et edderkopp, hóydeskrekk eller spókelser, sá da mátte vel nesten hele norges befolkning vaere mennesker med store psykiske problemmer. :opplyser:

• Liker 4
Skrevet

Ingen er noen sinne alene alle har skjyggen sin med seg.

TS har åpenbart en stor og tung psykisk sky over seg i tillegg.

Anonymous poster hash: 20baa...3cd

Skrevet

Herregud. Hvorfor sykeliggjøre alt? Jeg er livredd for insekter og kryp, men det gjør meg ikke psykisk syk av den grunn.

• Liker 3
Skrevet

Herregud. Hvorfor sykeliggjøre alt? Jeg er livredd for insekter og kryp, men det gjør meg ikke psykisk syk av den grunn.

Så du stenger deg inne på toalettet av den grunn?

Skrevet

DU har tydeligvis store psykiske problemer. Eller, det er en fornærmelse mot de som har det. Du er bare, som allerede nevnt, bitch.

Drit i sånne tapersvar, TS. Det er sant, dyr hjelper! Har katter, de er alltid i nærheten og eventuelle lyder kan jeg forklare med det ;) Og ja. Tenk logisk! Har du låst dører og lukke vindu? Da er du oftest trygg. Heter du Kjell Inge Røkke? Ikke det nei. Hvorfor skulle da noen være interressert i deg? Spøkelser etc finnes ikke. Vet det er vanskelig å huske iblant men ;) Ha på lys der du ønsker det, ha igjen gardiner når det er mørkt osv. Sov med musikk?

Anonymous poster hash: 5513a...0e0

Skrevet

Bor du i hus eller leilighet? Kanskje du skulle tatt deg en runde rundt og blitt kjent med stedet, finne ut hva som lager lyder, hvor det er trekk og sånne ting. Hus beveger seg jo (hvertfall trehus) så de lager endel lyd, det gjelder bare å finne ut hva som lager lyd og hvorfor :) Det gjorde jeg da jeg flyttet inn i hus, og det har hjulpet endel. Er fremdeles ikke så glad i å gå ned i kjelleren, men det kommer seg nok.

Anonymous poster hash: c76d0...42c
  • Liker 4
Skrevet

Så du stenger deg inne på toalettet av den grunn?

Unnskyld? :P

Skrevet (endret)

Jeg er litt husredd innimellom, merker at det å ha en hund som passer på meg er en stor trygghet! Så en hund er absolutt ingen dun ide - men du må jo ha lyst på hund sånn ellers også da :)

Vokste opp i et gammelt trehus fra begynnelsen av 1800. Der var det mange lyder, men jeg hadde fått lært inn fra barndommen hva alle lydene var, så der var jeg faktisk sjeldent husredd

Endret av Evans
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Vokste opp i et gammelt trehus fra begynnelsen av 1800. Der var det mange lyder, men jeg hadde fått lært inn fra barndommen hva alle lydene var, så der var jeg faktisk sjeldent husredd

Sá spennende! Synes det er skikkelig god sjarm med gamle hus. Likte du á bo i det huset?

Skrevet (endret)

Sá spennende! Synes det er skikkelig god sjarm med gamle hus. Likte du á bo i det huset?

Absolutt, det var stort og fint - men også trekkfullt, knirkete og kaldt + mus og rotter som bodde i veggene. Men det var et flott sted å ha som barndomshjem :)

Endret av Evans
Skrevet

Jeg har også vært husredd, i perioder. Nå har jeg funnet det som funker for meg og jeg merker at det hjelper å ha på radioen, spille hyggelig musikk, gjøre ting jeg liker og tenke positivt. Sovner som regel til lav musikk på radioen. Det som ikke hjelper, er å se skumle filmer på tv om kveldene!.

Men også tenke på at sjansen for et spøkelse eller en øksemorder bak døra er forsvinnende liten. Og at skumle lyder som regel har en naturlig forklaring.

Så mitt konkrete råd er å høre på Nattønsket på nrk1. :biggrin:

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har du innbruddsalarm? Vi har det. Kan også trykke på en knapp på den når vi er inne (forutsatt at vinduene er lukket), så kobles det direkte opp til alarmsentralen om noen faktisk skulle prøve å komme seg inn fysisk.

Ellers kan du jo kjøpe en pepperspray eller to (f.eks. en til å ha på badet og en til å ha i veska). Fåes kjøpt blant annet her: http://www.bodyguard.no/inferno-lovlig-pepperspray.

Skrevet

Boligalarm

Anonymous poster hash: 5ca0a...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...