happytac0 Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Hei, vet ikke om det her skal under denne kategorien, men jaja. Har hatt One Call i litt over et år nå, og er veldig fornøyd men problemet er at jeg bruker mye mobildata/3G i måneden og det blir dyrere enn som skal betales. Jeg vet selvfølgelig hvordan man skrur av og på mobildataen, men er det noen muligheter for å sperre hele mobildata tingen utenom WiFi? Sånn at det ikke funker å bruke mobildata? Glemmer ofte at jeg ikke må bruke så mye men ettersom det er lite MB i måneden, så går mobildataen fort. Men igjen, går det an å SPERRE mobildata? Har iPhone 5S hvis det hjelper
Kragebein Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Du kan enten deaktivere mobildata på mobilen din eller kontakte One Call og be dem sperre for mobildata i abonnementet ditt
-Jiinxs- Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 (endret) Du kan enten deaktivere mobildata på mobilen din eller kontakte One Call og be dem sperre for mobildata i abonnementet ditt Ikke for å framstå som en dust. Så hjalp det svaret svært lite for TS. Hun nevnte jo selv at hun vet hvordan hun slår den av og når hun først har det så bare antar jeg at det er noe hun selv har valgt. Så å be hun kontakte One Call og få mobildata sperret ser jeg ikke noe poeng med. Synes at det er sleipt at de i det hele tatt tillater folk å bruke mer enn hva abonnementet tilsier, og så kreve skyhøye priser for det man bruker mer av. Det skulle bare blitt sperret av seg selv. Jeg anbefaler deg å laste ned en app der du kan se hvor mye mobildata du har brukt. Jeg har iphone og bruker en app som heter "My Data Manager". Denne appen er gratis. Jeg opplever at min mobil bruker litt mobildata uten at jeg aktivt bruker noen apper som krever det, men det er ikke mye. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=834815&page=1&#entry14412414 Gå inn i Appstore Søk på : D/load Meter,Dataman,Mobildatabruk og det finnes en haug flere. Inne i disse appene,kan du putte inn verdiene selv,altså en grense,slik at de varsler deg. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=574184&page=1&#entry9463337 Ville prøvd ut My Data Manager. Men har du sjekket om det ikke finnes noe innebygde programmer som kan gjøre dette? Jeg har det nå på min Android mobil. Endret 29. november 2014 av -Leon-
happytac0 Skrevet 30. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2014 Hei, takk for svar Har allerede en app og vet hvordan jeg bruker den osv. Det eneste jeg trenger hjelp til er å sperre all mobildataen. Har i bunn og grunn ikke bruk for den men er ganske så avhengig av internett, så er jeg ute av huset er det vanskelig å ikke måtte sjekke et eller annet. På den appen jeg har går det bare an å sperre hele abonnementet, såvidt jeg vet i alle fall. Kan jo prøve å kontakte One Call og spørre om de i det her tilfellet kan sperre mobildataen min. Er ikke jeg som betaler regningen, ettersom jeg er under 18, og da blir far aldri fornøyd når han må betale ganske mye ekstra enn det som følger med i pakken. Igjen, takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Hei, takk for svar Har allerede en app og vet hvordan jeg bruker den osv. Det eneste jeg trenger hjelp til er å sperre all mobildataen. Har i bunn og grunn ikke bruk for den men er ganske så avhengig av internett, så er jeg ute av huset er det vanskelig å ikke måtte sjekke et eller annet. På den appen jeg har går det bare an å sperre hele abonnementet, såvidt jeg vet i alle fall. Kan jo prøve å kontakte One Call og spørre om de i det her tilfellet kan sperre mobildataen min. Er ikke jeg som betaler regningen, ettersom jeg er under 18, og da blir far aldri fornøyd når han må betale ganske mye ekstra enn det som følger med i pakken. Igjen, takk for svar! Hvis regningen ofte kommer over fastprisen, kanskje det kan være lurt å sjekke abonnementet til One Call som heter CTRL? Da er det ikke mulig å bruke mer enn månedsprisen med mindre du selv fyller på ekstra saldo først. Anonymous poster hash: dbbc4...915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå