Gjest Sobril Skrevet 29. november 2014 #1 Del Skrevet 29. november 2014 Er det det samme overalt? Blir trukket rundt 200 hver måned i gebyrer, og regnet ut nå at det er 4 kroner når jeg bruker visa på nett, 2,50 for å trekke kortet i terminal og 3 kroner for å betale nettgiro. Noen som vet om det finnes en bank med lavere gebyr? I så fall vurderer jeg å bytte. Har sparebank1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #2 Del Skrevet 29. november 2014 Er det det samme overalt? Blir trukket rundt 200 hver måned i gebyrer, og regnet ut nå at det er 4 kroner når jeg bruker visa på nett, 2,50 for å trekke kortet i terminal og 3 kroner for å betale nettgiro. Noen som vet om det finnes en bank med lavere gebyr? I så fall vurderer jeg å bytte. Har sparebank1. Nei, vet du hva, bankgebyr kaster jeg ikke bort penger på. Betaler 250 kroner for å ha bankkort med Mastercard, to ulike kredittkort i min dagligbank. Ingen gebyrer for bruk i Norge utover dette. Unntaker var da jeg kjøpte bil og fikk banken til å overføre pengene fea kontoen min for å cære sikker på å ikke gjøre noe feil i nettbanken selv. Da betalte jeg kr. 50 for hjelpen. Er klar over at flyktninger får anbefalt samme bank som du henviser til dq jeg hjalp noen naboer for litt siden. De forstod ikke hvorfor banken tok så masse penger hver mnd. Og trodde banken var en god bank fordi de ble qnbefalt den på Norskundervisningen! For si til deg som jeg sa til dem - det finnes massevis av med billigere alternativer. Særlig om du bruker nettbank. Noen har til og med helt gebyrfri bruk av kort. Å være trofast mot en dyr bank er noe du og ingen andre taper på.Anonymous poster hash: 5adc8...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #3 Del Skrevet 29. november 2014 Er det det samme overalt? Blir trukket rundt 200 hver måned i gebyrer, og regnet ut nå at det er 4 kroner når jeg bruker visa på nett, 2,50 for å trekke kortet i terminal og 3 kroner for å betale nettgiro. Noen som vet om det finnes en bank med lavere gebyr? I så fall vurderer jeg å bytte. Har sparebank1. Dette skal du ikke behøve å betale. Høres ut som du ikke har en pakke i banken din. De store bankene har normalt pakker hvor kortbruk og betaling av regninger er helt gratis. Det som koster ekstra er sms-tjenester, varslinger, uttak i andre bankers minibanker etc. Det er også et årlig visakortgebyr. Kan anbefale DNBs leve-pakke: https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/leve.html Her ser du også prislisten: https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html Anonymous poster hash: b1844...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 29. november 2014 #4 Del Skrevet 29. november 2014 Ikke vanskelig å finne gebyrfrie banker.Skandiabanken begynte med det i 2000, de fleste har fulgt etter.De store bankene krever riktignok gebyr hvis du ikke har "fordelspakke" Disse pakkene far tidligere gebyrbelagt, men de fleste gir dem nå ut gratis. Eller de tar en pris som inkluderer bankkortSparebank1 har sikkert også en slik pakke som passer for deg. Sjekk nettsiden til din bank.Jeg anbefaler Skandiabanken eller yABank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. november 2014 #5 Del Skrevet 29. november 2014 Hadde 7 kr i omkostninger nå denne mnd med DNB så jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2014 #6 Del Skrevet 29. november 2014 Sparebank1, Dnb og Nordea er de eneste bankene jeg har opplevd at har hatt gebyr for alt mulig piss. Har storebrand nå, likte dem helt til de skiftet om på nettbanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #7 Del Skrevet 29. november 2014 Hadde 7 kr i omkostninger nå denne mnd med DNB så jeg. Det er nok gebyr for uttak av kontanter i annen banks minibank. Anonymous poster hash: b1844...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. november 2014 #8 Del Skrevet 29. november 2014 Det er nok gebyr for uttak av kontanter i annen banks minibank. Anonymous poster hash: b1844...0a8 Probably, men det er omtrent der det ligger pr mnd, 10-12 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #9 Del Skrevet 29. november 2014 Probably, men det er omtrent der det ligger pr mnd, 10-12 kr. Som DNB-kunde bør det ikke være noe problem å unngå dette gebyret Du kan jo ta ut kontanter i bank og post i butikk, i tillegg til postkontor og alle minibankene rundt omkring. Anonymous poster hash: b1844...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. november 2014 #10 Del Skrevet 29. november 2014 Som DNB-kunde bør det ikke være noe problem å unngå dette gebyret Du kan jo ta ut kontanter i bank og post i butikk, i tillegg til postkontor og alle minibankene rundt omkring. Anonymous poster hash: b1844...0a8 Jeg må ærlig talt si at jeg driter i det gebyret og heller tar ut penger der jeg er når jeg trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. november 2014 #11 Del Skrevet 29. november 2014 Bruker aldri minibank, og har ingen gebyrer på netthandel, varekjøp, varekjøp med kontantuttak osv. Kun årlig avgift på kortet inkludert ekstra MasterCard. Fordelskunde i en av de store bankene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #12 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg må ærlig talt si at jeg driter i det gebyret og heller tar ut penger der jeg er når jeg trenger det. Da er det jo greit Anonymous poster hash: b1844...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 29. november 2014 #13 Del Skrevet 29. november 2014 Skal ringe banken mandag. Dette gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 29. november 2014 #14 Del Skrevet 29. november 2014 Hadde en sparebank og opplevde det samme. Gebyrfritt ble det først om jeg hadde 100.000 på konto. Byttet til Gjensidige. Hadde forsikringer der fra før. Betaler vel gebyr ved kontantuttak i utland og det er det, i tillegg til årspris på visa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anobano Skrevet 30. november 2014 #15 Del Skrevet 30. november 2014 Er det det samme overalt? Blir trukket rundt 200 hver måned i gebyrer, og regnet ut nå at det er 4 kroner når jeg bruker visa på nett, 2,50 for å trekke kortet i terminal og 3 kroner for å betale nettgiro. Noen som vet om det finnes en bank med lavere gebyr? I så fall vurderer jeg å bytte. Har sparebank1. har du sparebank1 under 18, 18-24 eller hvilken har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 30. november 2014 #16 Del Skrevet 30. november 2014 Er det det samme overalt? Blir trukket rundt 200 hver måned i gebyrer, og regnet ut nå at det er 4 kroner når jeg bruker visa på nett, 2,50 for å trekke kortet i terminal og 3 kroner for å betale nettgiro. Noen som vet om det finnes en bank med lavere gebyr? I så fall vurderer jeg å bytte. Har sparebank1. Har hørt mye positivt om Skandiabanken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #17 Del Skrevet 30. november 2014 Betaler årsgebyr på bankkort i Skandiabanken, ellers intet. Håper jeg kan kutte ut bankkortet en dag og bare ha kredittkort. Tror jeg har gjort maks to kontantuttak i Norge i år. Anonymous poster hash: 5a320...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 30. november 2014 #18 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Håper jeg kan kutte ut bankkortet en dag og bare ha kredittkort. Anonymous poster hash: 5a320...b18 Det har jeg gjort. Anbefaler da yABank-kredittkortet, som har BanxAxept slik at det kan brukes også der de "ikke tar kredittkort" og til kontantuttak i butikk. Endret 30. november 2014 av nojac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2014 #19 Del Skrevet 30. november 2014 har du sparebank1 under 18, 18-24 eller hvilken har du? Ingen av delene, hvis det du nevner refererer til alder. Jeg er over 40 Ringer uansett i morgen og sjekker. Må da gå an å få til en bedre deal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2014 #20 Del Skrevet 30. november 2014 Fant for øvrig denne: https://www.sparebank1.no/sb1/web/common/prisliste/visPrisliste.jsp?label=prisliste_lukkedesider&boostLayout=true&bankId=1245149360178&title=SpareBank 1 Buskerud-Vestfold Bare å bytte bank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå