Gå til innhold

Sotede øyne på jenter med litt små øyner, ser det dumt ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg er en jente som har små øyne, hva syns dere om sotede øyer på jenter som har litt små øyer ? innbiller meg at det ikke ser bra ut på meg. Mange som sier det ikke er pent på jenter med små øyer, har ikke så veldig åpene øyelokk eller hvis dere skjønner ? noen sier det åpner og rammer inn øyer, så er litt usikker. Forresten, hva synes dere om å bruke sotede øyne i hverdagen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sotede øyne kan lett få øynene til å se mindre ut, dersom en ikke fullstendig behersker teknikken.

Sotede øyne er for mye til hverdags, men det er en grei måte å gjøre dagsminken om til nattsminke.

Anonymous poster hash: 20880...04e
Gjest Marsviinet
Skrevet

Du kan fint ha sotede øyne til hverdags. Det kommer an på hvordan du blender i grunn. Jeg anbefaler deg å se på youtube å finne tutorials for små øyne. Også er det viktig at du sminker deg sånn som du vil og ikke sånn som andre mener er greit.

• Liker 2
Skrevet

Nei, huff. Jenter med små øyne, spesielt som sitter for tett eller langt fra hverandre bør holde seg LANGT unna. Smokey eyes gjør ikke folk med små øyne noen tjenester akkuratt.

• Liker 2
Skrevet

^ Det er ikke sant. Nøytrale, sotede øyne kan virkelig åpne blikket - lenge det er gjort riktig. Enkelt fortalt anbefaler jeg deg å legge en lys, matte øyeskygge over hele øyelokket, og en litt mørkere, matte en over øyelokket på globallinjen for å skape en illusjon om at du har større øyelokk. Ikke legg eyeliner over hele lokket, men heller bare på utkanten.

Anonymous poster hash: e9608...1cd
  • Liker 2
Gjest Marsviinet
Skrevet

^ Det er ikke sant. Nøytrale, sotede øyne kan virkelig åpne blikket - lenge det er gjort riktig. Enkelt fortalt anbefaler jeg deg å legge en lys, matte øyeskygge over hele øyelokket, og en litt mørkere, matte en over øyelokket på globallinjen for å skape en illusjon om at du har større øyelokk. Ikke legg eyeliner over hele lokket, men heller bare på utkanten.

Anonymous poster hash: e9608...1cd

Nettopp dette mener jeg og. Smokey trenger ikke å bety helsvart og dekkende, det kan fremheve, og mørkt med litt mørkere tone kan speile fint sammen og skape øyet større og mer våkent.

• Liker 3
Skrevet

Let etter teknikker som forstørrer øynene. Og man kan ha sotete øyne uten å ha svart-svart. Du kan fint ha sotete øyne, men må gjøre det annerledes enn andre med vanlige/store øyne + gjerne lysere farger.

Skrevet

Jeg brukerer å ha brun/mørke brun sotede øyne til hverdags. :)

Hvordan "små" øyne har du? Hvis det er typisk asia øyne, så kan du søke etter Michelle Phan på youtube. Hun har mange fine tips. Ellers finnes det et drøss av andre sminke-youtubere. :)

Skrevet

Hei :) jeg er en jente som har små øyne, hva syns dere om sotede øyer på jenter som har litt små øyer ? innbiller meg at det ikke ser bra ut på meg. Mange som sier det ikke er pent på jenter med små øyer, har ikke så veldig åpene øyelokk eller hvis dere skjønner ? noen sier det åpner og rammer inn øyer, så er litt usikker. Forresten, hva synes dere om å bruke sotede øyne i hverdagen ?

Jeg har små øyne og soter dem som bare det.

Skrevet

Jeg har små øyne og soter dem som bare det.

Men blir det fint?

Anonymous poster hash: c021f...b19

• Liker 4
Skrevet

Men blir det fint?

Meget.

Skrevet

Men blir det fint?

Nei.

Anonymous poster hash: 8684b...c28

• Liker 4
Gjest Gurgemeie
Skrevet

Hun her har ganske små øyne, og hun kler sotete øyne veldig godt! Følg bare med på teknikken hun bruker. Altså, ganske nøytralt innerst, og så mørkere ytterst/globallinjen.

Skrevet

Ja, om du skal ha mørk farge på lokket så bare hold det på den ytre halvdelen + globalen og bruk en litt lysere farge innerst og dus godt ut :)

Skrevet

Du kan sote øynene, men ikke på samme måte. Sotingen skal gå utenfra og inn, ikke innenfra og ut. Det vil si at det mørkeste punktet skal være på ytre øyelokk, ikke innerst i øyekroken.

Ikke sort eyeliner på våtkanten.

Anonymous poster hash: 6972f...892
Gjest BabyBlue
Skrevet

Du kan fint ha sotede øyne, bare prøv å hold de mørke fargen i ytterkanten (dra det litt opp og ut), og ikke gå helt amokk med eyeliner. Om du også bruker vippetang og får litt dramatiske vipper i tillegg kan det forstørre øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...