Gå til innhold

Egenmelding eller sykemelding ved dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsøker og får nå dagpenger fra nav. Jeg har en vikar jobb itilleg. Jeg har vært syk ett par dager jeg skulle vært på jobb denne uken. Jeg vett at det er arbeidsgiver som betaler meg for disse dagene og ikke fra Nav. Nå har jeg skrevet egenmelding på de syke dagene. Det jeg lurer på er om jeg må skaffe sykemelding fra legen eller om det holder å skrive egenmelding? Jeg må vell ikke levere noe til nav? For det er vell bare arbeidsgiver som skal ha egenmeldingen?

Jeg har nå hukket av at jeg har vært syk de dagene jeg var vekke fra jobben på meldekortet. Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ha jobbet i 12 uker for å kunne bruke egenmeldinger, hvis ikke må du få en sykemelding men jeg antar at det er for sent for en sykemelding nå. Men jeg tror at når man har dagpenger kan man ikke bruke egenmeldinger fordi nav vil ha en bekreftelse fra legen, altså en sykemelding. Selv om arbeidsgiver betaler lønn for avtalte vakter når man var syk.

Anonymous poster hash: c4fb2...369

Skrevet

Nei, du må jobbet i 8 uker for å bruke egenmelding, 4 uker for sykemelding. Er ikke sikker på om du trenger sykemelding mtp nav, ring og spør. Uansett er det for sent å få sykemelding nå, når du ikke har vært i kontakt med lege når du var syk, men kan jo være greit å vite til en annen gang.

Anonymous poster hash: 2a882...52e
Skrevet

Jeg er arbeidsøker og får nå dagpenger fra nav. Jeg har en vikar jobb itilleg. Jeg har vært syk ett par dager jeg skulle vært på jobb denne uken. Jeg vett at det er arbeidsgiver som betaler meg for disse dagene og ikke fra Nav. Nå har jeg skrevet egenmelding på de syke dagene. Det jeg lurer på er om jeg må skaffe sykemelding fra legen eller om det holder å skrive egenmelding? Jeg må vell ikke levere noe til nav? For det er vell bare arbeidsgiver som skal ha egenmeldingen?

Jeg har nå hukket av at jeg har vært syk de dagene jeg var vekke fra jobben på meldekortet. Håper noen kan hjelpe.

Så lenge du har huket av for at du var syk trenger du ikke gjøre noe ekstra med det.

Anonymous poster hash: 21597...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...