AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Hei. Var på et julebord med jobben i går. Når klokken var rundt 01.00 danset alle og koset seg og var i god form..det var kun 3 mannlige kolleger på julebordet der resten var damer.. Da vi alle sto og danset rundt på gulvet ble låten "puls" av karpe diem spilt og etter sangen sa en av de kvinnelige kollegene på tull til han mannlige som stod atmed oss"gir du henne noe puls"..i neste øyebligg tar han tak i meg og kysser meg på munnen uten at jeg får tid til å reagere...jeg ble så paff og satt ut.. ble sittende på en stol en stund etterpå og tenke..og da tenkte jeg på hvor respektløs det var og at han vet jeg har en kjæreste og fordi jeg syntes d var ekkelt. Da hun kvinnelige kollegaen spurte meg hva det var siden hun så det var noe som plaget meg gråt jeg og sa det som skjedde og hun hentet tak i han som gjor det og da sa han beklager til meg og at han egentlig skulle kysse meg på kinnet... Resten av denne gjengen dro ut på byen og jeg ble hentet og dro hjem da jeg var trist og ikke orket..jeg fortalte dette til kjæresten min og han hadde lyst å ringe han men han gjor ikke dette...dette plager meg fortsatt dagen derpå. Jeeg føler litt skyldfølelse selv om jeg ikke fikk reagert da det skjedde..d kunne aldri falle meg inn å kysse den mannen...... Noen andre som har liknende erfaringer? Takker for svar Anonymous poster hash: 04a12...146
Cirkelin Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Jeg tenker at du overreagerer veldig på dette. Kl 0100 på julebord og sikkert promille involvert, ble din kollega revet med. Han ba om unnskyldning når han skjønte du ble lei deg. Case closed. Ubetenksomt av kollegaen, men det var jo bare et kyss og du hadde jo ikke lagt opp til det så du har ingen grunn til skyldfølelse. I hvert fall fremstår det slik ut fra hva du forteller. 48
Gjest Runforit Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Jeg og tenker at du overreagerer. Han var full, han slaskekysset deg fort og ubetenksomt og sa undskyld etterpå. Jeg hadde bare ledd det bort. 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Tror ikke helt på du ikke fikk tid til å reagere. Hvorfor snudde du ikke bare hodet til når han kysset eller ga han en flat hånd? Anonymous poster hash: 8a4b4...a8a
J_9 Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Det er ikke din skyld, så du trenger ikke å ha skyldfølelse! 3
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 (endret) Tenker at kollegaen din er et fuckhead, og at det gjelder dere som unnskylder ham også. Julebord, klokkeslett og promille er ingen unnskyldning, og det som er "bare et kyss" for noen, er ikke det for andre. Du overreagerer ikke , TS, men synes du skal frikjenne deg selv. Du har gjort det riktige; demonstrert at du tok det ille opp, dratt hjem og fortalt det til kjæresten din. Legg det bak deg, og om kollegaen din skulle vise utilbørlig adferd igjen, tar du det med sjefen din. Og generelt, hadde flere vært som deg (og meg), hadde færre vært utro med kolleger, tatt seg friheter med kolleger, og ikke minst slutta å oppføre seg som idioter på julebord. Edit: Ikke bry deg om at de som mener du overdriver får plusser. Her inne premieres manglende respekt og integritet over alt annet, og jeg tror egentlig du vet at de som plusser er ganske annerledes fra deg som personer. Endret 29. november 2014 av Eric of Hlathir 8
Gjest Chloè Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Syns du overdriver voldsomt nå.. ingenting å grine for hvertfall
WubWub Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Hei. Var på et julebord med jobben i går. Når klokken var rundt 01.00 danset alle og koset seg og var i god form..det var kun 3 mannlige kolleger på julebordet der resten var damer.. Da vi alle sto og danset rundt på gulvet ble låten "puls" av karpe diem spilt og etter sangen sa en av de kvinnelige kollegene på tull til han mannlige som stod atmed oss"gir du henne noe puls"..i neste øyebligg tar han tak i meg og kysser meg på munnen uten at jeg får tid til å reagere...jeg ble så paff og satt ut.. ble sittende på en stol en stund etterpå og tenke..og da tenkte jeg på hvor respektløs det var og at han vet jeg har en kjæreste og fordi jeg syntes d var ekkelt. Da hun kvinnelige kollegaen spurte meg hva det var siden hun så det var noe som plaget meg gråt jeg og sa det som skjedde og hun hentet tak i han som gjor det og da sa han beklager til meg og at han egentlig skulle kysse meg på kinnet... Resten av denne gjengen dro ut på byen og jeg ble hentet og dro hjem da jeg var trist og ikke orket..jeg fortalte dette til kjæresten min og han hadde lyst å ringe han men han gjor ikke dette...dette plager meg fortsatt dagen derpå. Jeeg føler litt skyldfølelse selv om jeg ikke fikk reagert da det skjedde..d kunne aldri falle meg inn å kysse den mannen...... Noen andre som har liknende erfaringer? Takker for svar Anonymous poster hash: 04a12...146 haha begynne sippe på en fest over en harmløs ting.. jaja. syntes du overdriver og overdramatiserer skjønner ikke helt hvorfor noen jenter begynner grine over de minste ting, det er greit når man er under 16, men når man er voksen ? herre min hatt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Ikke tenk på det. Det er ikke din feil,og fra hans side var det ikke ondsinnet.Anonymous poster hash: a9bad...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 haha begynne sippe på en fest over en harmløs ting.. jaja. syntes du overdriver og overdramatiserer skjønner ikke helt hvorfor noen jenter begynner grine over de minste ting, det er greit når man er under 16, men når man er voksen ? herre min hatt. Det er jo individuelt hvordan man takler det, men en ærekrenkelse er det jo uansett. Og som sagt, hadde jeg sett noen kysset dama mi sånn uten videre så skulle han fått så mye juling at han hadde endt opp på sykehus. (er godt trent i fullkontakt kampsport) Anonymous poster hash: ad11c...6bc 1
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 haha begynne sippe på en fest over en harmløs ting.. jaja. syntes du overdriver og overdramatiserer skjønner ikke helt hvorfor noen jenter begynner grine over de minste ting, det er greit når man er under 16, men når man er voksen ? herre min hatt. Er DU voksen? Er det vanskelig å forstå at andre har andre intimgrenser enn deg? Er det vanskelig å ta inn over seg at holdninger som dine er med på å legitimere at man tar seg til rette overfor kvinner? Er du klar over at det kollegaen gjør, ikke bare er moralsk forkastelig, men er i strid med opp til flere paragrafer, inkludert arbeidsmiljøloven? 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 vel, synes dette kan gå på "tabbekvota" - har akkurat overlevd min jobbs julebord. Der var en av de andre damene rimelig full (jeg prøvde å passe litt på henne) - med resultatet med det jeg ville kalt forsøk på "for tett dansing" og et godt forsøk på kyss på munnen... Jeg tar dette som et resultat av høy promille, damen har kjæreste (mannlig) og tror ikke at hun skulle ha noen følelser for meg annet enn kollegiale... ville tro din kollega hadde drukket nok, tok oppfordringen fra din kollega som tegn på å tulle og det endte litt galt. så lenge det var et raskt kyss og ingen "låst klining" eller uanstendig tafsing ville jeg prøvd å glemme dette (og holde avstand på senere fester...) Anonymous poster hash: 98a95...e7a 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #13 Skrevet 29. november 2014 haha begynne sippe på en fest over en harmløs ting.. jaja. syntes du overdriver og overdramatiserer skjønner ikke helt hvorfor noen jenter begynner grine over de minste ting, det er greit når man er under 16, men når man er voksen ? herre min hatt. Hvis du snur situasjonen litt da, og later som at det er en mann som kommer bort til deg, WubWub, tar tak i deg, og kysser deg før du får reagert før han forsvinner sin vei. Hvordan ville din reaksjon ville ha vært da? Det vil si; han er homofil, og du er selvfølgelig heterofil. Ville ikke du ha følt deg ærekrenket, og muligens ønsket å slå ned fyren for overtrampet hans mot deg? Eller liker du å bli overmannet av hvem som helst når du er ute på byen, og gjerne av en mann som du overhodet har null følelser for? Ville du fortsatt bare ha blåst av det hele, og sagt; ja ja, det var jo bare litt tull og tøys fra han sin side? Anonymous poster hash: d53e5...769 1
WubWub Skrevet 29. november 2014 #14 Skrevet 29. november 2014 Hvis du snur situasjonen litt da, og later som at det er en mann som kommer bort til deg, WubWub, tar tak i deg, og kysser deg før du får reagert før han forsvinner sin vei. Hvordan ville din reaksjon ville ha vært da? Det vil si; han er homofil, og du er selvfølgelig heterofil. Ville ikke du ha følt deg ærekrenket, og muligens ønsket å slå ned fyren for overtrampet hans mot deg? Eller liker du å bli overmannet av hvem som helst når du er ute på byen, og gjerne av en mann som du overhodet har null følelser for? Ville du fortsatt bare ha blåst av det hele, og sagt; ja ja, det var jo bare litt tull og tøys fra han sin side? Anonymous poster hash: d53e5...769 Jeg hadde ikke satt pris på det, men jeg hadde ikke begynt sippe slik som trådstarter, og jeg hadde heller ikke drept fyren slik de "tøffe" internet gutta i tråden her ville gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #15 Skrevet 29. november 2014 Jeg har også blitt ufrivillig påkysset på julebord. En uskyldig dans endte med at et voldsomt forsøk på klining. Av en ganske full, mannlig kollega som, etter at han ble avvist, brukte resten av kvelden på å mase om å kysse mer, fordi han "var så ensom, og det blir aldri noe på meg, og jeg kommer a-ha-haaa-ldri til å få meg kjæreste." For å gjøre saken enda bedre, var jeg nygift, og dette var mitt aller første julebord med jobben Men altså, fyren var full og egentlig harmløs. Uten megapromille er han en smart og koselig type. Han dreit seg ut, og jeg burde vært enda klarere i avvisningen, men strengt tatt var ingen skade skjedd. Så dagen derpå lot jeg som ingenting, og så normaliserte det seg både mellom oss og i forhold til andre på jobben. Jeg fortalte det til mannen min, som ble litt småsint på typen, men heldigvis lot det ligge. Det var en tabbe, verken mer eller mindre, og det lå null romantikk i luften verken før eller siden. Det beste er å glemme det som skjedde og skrive det på tabbekontoen. Men jeg danset ikke med samme kollega på neste julebord, og mannen min blir fremdeles litt sur når han tenker på det, hehe. "Åh, HAN Gunnar, ja!" sier han, med furteleppe Men jeg ser ikke helt poenget i å ta det kjempealvorlig. Folk gjør feil, og så lenge det ikke er snakk om større krenkelser tenker jeg at det beste er å tilgi og glemme så fort som mulig. Det har vel hendt at jeg også har gjort ting jeg ikke var helt heldig med, og det gjelder veldig mange... Så Anonymous poster hash: 16004...e91 5
BoH Skrevet 29. november 2014 #16 Skrevet 29. november 2014 Jeg synes du overreagerer. Han sa jo unnskyld og angret tydeligvis. 1
daizzy Skrevet 29. november 2014 #17 Skrevet 29. november 2014 TS her. Ja jeg kanskje overreagerte litt...men den følelsen jeg satt igjen med rett etterpå var ikke god og jeg fikk med en gang dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min selv om jeg ikke kunne gjort noe... I tillegg gråter jeg lettere etter jeg har drukket litt alkohol..men for meg føltes det ikke greit.. Det er selvfølgelig bra at kollega beklaget seg..og jeg skal legge dette bak meg..men jeg kan jo ikke for at dette har plaget meg mye i dag og at det er noe jeg tenker over? Og til dere som sier at jeg kunne snudd hode vekk....det skjedde så fort at jeg ikke fikk tid til å reagere..det var så uforventet med et kyss rett på munnen..hva skulle jeg tjent på å kysse en mann jeg ikke har noen følelser for og ikke synes er noe tiltrekkende når jeg i tillegg får dårlig samvittighet for det meste? 1
Maleficenta Skrevet 29. november 2014 #18 Skrevet 29. november 2014 Hei. Var på et julebord med jobben i går. Når klokken var rundt 01.00 danset alle og koset seg og var i god form..det var kun 3 mannlige kolleger på julebordet der resten var damer.. Da vi alle sto og danset rundt på gulvet ble låten "puls" av karpe diem spilt og etter sangen sa en av de kvinnelige kollegene på tull til han mannlige som stod atmed oss"gir du henne noe puls"..i neste øyebligg tar han tak i meg og kysser meg på munnen uten at jeg får tid til å reagere...jeg ble så paff og satt ut.. ble sittende på en stol en stund etterpå og tenke..og da tenkte jeg på hvor respektløs det var og at han vet jeg har en kjæreste og fordi jeg syntes d var ekkelt. Da hun kvinnelige kollegaen spurte meg hva det var siden hun så det var noe som plaget meg gråt jeg og sa det som skjedde og hun hentet tak i han som gjor det og da sa han beklager til meg og at han egentlig skulle kysse meg på kinnet... Resten av denne gjengen dro ut på byen og jeg ble hentet og dro hjem da jeg var trist og ikke orket..jeg fortalte dette til kjæresten min og han hadde lyst å ringe han men han gjor ikke dette...dette plager meg fortsatt dagen derpå. Jeeg føler litt skyldfølelse selv om jeg ikke fikk reagert da det skjedde..d kunne aldri falle meg inn å kysse den mannen...... Noen andre som har liknende erfaringer? Takker for svar Anonymous poster hash: 04a12...146 Han var full. Du gjorde ikke noe galt. Og han sa unnskyld. Han er sikkert flau. Ingen skadw skjedd, ts. Skjønner du syns det var litt ekkelt men skjedd er skjedd og du har ingenting å føle skyldfølelse for. Han kyssa deg. Du kyssa ikke tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #19 Skrevet 29. november 2014 Syns du overdriver veldig. Det var nok bare tull fra hans side og det var den kvinnelige kollegaen som la opp til det. Han mente nok ikke noe med det. Og du var heller ikke i fare. Slapp av og se på det som fylletull. Anonymous poster hash: 7b8c4...8a8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #20 Skrevet 29. november 2014 TS her. Ja jeg kanskje overreagerte litt...men den følelsen jeg satt igjen med rett etterpå var ikke god og jeg fikk med en gang dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min selv om jeg ikke kunne gjort noe... I tillegg gråter jeg lettere etter jeg har drukket litt alkohol..men for meg føltes det ikke greit.. Det er selvfølgelig bra at kollega beklaget seg..og jeg skal legge dette bak meg..men jeg kan jo ikke for at dette har plaget meg mye i dag og at det er noe jeg tenker over? Og til dere som sier at jeg kunne snudd hode vekk....det skjedde så fort at jeg ikke fikk tid til å reagere..det var så uforventet med et kyss rett på munnen..hva skulle jeg tjent på å kysse en mann jeg ikke har noen følelser for og ikke synes er noe tiltrekkende når jeg i tillegg får dårlig samvittighet for det meste? Du overreagerer veldig. Og du vet jo at du ikke trenger å ha skyldfølelse. At du gråter lettere (og dermed overreagerer) på fylla må du nesten ta på din egen kappe. Ikke tenk mer på det, du har latt det vokse så altfor stort i ditt eget hode. Anonymous poster hash: 7b8c4...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå