AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 En svært overbevisende selger gjorde at jeg kjøpte en Kivatlue (type finlandshette) til barnet mitt i dag, men etter at jeg kom hjem og fikk kikket litt nærmere på lua føler jeg meg litt lurt. Den skulle være vindtett over ørene og i panna - hvilket den IKKE er. Litt googling viser meg at alle tror at disse luene er vindtette, men jeg kan i hvertfall enkelt blåse tvers gjennom stoffet! Det holder jo ikke mål, det blåser mye her. Den skulle også være i ull, men så oppdager jeg at det er bare på utsiden! Inni er det bomull, så om ungen blir svett/våt/sikler så blir det jo iskaldt! Før jeg drar tilbake med den, lurer jeg på om det er noen som har noen fornuftige innspill til dette. Jeg ser at nettbutikker også markedsfører disse luene som vindtette, men det står ingenting om det på lappene eller på nettsiden til Kivat Anonymous poster hash: 90075...7fc 1
Pasadena Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Vi har også en sånn lue, trodde den var vindtett.. Men har sjekket den nå og det gikk jo faktisk an å blåse gjennom den. Vi bruker en tynn ull/silkelue under, siden jeg ikke er fan av bomull om vinteren. Men kjedelig at den ikke var vindtett ja!
LilleBallerina Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Vår har vindstopper i ørene, men ikke i pannen. De fleste luer har dessverre bomull på innsiden. Det gikk veldig fint her. Du kan jo ha en tynn ull-lue inni? De er supre når det gjelder passform da!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Vi er kjempefornøyd med den. Har aldri blitt kaldt. Brukt den i to år. Ull inni vil jo klø? Det skal blåse bra hardt skal det blåse gjennom det stoffet.Anonymous poster hash: 0e2d9...b3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå