AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #21 Skrevet 30. november 2014 Ingen av delene, hvis det du nevner refererer til alder. Jeg er over 40 Ringer uansett i morgen og sjekker. Må da gå an å få til en bedre deal. Over 40 år? Er bildet ditt retusjert? Du holder deg veldig godt!Anonymous poster hash: 5adc8...0bd
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2014 #22 Skrevet 30. november 2014 Over 40 år? Er bildet ditt retusjert? Du holder deg veldig godt!Anonymous poster hash: 5adc8...0bd Bildet er av Ashley Judd - en amerikansk skuespiller. Men joda, jeg holder meg ikke verst uansett
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #23 Skrevet 30. november 2014 Bildet er av Ashley Judd - en amerikansk skuespiller. Men joda, jeg holder meg ikke verst uansett :)Anonymous poster hash: 5adc8...0bd
nojac Skrevet 30. november 2014 #24 Skrevet 30. november 2014 (endret) Fant for øvrig denne: https://www.sparebank1.no/sb1/web/common/prisliste/visPrisliste.jsp?label=prisliste_lukkedesider&boostLayout=true&bankId=1245149360178&title=SpareBank 1 Buskerud-Vestfold Bare å bytte bank. Fra hjemmesiden deres; "Privat Ekstra - for totalkunder Privat Ekstra gir deg en gebyrfri hverdag, ekstra god sparerente og du betaler kun årspris for VISA-kortet. Det skal lønne seg å være totalkunde hos oss! Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg og har samlet alle banktjenestene du trenger i hverdagen i kundeprogrammet Privat Ekstra. Disse tjenestene er gebyrfrie i Privat Ekstra gratis bruk av kort til kjøp av varer og tjenester i hele verden gratis lading av Ring-kontantkort i alle minibanker gratis uttak i alle SpareBank 1 minibanker, i hele Norge gratis betaling i nettbank, telefonbank og mobilbank" Hvis du likevel skal ha bankkort er det ikke sikkert at du TRENGER å skifte bank..... EDIT: Fint om dere ikke diskuterer utseendet mitt ut fra profilbildet.... Selv om jeg nok ligner litt. Endret 30. november 2014 av nojac 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #25 Skrevet 30. november 2014 Bytte bank fordi du ikke undersøker hvilke produkter som passer deg best? Du betaler gebyrer i dnb dersom du ikke har kundepakke. Er nok bare å ta kontakt med dem, så fikser de det eller gjøre det selv i nettbanken med egen bankid. Anonymous poster hash: d9d24...677
Lista Skrevet 30. november 2014 #26 Skrevet 30. november 2014 Bytte bank fordi du ikke undersøker hvilke produkter som passer deg best? Du betaler gebyrer i dnb dersom du ikke har kundepakke. Er nok bare å ta kontakt med dem, så fikser de det eller gjøre det selv i nettbanken med egen bankid. Anonymous poster hash: d9d24...677 Der er ikke DNB TS har.
Frkdistre Skrevet 30. november 2014 #27 Skrevet 30. november 2014 Om du har bankkort uten legitimasjon , altså ikke visa betaler du ett gebyr( ulikt for de ulike bankene) med andre ord derfor blandt annet asylsøkere betaler så himla mye i gebyrer. Skaff deg visa med leg å du betaler ingenting utenom årsgebyret på 250kr(?)
Lista Skrevet 30. november 2014 #29 Skrevet 30. november 2014 Om du har bankkort uten legitimasjon , altså ikke visa betaler du ett gebyr( ulikt for de ulike bankene) med andre ord derfor blandt annet asylsøkere betaler så himla mye i gebyrer. Skaff deg visa med leg å du betaler ingenting utenom årsgebyret på 250kr(?) Dette spørs jo helt på banken og kundepakke. Dessuten kan man ha visa uten legitmasjon også.
Gjest Sobril Skrevet 1. desember 2014 #30 Skrevet 1. desember 2014 Skrev mail til banken. Svar: "Hei. Takk for din henvendelse. Dette er standard gebyr for tjenestene du har tatt i bruk hos oss. Det er normalt med gebyr for disse tjenestene." That's it.
nojac Skrevet 1. desember 2014 #31 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Skrev mail til banken. Svar: "Hei. Takk for din henvendelse. Dette er standard gebyr for tjenestene du har tatt i bruk hos oss. Det er normalt med gebyr for disse tjenestene." That's it. Er det mulig? Det er snart 15 år siden Skandiabanketn fjernet alle gebyrer (unntatt for Visakort). Lykke til med ny bank. Regner med at du har BankID-kodebrikke. Da fikser du alt selv, uten å måtte oppsøke noen bank. Endret 1. desember 2014 av nojac 1
Lista Skrevet 1. desember 2014 #32 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Er det mulig? Det er snart 15 år siden Skandiabanketn fjernet alle gebyrer (unntatt for Visakort). Lykke til med ny bank. Regner med at du har BankID-kodebrikke. Da fikser du alt selv, uten å måtte oppsøke noen bank. Det er ikke noe som heter bankID-kodebrikke. Kodebrikken er bare en kodebrikke og kan brukes selv om man ikke har bankID. BankID er en elektronisk signatur, og ikke noe fysisk. edit: rettet skrivefeil Endret 1. desember 2014 av Lista
nojac Skrevet 1. desember 2014 #33 Skrevet 1. desember 2014 Det er ikke noe som heter bankID-kodebrikke. Kodebrikken er bare en kodebrikke og kan brukes selv om man ikke har bankID. BankID er en elektronisk signatur, og ikke noe fysisk. edit: rettet skrivefeil En BankID-kodebrikke er en kodebrikke som er tilknyttet BankID-systemet. Jeg tok med BankID fordi det hjelper ikke med kodebrikke hvis denne ikke er knyttet til BankID, Og noen banker benytter slike "interne" kodebrikker. Du kan også ha BankID på mobil, men denne forutsetter avtale med din bank og vil så vidt jeg kjenner til ikke kunne benyttes om du vil åpne konto i en ny bank. Har du en kodebrikke men er usikker på at den fungerer som BankID er det bare å forsøke å opprette konto i en ny bank.....
Lista Skrevet 1. desember 2014 #34 Skrevet 1. desember 2014 En BankID-kodebrikke er en kodebrikke som er tilknyttet BankID-systemet. Jeg tok med BankID fordi det hjelper ikke med kodebrikke hvis denne ikke er knyttet til BankID, Og noen banker benytter slike "interne" kodebrikker. Du kan også ha BankID på mobil, men denne forutsetter avtale med din bank og vil så vidt jeg kjenner til ikke kunne benyttes om du vil åpne konto i en ny bank. Har du en kodebrikke men er usikker på at den fungerer som BankID er det bare å forsøke å opprette konto i en ny bank..... Alle kodebrikker kan brukes til å logge inn med bankID (hvis dette er opprettet i nettbanken), men navnet er "kodebrikke", verken mer eller mindre. Den kan brukes til å logge inn uten bankID også. Men Sobril må selvsagt HA bankID for å bli kunde i en annen bank over nettet Jeg hører dette så altfor ofte på jobb, og prøver å få folk vekk fra denne vranglæra
nojac Skrevet 1. desember 2014 #35 Skrevet 1. desember 2014 Men Sobril må selvsagt HA bankID for å bli kunde i en annen bank over nettet Og det var hele poenget mitt. Jeg antar at TS har en kodebrikke til nettbanken hennes. Men det er ikke tilstrekkelig, den må også være tilknyttet BankID -systemet for at hun skal få åpnet ny konto slik hun ønsker, uten å oppsøke banken. Så kan jo du fortsette å bruke samme navn ("kodebrikke, verken mer eller mindre") både på kodebrikker med og uten BankID, mens jeg velger å presisere skillet ved å kalle dem "BankID-kodebrikker" og "interne kodebrikker" Og man trenger ikke å bytte brikke for å få en intern brikke til å bli en BankID-brikke. Men banken må opprette BankID tilknyttet brikken. Egentlig er vi helt enige.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå