Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man bare bruke de på bolig? Altså jeg kan ikke flytte de over på annen konto, feks superspar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BSU er egentlig kun for bolig ja.

Om du bruker BSU din på noe annet en bolig, må du betale tilbake skattegodene du har fått ut av bsu'en din.

Skrevet

De må brukes til en bolig du har anskaffet deg etter at kontrakten ble inngått.

Du kan ta dem ut til andre formål, men da må du betale tilbake skattegevinsten.

Skrevet

.... og om du bruker pengene på noe annet enn boligkjøp vil banken mest sannsynlig ikke gi deg BSU-konto igjen! DET er også viktig å tenke på.

Skrevet

.... og om du bruker pengene på noe annet enn boligkjøp vil banken mest sannsynlig ikke gi deg BSU-konto igjen! DET er også viktig å tenke på.

Om du først tar pengene ut er det vel slik at du uansett ikke får opprette en ny BSU-konto? (Med unntak for pengene som er satt inn samme år og dermed disponible - de kan man bruke på hva som helst).

Anonymous poster hash: 36084...1cd

• Liker 1
Skrevet

Man kan bare opprette BSU en gang, ja. Tar man ut pengene er DEN historien over.

Skrevet

Apropos! Om jeg løser ut BSU-pengene i feks DnB i ett innfall hvor jeg skal bruke pengene på cola og sigaretter... Men så før jeg kommer meg på harrytur kommer jeg til fornuft og setter de inn igjen, men har i mellomtiden blitt Storebrandkunde... Vil Storebrand sjekke hos DnB om jeg har brutt avtalen hos de, og så nekte med BSU-konto?

Skrevet

Da vil du aldri få opprette ny BSU uansett bank. I tillegg så vil alt du har fått i skattelette bli reversert og du ender da opp med en jævla dyr sigg

• Liker 1
Skrevet

Apropos! Om jeg løser ut BSU-pengene i feks DnB i ett innfall hvor jeg skal bruke pengene på cola og sigaretter... Men så før jeg kommer meg på harrytur kommer jeg til fornuft og setter de inn igjen, men har i mellomtiden blitt Storebrandkunde... Vil Storebrand sjekke hos DnB om jeg har brutt avtalen hos de, og så nekte med BSU-konto?

Ja, og om de ikke sjekker sjekker skatteetaten og da kan du få svi.

Anonymous poster hash: 1e910...8e3

Skrevet

Da vil du aldri få opprette ny BSU uansett bank. I tillegg så vil alt du har fått i skattelette bli reversert og du ender da opp med en jævla dyr sigg

:fnise:

Skrevet

Jeg tror også man kan bruke BSU pengene på oppussing dersom man allerede eier en bolig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også man kan bruke BSU pengene på oppussing dersom man allerede eier en bolig.

Man kan bruke pengene som egenkapital eller til å betale ned bloiglån, men ikke til oppussing. Hvert fall er det sånn i DNB.

Anonymous poster hash: bd6e8...40d

Skrevet

Nei man kan i teorien ikke det. Det de fleste gjør er å refinansiere lånet og betaler inn BSUen for å dekke det man tok ut ved refinansiiering.

Anonymous poster hash: a20a7...65f

Skrevet

Nei man kan i teorien ikke det. Det de fleste gjør er å refinansiere lånet og betaler inn BSUen for å dekke det man tok ut ved refinansiiering.

Anonymous poster hash: a20a7...65f

Eventuelt i motsatt rekkefølge hvis man er nær belåningsgrensen.

Anonymous poster hash: b91ae...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...