Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Selv har jeg jobbet på Plantasjen i 3 år (under studie tiden) da hadde jeg ansvaret for juletresalget. Vet at Plantasjen kjøper 2. og 3. sortering og at vi startet salget i november (ble hugget i Oktober). Vi fikk masse klager på nåleslipp og "slappe grener".

Nå 3 år senere er det aktuelt å kjøpe juletre selv, vet at bensinstasjon selgerene er ca 50-100 kr dyrere i pris. Noen som har erfaringer ?? Del med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien min har alltid kjøpt rett fra der de hugges, og de har holdt seg fine til langt over nyttår uten at betydelig med nåler har falt av før etter nyttår. Har du mulighet til å gjøre det, kjøp rett fra "juletrebondene", ikke fra selgere som har kjøpt fra juletrebonden og ruget på det en stund før det ble solgt :)

Skrevet

Den muligheten har jeg ikke

Familien min har alltid kjøpt rett fra der de hugges, og de har holdt seg fine til langt over nyttår uten at betydelig med nåler har falt av før etter nyttår. Har du mulighet til å gjøre det, kjøp rett fra "juletrebondene", ikke fra selgere som har kjøpt fra juletrebonden og ruget på det en stund før det ble solgt :)

Den muligheten har jeg ikke :( Men takk for svar.

Skrevet

Vi hugger selv i en lokal skog. Da blir det også en stemningsful førhulsaktivitet. Da vi var fattige studenter hugget vi på jernbanensporet. Husker ikke lengre regelverket, men innen et vist antall meter fra sporet er det bare å hugge (men de trærne som finnes der er da riktignok ganske små).

Anonymous poster hash: c8d61...525

Skrevet

Fint for de som har mulighet for å hugge selv, men i Oslo blir det litt vansklig. Hvor kjøper dere andre juletreet deres ?

Skrevet

Fint for de som har mulighet for å hugge selv, men i Oslo blir det litt vansklig. Hvor kjøper dere andre juletreet deres ?

Hvorfor er det vanskelig i Oslo?

Skrevet

Hvorfor er det vanskelig i Oslo?

Forde det ikke er lov å hugge tre i skogen :/ og ja mange gjør det, men jeg har værken tid eller lyst til å gjøre noe "ulovlig".

Pluss at jeg er ikke student lenger og har råd til å kjøpe et pent tre av juletreselgere.

Det jeg ønsker er å få mest ut av pengene, derfor lurer jeg på om det er noen som vet om 100 kr ekstra gjør at jeg får et friskere/bedre tre eller ikke ?

Skrevet

Forde det ikke er lov å hugge tre i skogen :/ og ja mange gjør det, men jeg har værken tid eller lyst til å gjøre noe "ulovlig".

Pluss at jeg er ikke student lenger og har råd til å kjøpe et pent tre av juletreselgere.

Det jeg ønsker er å få mest ut av pengene, derfor lurer jeg på om det er noen som vet om 100 kr ekstra gjør at jeg får et friskere/bedre tre eller ikke ?

Jeg har da virkelig ikke oppfordet noen til å hugge ulovlig. Men å ta kontakt med skogeiere og spørre om å få hugge et juletre, er da akkurat like enkelt i hele Norge.

Skrevet

Det bor over 600.000 mennesker i Oslo og jeg kjenner ikke en med egen skog, har heller ikke tid til å finne en. Det er ikke like lett for alle :S men takk for svar. Noen som faktisk kjøper juletre her inne, som har lyst til å svare ?

Skrevet

Det bor over 600.000 mennesker i Oslo og jeg kjenner ikke en med egen skog, har heller ikke tid til å finne en. Det er ikke like lett for alle :S men takk for svar. Noen som faktisk kjøper juletre her inne, som har lyst til å svare ?

"Ha tid" (aka "gidde") å finne noen som har skrevetg hvor de lar en hugge, man jo ha uansett hvor man bor i landet.

Jeg sier ikke at det et gjort i en håndvending, men det var påstanden din om at det var vanskelig FORDI du bor i Oslo jeg reagerte på.

Skrevet

Har man gård, har man skog. Det finnes vel gårder i Oslo kommune og vil jeg tro.Du har 23 dager på å finne en bonde i Oslo.

Anonymous poster hash: 814ea...d05

Skrevet

Nytt forsøk på å holde tråden saklig. Noen som kjøper juletre og har erfaringer fra Plantasjen kvalitet vs 100 kr dyrere "bensinstasjon selgere" ?

Skrevet

Nytt forsøk på å holde tråden saklig. Noen som kjøper juletre og har erfaringer fra Plantasjen kvalitet vs 100 kr dyrere "bensinstasjon selgere" ?

Hva skal man si om det da? Er "bensinstasjonselger" en kategori med entydig kvalitet, mener du?

Plantasjen har jeg aldri kjøpt hos.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt på bensinstasjon og vært fornøyd med det. Har stort sett kjøpt edelgran, da den holder seg lit bedre og er fin. Jeg har tenkt som så at dett e er en gang i året og om den koster litt mer er det verdt det.

Skrevet

Mitt beste tips blir vel å gå SE på trærne?!?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt på bensinstasjon og vært fornøyd med det. Har stort sett kjøpt edelgran, da den holder seg lit bedre og er fin. Jeg har tenkt som så at dett e er en gang i året og om den koster litt mer er det verdt det.

Tusen takk for svar ! Det ligger nok noe i det du sier med at det er bare jul en gang i året og at det er verdt en ekstra hundelapp, det blir nok en edelgran på oss også :)

Skrevet

Har kjøpt fra de som selger med EasyFix-fot. Fjellgran og en annen lignende aktør. Viktig at du ikke tar treet rett inn, men lar det stå i kjelleren el.l. over natten. Vann med sitronbrus, evt. champagne.

Anonymous poster hash: 5b5dd...fa2
Skrevet

Har kjøpt fra de som selger med EasyFix-fot. Fjellgran og en annen lignende aktør. Viktig at du ikke tar treet rett inn, men lar det stå i kjelleren el.l. over natten. Vann med sitronbrus, evt. champagne.

Anonymous poster hash: 5b5dd...fa2

Takk for svar. Hva er easyfix ?

Skrevet

Står der ikke folk rundt omkring og selger juletre da? Har egentlig aldri tenkt på det, men strengt tatt ville jeg egentlig ikke kjøpt fra verken Plantasjen eller bensinstasjoner. Både byen jeg kommer fra og byen jeg bor i nå har egne juletreselgere som vi kjøper fra.

Anonymous poster hash: 54264...063
Skrevet

Står der ikke folk rundt omkring og selger juletre da? Har egentlig aldri tenkt på det, men strengt tatt ville jeg egentlig ikke kjøpt fra verken Plantasjen eller bensinstasjoner. Både byen jeg kommer fra og byen jeg bor i nå har egne juletreselgere som vi kjøper fra.

Anonymous poster hash: 54264...063

Ok, men tror du det er noen forskjell på de som står på torvet og de som står på bensinstasjoner ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...