Gå til innhold

Psykopat ekskjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ut av ett forhold for litt over 2 mnd siden. Jeg har to barn. Jeg var sammen med en mann i 8 mnd og flyttet fra han, etter 2 mnd har han fortsatt ikke gitt seg med å prøve å ødelegge meg. Han sender inn beskymringsmeldninger til barnevernet, manipulerer folk rundt meg og gjør meg veldig utrygg og redd. Hva gjør jeg?

Er en ganske lang historie med hvorfor jeg, familien min og vennene mine tror han er en psykopat. kan fortelle litt etter litt her. Jeg trenger råd nå.

Anonymous poster hash: b513a...72c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan anmelde han for trakassering, og få besøksforbud.

Lykke til!

Endret av FruRaeder
Skrevet

Det er jeg på tur å gjøre. skal innom politiet. Han er veldig god å prate, og han legger all skyld på meg. jeg har blokkert han fra alt men han finner andre veier, besøksforbud er neppe nok.

Skrevet

Det er jeg på tur å gjøre. skal innom politiet. Han er veldig god å prate, og han legger all skyld på meg. jeg har blokkert han fra alt men han finner andre veier, besøksforbud er neppe nok.

Det er veldig typisk for den type mennesker dessverre. Han får i alle fall en klekkelig bot om han bryter besøksforbudet. Hvis du er redd for at han kan bli fysisk så bør du kanskje spørre om voldsalarm.

Skrevet

Han har aldri vært fysisk voldelig mot meg, jeg kom meg vekk ganske tidlig fordi jeg skjønte at noe var veldig galt med han. men var nok snakk om tid før det kunne skje. han knep knyttnevene å skalv når jeg konfronterte han med noe han ikke likte. foran venninna mi og meg, vi syntes det var ganske sykt å se på.

Han følger med meg via andre, vært på utsiden av leiligheten min å lagt forskjellige ting der som jeg ikke har fått med meg da jeg flyttet i hast. som en tom patron til brusmaskin, en dag ett par gamle solbriller.. en annen gang en neglelakk! ganske creepy.

vi bor på en liten plass hvor alle vet hvem alle er (nesten)

Jeg vil bare være i fred, skjønner ikke at det er mulig å bære nag og være sånn 2 mnd etter bruddet. jeg har ikke kontaktet han en eneste gang.

noen som opplever eller har opplevd noe lignende? Dette er for sykt, trodde ikke jeg skulle bli utsatt for en sånn gærning. sånt jeg ser på filmer liksom.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har gått ut av ett forhold for litt over 2 mnd siden. Jeg har to barn. Jeg var sammen med en mann i 8 mnd og flyttet fra han, etter 2 mnd har han fortsatt ikke gitt seg med å prøve å ødelegge meg. Han sender inn beskymringsmeldninger til barnevernet, manipulerer folk rundt meg og gjør meg veldig utrygg og redd. Hva gjør jeg?

Er en ganske lang historie med hvorfor jeg, familien min og vennene mine tror han er en psykopat. kan fortelle litt etter litt her. Jeg trenger råd nå.

Anonymous poster hash: b513a...72c

Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

Har du snakket med barnevernet,og hvordan gikk det?

Det er selvsagt veldig ubehagelig med sånne opplevelser,men om du bor på en liten plass hvor alle kjenner alle,bør du ikke ha så mye å frykte pga rykter han setter ut?

Skulle tro flere vet hvordan han kan være,og hvis ikke,så kjenner de til deg ?

Det du kan gjøre,er å snakke med politiet. De tar slike samtaler/anmeldelser alvorlig!

Så får du råd og eventuell hjelp fra dem.

Skrevet

Hvis du ikke tror han blir voldelig, ville jeg hatt litt is i magen. To måneder er ikke så lenge. Han går nok lei etter hvert (og finner seg en ny, stakkars dame å plage...).

Det viktige er at du ALDRI må gi respons! Da får han vann på mølla, og motivasjon til å fortsette. Få et besøksforbud via politiet, og ellers svarer du aldri på noe som helst. Uansett hvilken form henvendelsen kommer i. Er du knallhard på det, og ringer politiet konsekvent hvis han prøver seg, så går han til slutt lei.

Vi har erfaring med det samme. Min manns ekskone plaget og trakasserte oss i lange tider. Men selv hun ga seg til slutt, når det ikke førte fram.

Anonymous poster hash: 3ae4a...ecd

Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

Har du snakket med barnevernet,og hvordan gikk det?

Det er selvsagt veldig ubehagelig med sånne opplevelser,men om du bor på en liten plass hvor alle kjenner alle,bør du ikke ha så mye å frykte pga rykter han setter ut?

Skulle tro flere vet hvordan han kan være,og hvis ikke,så kjenner de til deg ?

Det du kan gjøre,er å snakke med politiet. De tar slike samtaler/anmeldelser alvorlig!

Så får du råd og eventuell hjelp fra dem.

vi flyttet ikke sammen frivillig, ikke fra min side. det gikk veldig fort, han var så intens og plutselig var han hjemme hos oss stortsett hele tiden. det ble vanskelig for meg å si ifra når jeg ville at han skulle dra hjem til seg selv, for jeg har alltid vært glad i alene tid, og alene tid med barna mine. han reagerte så rart når jeg sa at jeg ville være alene i dag/kveld/natt. han kunne ikke skjønne hvorfor. så det ble ganske få av di gangene. han sykemeldte seg så og si med engang vi ble sammen, "utbrent" ... han var nok heller kontrollsyk. noe jeg åpnet øynene for etterhvert.

han meldte meg til barnevernet 3 ganger i løpet av forholdet, anonymt. for da dro jeg ingen steder, verken med venner eller ut og hvertfall ikke på fest. De meldningene var så overdrevne og detaljerte, og helt vrengt, de stemte ikke. de ble makulert.

Jeg visste det var han, og jeg konfronterte han, og ba han reise. jeg skulle ikke snakke mer med han før han innrømmet det. Men det skjedde ikke, han er så flink å snakke for seg at jeg trudde på han..

han var utrolig flink med ungene mine, å di var glade i han. og tia gikk videre og jeg fikk han mer og mer i vranghalsen. Men for ungene tenkte jeg at jeg må prøve litt til, kanskje det blir bra.

men nei, husverten min skulle bruke leiligheten selv og vi måtte flytte. jeg leitet etter leiligheter, Og han foreslo at vi kunne flytte inn til han intill videre, det var egentlig ikke noe jeg hadde lyst til. men det var en enkel løsning! så vi flyttet dit og ble enda mer isolert, i 2 mnd bodde vi der. jeg ble mer og mer fraværende i følelselivet, klarte ikke glede meg over noe som helst. Han var super spesiell. i ettertid har alt falt på plass.... Jeg sov ikke med han, hvertfall ikke sex! ville bort. i 1 mnd forsøkte jeg å si at jeg ikke ville mer og at vi skulle flytte, men han forsto ikke det. han skjønte ikke hva jeg sa.

dagen vi flyttet satt jeg på skolen og han skrev kjæresten min og sånt til meg, så skriver jeg tilbake at det er slutt og vi flytter ut. har sagt det lenge. DA fårsto han det og dro til legen og ble sendt på Åsgård.

Jeg fikk kjempe panikk og flyttet i fullfart!

dagen etter dro jeg selv til barnevernet og fortalte alt og at jeg var redd.. og at jeg var sikker på at det nok kommer inn masse meldninger fra han. de roet meg og sa at jeg må holde meg unna han og ikke svare eller noe, å at di er der for meg og guttene.

dette var veldig kort fortalt og ikke en brøkdel.

har blokkert han fra ALT men han klarer fortsatt å utrykke seg ! kommentere masse sinnsyke saker på bloggen min, den har jeg måttet sette alle kommentarer til godkjenning på.. siste kom bare for noen dager siden.. Alt fra samme IP adresse, ikke så smart av han... jeg gir ingen lyd fra meg. han kontakter mine venner, de han har møtt en eller 2 ganger også..

Har mye å legge frem til politiet.. Nå orker jeg ikke mer, kan han ikke bare gi seg... Sikkert ikke før han har gjort livet mitt til ett helvete..

skal på nytt barneverns møte på tirsdag, det er kommet inn melding. å det er selvfølgelig han.

Nei har ingenting å frykte for hva han sier og sprer, men det er utrolig ekkelt, er sikkert mange som tror på han! men alle jeg kjenner og familie vet hvem jeg er å han kan ikke snu di mot meg.. noe han har prøvd. Det e jo flaut for ungene om de hører noe, man vet aldri. De skal ha det trygt og en mamma som ikke er engstelig. Jeg beskytter de til jeg dør, han får ikke ødelegge meg.

Han jobber som rus konstulent, og er en ganske troverdig person sånn sett, men mange som jobber innen helse vet han ikke er god, og folk han har jobbet med tidligere.

Skrevet

Har ikke tatt kontakt med han en eneste gang siden den dagen vi flyttet og og han ble innlagt.

Skrevet

Jeg var sammen med en psykopat selv. Vært slutt i nesten to år, men hele det første året var helvete, med at han sjekka opp hvor jeg var, hva jeg drev med, med hvem osv. Måtte bevise at jeg var hjemme på barnefri-helgene mine med å logge på Skype osv. Og fant han ut at jeg hadde vært på fest, truet han med barnevernet og å ta fra meg omsorgen. En dag ble jeg drittlei, mannet meg opp psykisk å kom han i forkjøpet. Da hadde han nektet å sende barnet i barnehagen, så jeg gikk tol barnevernet for råd, også opprettet sak hos politiet (selv om jeg kunne anmeldt han med en gang) også ringte en advokat barnevernet anbefalte meg.

Høres ut som du burde gå til politiet og. Lykke til :)

Anonymous poster hash: cb108...5f0

Skrevet

Jeg var sammen med en psykopat selv. Vært slutt i nesten to år, men hele det første året var helvete, med at han sjekka opp hvor jeg var, hva jeg drev med, med hvem osv. Måtte bevise at jeg var hjemme på barnefri-helgene mine med å logge på Skype osv. Og fant han ut at jeg hadde vært på fest, truet han med barnevernet og å ta fra meg omsorgen. En dag ble jeg drittlei, mannet meg opp psykisk å kom han i forkjøpet. Da hadde han nektet å sende barnet i barnehagen, så jeg gikk tol barnevernet for råd, også opprettet sak hos politiet (selv om jeg kunne anmeldt han med en gang) også ringte en advokat barnevernet anbefalte meg.

Høres ut som du burde gå til politiet og. Lykke til :)

Anonymous poster hash: cb108...5f0

ser ut som han vil at ungene skal bli tatt fra meg, jeg lot han ikke kontrollere meg lenge og kom meg bort med guttene. nå får jeg straff. frykter egentlig ikke det barneverns møtet så mye, siden de vet ståa. men vet aldri om man blir trodd. så ekkelt at ett menneske kan gjøre sånt mot andre, går jo ut over ungene for det første, han kan umulig ha vært glad i dem, de har bare vært brikker i ett sykt spill og han har brukt de mot meg. min elste gutt ville ikke lengre bli med han noen steder da vi fortsatt bodde der fordi exen brukte han som terapaut, baksnakket meg. Det fikk han høre! og da var vi godt på vei ut. Alt er så urealistisk.

Vær forsiktig med hvem man blir kjent med eller velger å stole på.. verste sort fiende

Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

vi flyttet ikke sammen frivillig, ikke fra min side. det gikk veldig fort, han var så intens og plutselig var han hjemme hos oss stortsett hele tiden. det ble vanskelig for meg å si ifra når jeg ville at han skulle dra hjem til seg selv, for jeg har alltid vært glad i alene tid, og alene tid med barna mine. han reagerte så rart når jeg sa at jeg ville være alene i dag/kveld/natt. han kunne ikke skjønne hvorfor. så det ble ganske få av di gangene. han sykemeldte seg så og si med engang vi ble sammen, "utbrent" ... han var nok heller kontrollsyk. noe jeg åpnet øynene for etterhvert.

han meldte meg til barnevernet 3 ganger i løpet av forholdet, anonymt. for da dro jeg ingen steder, verken med venner eller ut og hvertfall ikke på fest. De meldningene var så overdrevne og detaljerte, og helt vrengt, de stemte ikke. de ble makulert.

Jeg visste det var han, og jeg konfronterte han, og ba han reise. jeg skulle ikke snakke mer med han før han innrømmet det. Men det skjedde ikke, han er så flink å snakke for seg at jeg trudde på han..

han var utrolig flink med ungene mine, å di var glade i han. og tia gikk videre og jeg fikk han mer og mer i vranghalsen. Men for ungene tenkte jeg at jeg må prøve litt til, kanskje det blir bra.

men nei, husverten min skulle bruke leiligheten selv og vi måtte flytte. jeg leitet etter leiligheter, Og han foreslo at vi kunne flytte inn til han intill videre, det var egentlig ikke noe jeg hadde lyst til. men det var en enkel løsning! så vi flyttet dit og ble enda mer isolert, i 2 mnd bodde vi der. jeg ble mer og mer fraværende i følelselivet, klarte ikke glede meg over noe som helst. Han var super spesiell. i ettertid har alt falt på plass.... Jeg sov ikke med han, hvertfall ikke sex! ville bort. i 1 mnd forsøkte jeg å si at jeg ikke ville mer og at vi skulle flytte, men han forsto ikke det. han skjønte ikke hva jeg sa.

dagen vi flyttet satt jeg på skolen og han skrev kjæresten min og sånt til meg, så skriver jeg tilbake at det er slutt og vi flytter ut. har sagt det lenge. DA fårsto han det og dro til legen og ble sendt på Åsgård.

Jeg fikk kjempe panikk og flyttet i fullfart!

dagen etter dro jeg selv til barnevernet og fortalte alt og at jeg var redd.. og at jeg var sikker på at det nok kommer inn masse meldninger fra han. de roet meg og sa at jeg må holde meg unna han og ikke svare eller noe, å at di er der for meg og guttene.

dette var veldig kort fortalt og ikke en brøkdel.

har blokkert han fra ALT men han klarer fortsatt å utrykke seg ! kommentere masse sinnsyke saker på bloggen min, den har jeg måttet sette alle kommentarer til godkjenning på.. siste kom bare for noen dager siden.. Alt fra samme IP adresse, ikke så smart av han... jeg gir ingen lyd fra meg. han kontakter mine venner, de han har møtt en eller 2 ganger også..

Har mye å legge frem til politiet.. Nå orker jeg ikke mer, kan han ikke bare gi seg... Sikkert ikke før han har gjort livet mitt til ett helvete..

skal på nytt barneverns møte på tirsdag, det er kommet inn melding. å det er selvfølgelig han.

Nei har ingenting å frykte for hva han sier og sprer, men det er utrolig ekkelt, er sikkert mange som tror på han! men alle jeg kjenner og familie vet hvem jeg er å han kan ikke snu di mot meg.. noe han har prøvd. Det e jo flaut for ungene om de hører noe, man vet aldri. De skal ha det trygt og en mamma som ikke er engstelig. Jeg beskytter de til jeg dør, han får ikke ødelegge meg.

Han jobber som rus konstulent, og er en ganske troverdig person sånn sett, men mange som jobber innen helse vet han ikke er god, og folk han har jobbet med tidligere.

Ok,du virker troverdig,jeg lurte bare på noe før jeg kunne mene noe mer.

Men jeg ser og kjenner igjen tegn av de du skriver. Vi som enten har vært ofre for,eller har erfart slikt på nært hold,føler ofte hva som stemmer og ikke,-selv om en har med ulike menn(esker)å gjøre.

For det første vil jeg gi deg et viktig råd: IKKE la hans utspill stresse deg. Det var fint at du snakket med barnevernet,og stol på de. Det er så lett å bli psyket ned i din situasjon. Fortsett å stå på jorda,og slapp helt av i fht hans anmeldelser.

Denne fyren virker så ustabil at profesjonelle fanger opp det kjapt.

At han er ruskonsulent betyr helst ikke noe,-kanskje heller tvert om : at han er så manipulerende at han bruker sin posisjon.

Så holder jeg på at du,ikke bør,men må,snakke med politiet.

De er helt ok å snakke med.

Det var veldig bra du dro! Hold på den styrken og ta vare på deg og barna videre også.

Lykke til.

ps. Ikke tenk på hva andre måtte tro. Han lager sin egen røre,mens du får bare være deg selv. Mennesker tror mer på det de ser enn hva de hører :-)

Endret av Blomsterert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...