Gå til innhold

Brukte dere smekke på babyen helt fra den var nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hadde baby smekke på seg hele dagen eller kun ved mating?

Jeg gir flaske og det blir jo litt søl, så tar på smekke på dagen, men ikke på natta.. Redd for at den skal strammes rundt halsen.

(Baby er 6 uker)

Kanskje dumt spørsmål, men jeg er ganske uerfaren :P

Anonymous poster hash: e4f94...9dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke brukt smekke på mine før de begynte med fast føde. Smekken har bare vært til måltidene, så de har ikke vært på ellers.

Før fast føde brukte vi gulpekluter til å fange opp evt søl, men vi har nesten ikke trengt å bruke det.

Anonymous poster hash: 92b43...694

Skrevet

Jeg hadde gulpebaby, så måtte bruke smekke fra første dag. Gikk sikkert 20 av dem for dagen

Skrevet

Nei, ikke før fast føde. Pjokken verken gulpet eller siklet. Var heldig der, men tror ikke det er noen som lar barna sove med smekke nei. Det kan være farlig.

Skrevet

Bruker smekke ved mating, men babyene har vansker med å få mat i seg. Den ene har blitt sondematet, begge har vært i kuvøse.

Bedre med smekke enn å måtte bytte body etter hvert måltid.

Bruker mye gulpekluter i form av gassbleier. Det tørker fort og suger godt opp.

Anonymous poster hash: 33ffa...940

• Liker 1
Skrevet

Vi begynte da hun var rundt 7-8 uker, da begynte hun å sikle så fælt. Jeg ville aldri turt å bruke det på natta.

Anonymous poster hash: a4195...771

Skrevet

Har aldri brukt smekke på mine med unntak av måltider (når de begynte med fast føde).

Gjest Magdalene
Skrevet

Brukte ikke smekkr før de begynte å spise fast føde.

Brukte gulpeklut under haken når de fikk pupp/flaske.

Skrevet

Brukte heller ikke smekke før hun begynte med fast føde, og knapt nok da. Først nå som hun er året gammel og insisterer på å mose alt med fingrene før hun spiser det, at behovet har meldt seg.

Men jeg brukte alltid en klut under munnen hennes ved amming, siden det alltid rant ut for mye. Den ble selvfølgelig fjernet så fort hun var ferdig med å spise, med mindre hun sovnet oppå den.

Skrevet

Ikke smekke på natta nei! Huff. Brukte slik små trekantede siklesmekker på dagen da siklingen startet. Skifta ofte. Egne smekker til måltider(fast føde) som kun ble brukt ved bordet.

• Liker 1
Skrevet

Brukte gulpesmekker på dagtid fra tidlig av, om natten hadde jeg en stor gasklut som jeg la inntil kinnet hennes når hun drakk flaske. Fjernet den etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...