AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Jeg har den siste perioden fått dilla på å kjøpe nye klær. Før har jeg brukt ganske lite penger på klær & shopping. Årsaken var nok at jeg var student, nå har jeg tatt et friår og merker at jeg bruker ganske mye mer på shopping. Når jeg har fri, sitter jeg og ser på ulike nettsider og planlegger neste innkjøp. Jeg er ikke noen luksusfelle-kandidat, bruker ikke penger jeg ikke har og første prioritering er alltid å betale regninger, men jeg klarer jo ikke å spare når jeg holder på slik. I går var jeg en tur i byen og klarte å bruke 4000 på klær. Altså, er jeg litt oppgitt over meg selv. Noen andre som har det sånn? Har dere noen tips å komme med? For eksempel hvilke nettsider jeg finner relativt billige klær med god kvalitet? Jeg er veldig glad i klassiske plagg, så jeg syns det er litt vanskelig å finne billige, klassiske klær. Anonymous poster hash: 51f00...98c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Jeg har den siste perioden fått dilla på å kjøpe nye klær. Før har jeg brukt ganske lite penger på klær & shopping. Årsaken var nok at jeg var student, nå har jeg tatt et friår og merker at jeg bruker ganske mye mer på shopping. Når jeg har fri, sitter jeg og ser på ulike nettsider og planlegger neste innkjøp. Jeg er ikke noen luksusfelle-kandidat, bruker ikke penger jeg ikke har og første prioritering er alltid å betale regninger, men jeg klarer jo ikke å spare når jeg holder på slik. I går var jeg en tur i byen og klarte å bruke 4000 på klær. Altså, er jeg litt oppgitt over meg selv. Noen andre som har det sånn? Har dere noen tips å komme med? For eksempel hvilke nettsider jeg finner relativt billige klær med god kvalitet? Jeg er veldig glad i klassiske plagg, så jeg syns det er litt vanskelig å finne billige, klassiske klær. Anonymous poster hash: 51f00...98c ebay! h&m, men vær forsiktig. jeg startet slik som deg...mistet kontroll og sitter med 120 000kr i gjeld på grunn av shopping vaner og uheldige/uforusette ting som skjedde. så her sitter jeg da. vil anbefale å sette av en viss sum i mnd til klær f.eks 500kr-1000kr og spar resten!! Anonymous poster hash: c8f0f...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Ja, jeg har det sånn. Sist jeg gikk inn på egertorget kjøpte jeg meg en genser til 2k. Måtte løpe ut derfra og komme meg hjem for å ikke gå helt bananas. DEt som hjelper er å ikke lese moteblogger og ikke kjøpe dameblader, for jeg får så lyst på ting jeg ser der. Anonymous poster hash: b0d1d...75e 1
Gjest fallerifallera Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 (endret) Jeg hadde det sånn en periode, men klarte heldigvis å ta meg selv i nakkeskinnet før det ble noe stort problem. Nå har jeg ikke shoppet skikkelig siden januar! Det du burde starte med er rett og slett å slutte med å besøke slike nettsider. Prøv å finn på noe annet tidsfordriv istedenfor, slik som å trene, lese bøker, se på filmer og serier eller andre ting du liker. Endret 29. november 2014 av fallerifallera
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Enig med den over som sier du bør slutte å lese dameblader og moteblogger. Jeg har aldri kjøpt så mye klær som i den perioden jeg var fast leser av div moteblogger. Det har jeg sluttet med. Gikk inn for å få andre interesser. Og det klarte jeg. Masse penger spart. Anonymous poster hash: 83bc6...c13
Gjest lillelarve Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Sett av en viss sum i mnd på klær, f.eks. under 1000-lappen. Det virker fornuftig i alle fall. Jeg har ikke problemer med klær, men med ting generelt. Jeg kjøper mye unødvendig, spesielt mat. Hehe... Så skal prøve å sette en grense framover.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Jeg synes det hjelper å være mer bevisst på hva man kjøper. Jeg fører en liste på telefonen min over ting jeg har lyst på. Så markerer jeg dem med 'need' eller 'want', og begrenser meg stort sett til need-tingene. Fordelen med en liste er at jeg i mye mindre grad kjøper ting der og da, fordi hvis jeg virkelig hadde bruk for det, hadde det nok stått på listen min. Dessuten har jeg oversikt og kan i mye større grad plukke med meg ting når de er på tilbud, fordi jeg vet hva jeg er ute etter. Tror ofte de ville summene kommer som resultat av at man blir overveldet der i butikken. Anonymous poster hash: 95cb4...530 1
hanne_ Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Sett av 1000 i mnd på klær, og resten på BSU.
Gjest Tigress Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Er det ikkje berre å slutte? Om det er så vanskeleg: klipp kredittkort i to og overfør fast pengane dine til ein sparekonto. Sørg for å ikkje ha pengar på kortet.
Puny Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Ikke heng på dette forumet, er mitt beste tips;)
Gjest Evans Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Jeg syns du bør ta deg en tur inn i skapet og se over hva du faktisk har av klær. Prøv å lag ulike komboer av antrekk, og tenk igjennom hvordan du kan bruke det du har av klær. Hver gang du beveger deg inn på ulike shoppingsider, så tenk på hva du faktisk har av klær og om du virkelig trenger det du tenker på å kjøpe - og hvorfor. Da vil det nok være ganske mange ganger du kommer frem til at du faktisk ikke trenger dette plagget. Og er det et helt spsielt plagg du virkelig ønsker deg/trenger så er det også en mulighet for at noen har kjøpt det før deg, og lagt det ut til salg på feks finn.no - så da kan du jo ta deg en tur der og se også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå