Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 ..som homofile. Et bevis på at kvinner er vanskeligere og har oftere skyld i skilsmisse enn menn . http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=236151
Rapitap Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 Fra Rattlesnakes artikkel: "- Vi ble overrasket. Det mest oppsiktsvekkende funnet er at risikoen for skilsmisse er dobbelt så høy i lesbiske parforhold som i homofile parforhold, sier Turid Noack, forsker i Statistisk sentralbyrå. "
Gjest Madley Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 hmpf... Da må jeg vel sette inn et ekstra gir for å holde mitt partnerskap igang da Men jeg kan til en viss grad skjønne at det er flere skillsmisser siden det vel også er flere partnerskap inngått mellom lesbiske enn homofile? Eller tar jeg feil nå? Husker ikke tallene i farten. For øvrig har dere vel hørt om den lesbiske sengedøden?? Når sexlivet går litt trått så tar man bagen over skuldra og stikker...
Gjest TomKrus Skrevet 25. juli 2004 #5 Skrevet 25. juli 2004 hmpf... Da må jeg vel sette inn et ekstra gir for å holde mitt partnerskap igang da Men jeg kan til en viss grad skjønne at det er flere skillsmisser siden det vel også er flere partnerskap inngått mellom lesbiske enn homofile? Eller tar jeg feil nå? Husker ikke tallene i farten. For øvrig har dere vel hørt om den lesbiske sengedøden?? Når sexlivet går litt trått så tar man bagen over skuldra og stikker... Man prater relativt sett, og nei, i undersøkelsen var det flere mannlig homofile parterskap, men likevel nesten like få brudd som blant lesbiske. [...]62 av 796 partnerskap endt med at mennene gikk hver til sitt [...]Blant de lesbiske kvinnene har 56 av 497 partnerskap resultert i samlivsbrudd.
Gjest Poirot Skrevet 25. juli 2004 #6 Skrevet 25. juli 2004 Men jeg kan til en viss grad skjønne at det er flere skillsmisser siden det vel også er flere partnerskap inngått mellom lesbiske enn homofile? Mye flere menn som inngår partnerskap enn kvinner. Forøvrig er tallene forholdsmessige. Samme funnt har de gjort i Sverige, kvinner skilles dobbelt så ofte som menn. Mener også å ha lest en gang at når amn sammenlikner partnerskap og ekteskap inngått i samme periode, så ender det med brudd realtivt oftere i partnerskapet. Men det kan jo ha sine naturlige forklaringer.
Rapitap Skrevet 25. juli 2004 #7 Skrevet 25. juli 2004 ..men alikavel skilles lesbiske par seg mindre enn heterofile par - selv utifra en normalisert kalkyle?
Gjest agurk Skrevet 25. juli 2004 #8 Skrevet 25. juli 2004 Dersom jeg skulle flytte sammen med noen ville jeg valgt en mann framfor en kvinne. To kvinner har en tendens til å bli sure på hverandre oftere enn enn mann og en kvinne. Menn trekker seg vel ofte bort fra konflikter mens kvinnene lager de (ja, jeg vet man ikke skal sette alle i bås)
Gjest Poirot Skrevet 25. juli 2004 #9 Skrevet 25. juli 2004 ..men alikavel skilles lesbiske par seg mindre enn hetrofile par - selv utifra en normalisert kalkyle? Mulig. Men de lesbiske har jo kun et 10-års grunnlag å gå ut i fra. Jeg har ikke sett noen tilsvarende 10-års statistikk på heterofile. (I tillegg kommer jo det faktum at i starten var det jo mange svært stabile homofile par som inngikk partnerskap, som hadde ventet lenge på å få lov. Dette vil selfølgelig påvirke skilsmissestatistikken)
Gjest Tex Skrevet 25. juli 2004 #11 Skrevet 25. juli 2004 Jeg gir meg! *hytte med pekefingeren* Det får du ikke lov til. Om noen små dager står du brud med din elskede og gjør alle statistikker og dumme kommentarer til skamme!
Gjest Madley Skrevet 25. juli 2004 #12 Skrevet 25. juli 2004 Joda sånn sett så! Men altså iforhold til noen rimelig feile utsagn jeg kom med så gir jeg meg!
Martha Stewart Skrevet 25. juli 2004 #13 Skrevet 25. juli 2004 Dersom jeg skulle flytte sammen med noen ville jeg valgt en mann framfor en kvinne. To kvinner har en tendens til å bli sure på hverandre oftere enn enn mann og en kvinne. Menn trekker seg vel ofte bort fra konflikter mens kvinnene lager de (ja, jeg vet man ikke skal sette alle i bås) Det synes jeg var et veldig pussig utsagn! For det første: At to kvinner har en tendens til å bli sure på hverandre oftere enn enn mann og en kvinne er vel en subjektiv mening du har og ingen regel! Jeg har bodd sammen med jenter i bofellesskap og synes det på mange måter er bedre enn å bo sammen med menn, fordi min erfaring er at kvinner tenker mer likt og dermed forstår hverandre intuitivt bedre (unntaket er min kommende ektemann!! ) Dessuten: Det er ikke en fordel at mange menn trekker seg bort fra konflikter! Man bør heller kunne prate om ting og løse konfliktene! :fy:
Gjest TomKrus Skrevet 26. juli 2004 #14 Skrevet 26. juli 2004 Dessuten: Det er ikke en fordel at mange menn trekker seg bort fra konflikter! Man bør heller kunne prate om ting og løse konfliktene! :fy: Nytter ikke å løse konflikter med individer som tyr til gråt og annen irrasjonell oppførsel for å få sin vilje, må du vite Menn er sikkert med på å løse konflikter hvis de av og til også kan løses på deres premisser, og iallfall ved et kompromiss.
Gjest agurk Skrevet 26. juli 2004 #15 Skrevet 26. juli 2004 Nytter ikke å løse konflikter med individer som tyr til gråt og annen irrasjonell oppførsel for å få sin vilje, må du vite . :enig_animasjon:
Gjest Madley Skrevet 26. juli 2004 #16 Skrevet 26. juli 2004 Selvsensurering... Gikk litt over streken :oops:
Gjest agurk Skrevet 26. juli 2004 #17 Skrevet 26. juli 2004 Det synes jeg var et veldig pussig utsagn! For det første: At to kvinner har en tendens til å bli sure på hverandre oftere enn enn mann og en kvinne er vel en subjektiv mening du har og ingen regel! Jeg har bodd sammen med jenter i bofellesskap og synes det på mange måter er bedre enn å bo sammen med menn, fordi min erfaring er at kvinner tenker mer likt og dermed forstår hverandre intuitivt bedre (unntaket er min kommende ektemann!! ) Dessuten: Det er ikke en fordel at mange menn trekker seg bort fra konflikter! Man bør heller kunne prate om ting og løse konfliktene! :fy: Ikke bare min erfaring, men også mange av mine venninners. De fleste synes det er greiere å bo sammen med menn for kvinner har en tendens å gå hverandre på nervene over tid. I stedet for å ta opp ting hinter vi, vi baksnakker, vi griner osv. Menn sier i fra, og så legger de seg ikke opp i alle småtingene. Men klart nå generaliserer jeg. Alle er ikke slik, men det kan være slik.
Gjest TomKrus Skrevet 26. juli 2004 #18 Skrevet 26. juli 2004 Selvsensurering... Gikk litt over streken :oops: Det var et generaliserende svar til en generaliserende påstand, men med på å spore av tråden.
Gjest TomKrus Skrevet 26. juli 2004 #20 Skrevet 26. juli 2004 hehe...slo deg på målstreken.. Selvsensur. Ironien kan kanskje mistolkes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå