Gå til innhold

Araberne tar over?

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow
Skrevet

Så alle arabere/muslimer vil ta over verden? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja.

Ikke for å generalisere, altså - men sånn er det!

:ler:

Gjest agurk
Skrevet

Fasinerer meg litt at noen trur et folkeslag kan ta over hele verden. Hvordan tror dere dette skulle sje i praksis?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Å ja.. Det er sånn det er asså :roll:.. Må vel kanskje dumpe muslimvennene mine da :tunge1:

Gjest TomKrus
Skrevet
Å ja.. Det er sånn det er asså :roll:.. Må vel kanskje dumpe muslimvennene mine da :tunge1:
Eller bli en av dem.
Gjest TomKrus
Skrevet
Fasinerer meg litt at noen trur et folkeslag kan ta over hele verden. Hvordan tror dere dette skulle sje i praksis?

Ved å selvmordsbombe alle hedninger.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Eller bli en av dem.

Heller det :)

Gjest Valhalla
Skrevet

Vel det er jo drømmen da med politisk islam. Starte opp igjen Khalifatet der grenser ikke lenger eksisterer,men et stort muslimsk rike. Denne ideologien ligner veldig på kommunisme. Nå skal det sies at dette er det grupper som Hizb ut tahir og lignende som jobber for. I vesten er disse gruppene utbredt,mens de har blitt gjort ulovlig i arabiske land. Disse gruppene ser på de muslimske land som fiender også da de ikke følger "den rette" islam.

Gjest Anonymous
Skrevet
Eller bli en av dem.

Nemlig! Husk på at muslimenes favorittdessert er tilslørte bondepiker, og dét er jo en dessert som har dype tradisjoner også i Norge...

Gjest agurk
Skrevet

Ved å selvmordsbombe alle hedninger.

:ler: Er det ikke ett problemet at til sammen blir det flere hedninger en rette troende, og siden det fyker med en selvmordsbomber for hvert forsøk vil de vel utrydde seg selv i stedet for hedningene?

Gjest TomKrus
Skrevet

:ler: Er det ikke ett problemet at til sammen blir det flere hedninger en rette troende, og siden det fyker med en selvmordsbomber for hvert forsøk vil de vel utrydde seg selv i stedet for hedningene?

Det er det som er det geniale! Men hvis de tar noen par ekstra hver gang så utrydder vi, mener de, hele menneskeheten - roten til alt vondt. Enda bedre!

Gjest agurk
Skrevet

Det er det som er det geniale! Men hvis de tar noen par ekstra hver gang så utrydder vi, mener de, hele menneskeheten - roten til alt vondt. Enda bedre!

Og enden på visa er at det blir brunsneglene som tar over!

Kjære grubleren, kompisen din hadde rett!

Gjest Valhalla
Skrevet

Dere kan spøke og le,men i Danmark samlet denne gruppen over 1000 tilhørere. Det er en grunn til at de har blitt gjort ulovlig i en rekke land.

http://www.hizb-ut-tahrir.org/dansk/home/

Hizb-ut-Tahrir

Det er et politisk parti, hvis ideologi er Islam. Derfor er politik dets arbejde, og Islam er dets ideologi. Partiet arbejder blandt og med Ummah (nation), med den hensigt, at få Ummah til at adoptere Islam som dens sag, samt for at lede denne til at genoprette Khilafah og styret med det Allah (swt) har åbenbaret.

Hizb-ut-Tahrir er en politisk struktur. Den er hverken en åndelig, en akademisk eller en uddannelsesmæssig struktur; ej heller er den en velgørenhedsagtig struktur. Den islamiske ide er dens krops sjæl, dens kerne og dens livshemmelighed.

Med det formål at oprejse den islamiske Ummah fra den stærke nedgang, som den er nået, samt at frigøre denne fra de kufr (hedenske) tanker, systemer og love, og fra kufr-staternes dominans og indflydelse.

Formålet er også at arbejde for genoprettelsen af den islamiske Khilafah-stat, således at Allahs åbenbarede lovgivning vender tilbage til livet.

Hizb-ut-Tahrirs Mål

Hizb ut-Tahrirs mål er at genoprette det islamiske liv og bære den islamiske da’wah til verden. Dette mål går ud på at få muslimerne tilbage til at leve et islamisk liv i Dar Al-Islam og i et islamisk samfund, hvori alle livets anliggender styres ifølge de islamiske love, og hvori livsperspektivet er al-halal (det legale) og al-haram (det illegale) i skyggen af en islamisk stat, som er Al-Khilafah-staten, hvori muslimerne udpeger en khaleefah (statsoverhoved), som de giver ba’yah (løfte) om at høre og adlyde, mod at han styrer med Allahs Bog (Qur’anen) og sendebudets Sunnah, samt at bære Islam, som et budskab til verden gennem da’wah og jihad.

Partiet har også til hensigt at oprejse Ummah med den sande oprejsning via oplysende tænkning og stræber efter at bringe dens magt og ære tilbage, således at den islamiske Ummah river initiativerne fra andre stater, nationer og folk, og igen bliver stat nummer et i verden, som den tidligere havde været, og politicerer denne ifølge Islams love.

Partiet har også til hensigt at retlede menneskeheden, samt at lede Ummah i kamp med kufr (hedenskaben), dens systemer og tanker, indtil Islam overdækker jorden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som en blanding av KrF og Hagen de dagene han vil ha kristne velgere (dagen etter er det jo prisen på sprit som er problemet)

Gjest TomKrus
Skrevet

Ja, i dag er de tusen, ja, men i den hastigheten de giftes bort, så er de flertall om 50 år.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes. Hizb ut tahrir er udemokratisk og faktisk potentielt farlig. Gå til deres side og les.

Skrevet

Tilbake på araberne igjen? Trodde det var avgjort at det var de gule som er skumle, jeg? :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet

Folk fra høyre til venstre i danmark har protestert mot denne gruppen. Jeg så en dokumentar om dem på Nrk eller Tv2,skremmende. Jeg tror du hadde blitt skremt hvis en nazistisk gruppe hadde klart å samle over 1000 mennesker i et møte TomKrus,dette er faktisk ikke noe bedre. Da det er blandet med religion er det enda farligere. Politikk og religion er en meget farlig kombinasjon

Gjest TomKrus
Skrevet
Folk fra høyre til venstre i danmark har protestert mot denne gruppen. Jeg så en dokumentar om dem på Nrk eller Tv2,skremmende. Jeg tror du hadde blitt skremt hvis en nazistisk gruppe hadde klart å samle over 1000 mennesker i et møte TomKrus,dette er faktisk ikke noe bedre. Da det er blandet med religion er det enda farligere. Politikk og religion er en meget farlig kombinasjon

Joda, tar ikke lett på slik, bare lett på dine ensidige meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...