liv Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Det er ikke alltid de som reiser bort på ferie som har det værst
liv Skrevet 25. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2004 Men det er hverdagen og dessverre ikke noe nytt for de involverte barna. *et år i igjen og så skal jeg komme til unnsettning*
Rapitap Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 Det er det som er så forjævlig, at det ikke er NOEN bedring for disse stakkers sarte sjelene.
Rapitap Skrevet 25. juli 2004 #5 Skrevet 25. juli 2004 Jaja, noe bedring er det vel, (når jeg må tenke etter), men drikker flere nå? Er det mindre barn som får hjelp? Mange forholdstall som burde vært belyst før man (ok - jeg da!) maler fanden på veggen.
liv Skrevet 25. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2004 pga økonomi til barneverntjenestene rundt om i landet såer det nå begynt å bli mappebarn igjen. Det vil si at barn som de har bestemt st de skal undersøke ikke blir undersøkt fordi de ikke har penger eller ansatte nok. Det er forresten mot loven da som sier at alle saker skal undersøkes innen 3mnd.
koldbruna Skrevet 25. juli 2004 #7 Skrevet 25. juli 2004 Det er nok dessverre mange barn i Norge som har det sånn nå i disse ferietider. Egentlig så skjønner jeg ikke at folk som er foreldre til unger klarer å drikke seg fulle og ha det artig så lenge barna er små. Men det er vel mer som skjer i de tusen hjem enn vi aner,og dette går utover de små barna. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #8 Skrevet 25. juli 2004 Dette er helt for jæv***.... Jeg kan ikke forstå at de kan gjøre dette med barna sine!! Jeg blir så forbannet :evil: Det er grusomt at barn skal ha det slik!!! Enten det er hjemme eller på tur! :veldigsur: :-( :cry: Når jeg reiser på ferie med barna - reiser jeg på barnas premisser... Når jeg reiser alene kan jeg gjøre som jeg vil, enten det er å drikke eller gå på museèr hele dagen!
Gjest Phair Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Har akkurat kommet tilbake fra en tur med danskebåten. Var en tur i København med datteren min på 8. Og jeg gremmes! Jeg gremmes av mødre og fedre som bøtter ned den ene drinken etter den andre. Jeg gremmes av barn som må se at far blir tilsnakket av betjeningen, mens mor prøver så godt hun kan å danse de få stegene hun er i stand til å ta på dansegulvet. Jeg gremmes av å se fedre skrike og hoie til bandet som spiller om hvor dårlige de er, mens guttungen på 10 ber pappa om vær så snill og være stille. Voksene mennesker slutter aldri å forundre meg.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Det er forferdelig for barna, og det beste hadde vært om støtteapparatet hadde vært bedre. Både for barna og for foreldrene. Spesielt for de som ønsker å få hjelp, men som kanskje ikke våger å ta første skrittet.
Gjest Poirot Skrevet 26. juli 2004 #11 Skrevet 26. juli 2004 Har akkurat kommet tilbake fra en tur med danskebåten. Var en tur i København med datteren min på 8. Og jeg gremmes! Jeg gremmes av mødre og fedre som bøtter ned den ene drinken etter den andre. Jeg gremmes av barn som må se at far blir tilsnakket av betjeningen, mens mor prøver så godt hun kan å danse de få stegene hun er i stand til å ta på dansegulvet. Jeg gremmes av å se fedre skrike og hoie til bandet som spiller om hvor dårlige de er, mens guttungen på 10 ber pappa om vær så snill og være stille. Voksene mennesker slutter aldri å forundre meg. Uff, så trist. Alkokutt var nok ikke helt på jordet når de ba danskebåtene om å skjerpe seg mht skjenking til barneforeldre.
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2004 #12 Skrevet 26. juli 2004 Helt grusomt er det. Kjenner og ett par som drikker mye sammen med barna sine. her i gården gjemmer vi all alkohol når de kommer og sier nei takk når de byr oss fra sott velholdelige lager.............og vi blir kalt kjedelige da :o Vil ikke drikke sammen med barna jeg
Gjest heksa Skrevet 26. juli 2004 #13 Skrevet 26. juli 2004 har aldri drukket med små barn i huset.Og det kan jeg takke min ex-svigerinne for, hun var skikkelig dritta full og skulle inn til sin lille jente på 6 mndr.og spydde over henne i senga.
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2004 #14 Skrevet 26. juli 2004 har aldri drukket med små barn i huset.Og det kan jeg takke min ex-svigerinne for, hun var skikkelig dritta full og skulle inn til sin lille jente på 6 mndr.og spydde over henne i senga. :o
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juli 2004 #15 Skrevet 26. juli 2004 har aldri drukket med små barn i huset.Og det kan jeg takke min ex-svigerinne for, hun var skikkelig dritta full og skulle inn til sin lille jente på 6 mndr.og spydde over henne i senga. fy flate :evil:
Eplegrønn Skrevet 26. juli 2004 #16 Skrevet 26. juli 2004 Dette er helt forferdelig :-( . Har selv en bekjent som har utsatt sine barn for dette, men familien rundt har prøvd så godt de kan å hjelpe slik at barna fikk en smak av ferie hvert år. Uansett skulle sikkert barna ha ønsket at mor og far var sammen med dem på ferie. Jeg er allikavel ikke helt enig i at det er alt eller ingenting. Vi tar oss gjerne en pils eller et glass vin i helgene - og ungene får brus. Så lenge man ikke drikker seg full ser jeg ikke noe problem i det.
Gjest Barn av alkoholiker Skrevet 26. juli 2004 #17 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har vokst opp med en far som var alkoholiker. Og det var ikke mer gøy å reise på ferie (de få gangene vi gjorde det) enn å være hjemme. Nesten verre. For da skulle det jo drikkes enda mer. Da skulle det festes skikkelig. Jeg har vært på ferieturer der min far drakk hele kvelden og natten, for så å ligge å sove i teltet/hytten hele dagen. Veldig flaut og utrivelig å være på camping med en sånn far. Så uansett, ferie eller hjemme, det er ikke store forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå