Gå til innhold

Julegave til tante og til mormor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og skriver julegaveliste siden jeg uansett ikke får sove :P

Stort sett alle er greit, men 2 stykker som jeg sliter med hvert eneste år!

Tante i 50 åra som er enslig uten barn. Det eneste hun har ønsket seg i det siste er verktøy(kvalitet, så dyrt) og ting til pistolskyting. Det er jo så "spesielt" at leser hun dette så skjønner hun helt sikkert hvem jeg er :P Jeg har ikke god råd, så tingene hun ønsker seg har jeg ikke sjans i havet til å kjøpe før om mange år! Vi er veldig nære og jeg setter stor pris på henne, så har ikke lyst til å kjøpe noe så upersonlig som vin, men det er virkelig det eneste jeg kommer på som jeg har råd til!

Også er det mormor som har alt da. Tidligere år så har hun fått sånn kurv med litt forskjellige godsaker, og jeg tror dessverre ikke at det var noe hun ble sånn super glad for. Her er jeg helt blank faktisk! Hun har liksom alt hun trenger og ønsker seg, så jeg aner ikke. Vet at hun blir glad for bilder, men det blir ikke i år(uten å gå noe mer inn på det nå).

Gavekort på tjenester og sånt har jeg også prøvd, men det blir ikke brukt. Skulle gjerne tatt de med ut og spist, men det blir for dyrt for meg igjen og jeg har ikke plass til å invitere dem hjem på middag.

Akkurat når jeg egentlig er blakk så vil jeg bare hoppe over jula... Har 18 personer å kjøpe julegaver til og da er lista korta ned så mye jeg klarer.

Anonymous poster hash: 6ea4b...c47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med honninglys og/eller brente mandler? Det koster ikke så mye, og det er hyggelig å få :)

Skrevet

Olivero & co til din tante. Kjøp en olje med chili og krydder ved siden av.

Mormor: gavekort på kafetur? Inviter henne med ut på lunsj et sted. Billigere enn middag, og du slipper unna å betale på denne siden av året, pluss at det er noe hyggelig dere kan gjøre sammen!?

Anonymous poster hash: c7646...194

Skrevet

Jeg tar med en gammel tante på julekonsert før jul istedet for å gi noe unyttig til jul. Det koster ikke så mye, 100-150 kr per person. Det er hyggelig, noe vi kan gjøre sammen, og gir skikkelig julestemning. Så henter jeg henne før konserten og kjører henne hjem igjen også. Fin opplevelse, men mye billigere enn å gå på restaurant.

Anonymous poster hash: 3bda9...c1a

Skrevet

Ts her :)

Tusen takk for tips :) Å ta med mormor på en forestilling eller kafetur var ikke dumt! Det burde jeg absolutt klare å få til, også med tid fremover! Rekker nok ikke juleforestilling for har enormt mye skolearbeid for tiden, derfor lager jeg nå liste som jeg skal gå slavisk etter i butikkene når jeg handler så går det forhåpentligvis fort :) Så kan jeg vel lage noe brente mandler til tante og litt sånt :) Tenkte å lage brente mandler og sende i gave til noen venninner også :)

Skrevet

Julegaver til tanter? Ikke rart folk har lange lister. Å gi julegaver til tanter har jeg virkelig aldri vurderet. Jeg har tanter jeg har mye kontakt med og setter stor pris på, men man trenger ikke gi julegaver til alle kan kjenner og er glad i.

Barn, søsken, foreldre besteforeldre, barnebarn og oldebarn, nieser og nevøer. Å gi gaver utover det blir bare kjøpefest/pakkeorgie.

Anonymous poster hash: 945da...902

Skrevet

Julegaver til tanter? Ikke rart folk har lange lister. Å gi julegaver til tanter har jeg virkelig aldri vurderet. Jeg har tanter jeg har mye kontakt med og setter stor pris på, men man trenger ikke gi julegaver til alle kan kjenner og er glad i.

Barn, søsken, foreldre besteforeldre, barnebarn og oldebarn, nieser og nevøer. Å gi gaver utover det blir bare kjøpefest/pakkeorgie.

Anonymous poster hash: 945da...902

Jeg har en haug tanter og onkler, men det er kun den ene tanta jeg kjøper gave til fordi jeg har vokst opp med henne, hun er som en mor nr 2 for meg, vi feirer alltid jul sammen og er generelt mye sammen. Er mer normalt for meg å kjøpe gave til henne, enn til morfaren min som jeg ikke kjøper gave til fordi jeg ikke har noe forhold til han. Jeg har heller ikke besteforeldre på den andre siden av familien lengre, så der er det jo bare en gravlykt som blir kjøpt.

Ellers er grunnen til at lista mi blir lang fordi jeg er fadder til en fetter, og når jeg kjøper til han så syns jeg at jeg skal kjøpe til tvillingbroren og da søstrene dems også. For meg er det en helt naturlig ting å kjøpe gave til fadderbarna sine også. Men det er bare småting på sånn 50 kr til hver, bare en liten ting for å vise at jeg tenker på dem. Jeg syns også at når de er så unge som de er så gjør man ikke forskjell på dem fordi den ene er fadderbarn og de andre ikke er det.

Så er det jo min familie og min samboers familie.

Det er enormt mange flere jeg gjerne skulle kjøpt gaver til fordi jeg er glad i dem, og i utgangspunktet glad i jula, men pengene er ikke til stede så da blir det ingenting på de andre.

Men hver sin familie, hver sin smak :) Sånn lista mi er satt opp i år er de som jeg absolutt ønsker å gi en gave til. Det blir ingen dyre gaver i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...