Siljemo Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 kan man bare bruke de på bolig? Altså jeg kan ikke flytte de over på annen konto, feks superspar?
Gjest klyyyyy Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 BSU er egentlig kun for bolig ja. Om du bruker BSU din på noe annet en bolig, må du betale tilbake skattegodene du har fått ut av bsu'en din.
nojac Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 De må brukes til en bolig du har anskaffet deg etter at kontrakten ble inngått.Du kan ta dem ut til andre formål, men da må du betale tilbake skattegevinsten.
Sugar&Spice Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 .... og om du bruker pengene på noe annet enn boligkjøp vil banken mest sannsynlig ikke gi deg BSU-konto igjen! DET er også viktig å tenke på.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 .... og om du bruker pengene på noe annet enn boligkjøp vil banken mest sannsynlig ikke gi deg BSU-konto igjen! DET er også viktig å tenke på. Om du først tar pengene ut er det vel slik at du uansett ikke får opprette en ny BSU-konto? (Med unntak for pengene som er satt inn samme år og dermed disponible - de kan man bruke på hva som helst). Anonymous poster hash: 36084...1cd 1
nojac Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Man kan bare opprette BSU en gang, ja. Tar man ut pengene er DEN historien over.
Sugar&Spice Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Apropos! Om jeg løser ut BSU-pengene i feks DnB i ett innfall hvor jeg skal bruke pengene på cola og sigaretter... Men så før jeg kommer meg på harrytur kommer jeg til fornuft og setter de inn igjen, men har i mellomtiden blitt Storebrandkunde... Vil Storebrand sjekke hos DnB om jeg har brutt avtalen hos de, og så nekte med BSU-konto?
Mystico Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Da vil du aldri få opprette ny BSU uansett bank. I tillegg så vil alt du har fått i skattelette bli reversert og du ender da opp med en jævla dyr sigg 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Apropos! Om jeg løser ut BSU-pengene i feks DnB i ett innfall hvor jeg skal bruke pengene på cola og sigaretter... Men så før jeg kommer meg på harrytur kommer jeg til fornuft og setter de inn igjen, men har i mellomtiden blitt Storebrandkunde... Vil Storebrand sjekke hos DnB om jeg har brutt avtalen hos de, og så nekte med BSU-konto? Ja, og om de ikke sjekker sjekker skatteetaten og da kan du få svi. Anonymous poster hash: 1e910...8e3
Sugar&Spice Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Da vil du aldri få opprette ny BSU uansett bank. I tillegg så vil alt du har fått i skattelette bli reversert og du ender da opp med en jævla dyr sigg
Rolh Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Jeg tror også man kan bruke BSU pengene på oppussing dersom man allerede eier en bolig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Jeg tror også man kan bruke BSU pengene på oppussing dersom man allerede eier en bolig. Man kan bruke pengene som egenkapital eller til å betale ned bloiglån, men ikke til oppussing. Hvert fall er det sånn i DNB. Anonymous poster hash: bd6e8...40d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Jeg tror også man kan bruke BSU pengene på oppussing dersom man allerede eier en bolig. Nei man kan i teorien ikke det. Det de fleste gjør er å refinansiere lånet og betaler inn BSUen for å dekke det man tok ut ved refinansiiering. Anonymous poster hash: a20a7...65f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Nei man kan i teorien ikke det. Det de fleste gjør er å refinansiere lånet og betaler inn BSUen for å dekke det man tok ut ved refinansiiering.Anonymous poster hash: a20a7...65f Eventuelt i motsatt rekkefølge hvis man er nær belåningsgrensen. Anonymous poster hash: b91ae...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå