MorTil2 Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Hei. Sitter her og tenker å betale en reise med kredittkort. Jeg har to, betaler alltid tilbake alt, så ingen problem der. Men - når det er større beløp, liker jeg å presser dato for tilbakebetaling lengst mulig fremover. Så altså, det ene kortet har forfallsdato 15 i mnd, og regningen går normalt fra begunnelsen på en mnd til slutten. Spørsmålet mitt blir da - hvis jeg bestiller nå i en helg, forskyves da dette beløpet over på neste mnd regningen, altså at jeg får fullt utbytte av rentefriheten på dette beløpet ?
Baktusen Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Det kommer ann på når banken genererer regningen. Med forfall 15 Desember vil regninen (mest sannsynlig) bli generert den 1 desember, alt før dette kommer med på regningen. Alt bokført riktigbok. Så om reisen du bestiller rekker å bli bokført på Mandag, vil den komme med, hvis ikke, kommer den i Januar.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Mine kort gjøre opp den 15. I hver mnd. Betaler jeg noe den 29. Som i dag, får jeg dette på fakturaen den 15. Desember med forfall 30. Desember. Betaler jeg ikke 30. Desember begynner rentene å galloppere. Anonymous poster hash: 7db60...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå