AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Jeg har lett og lett etter en skater kjole i fløyel, men har ikke funnet noe. Vurdere derfor å sy en selv. Men jeg finner ikke noen mønster så eg lurer på om det år an å sprette opp en gammel kjole som jeg liker fasongen på, og bruke den som mønster? Hvordan er egentlig fløyel å sy i? Har lyst til å ha litt bedre kvalitet enn nervøs-fløyel (dette stoffet har jeg sydd i før, og det syntes jeg var litt vanskelig) Anonymous poster hash: 324c7...b37
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Prøv velur, som faktisk ligner veldig på fløyel, men som er noe lettere å sy med. Hvis den kjolen du bruker som mal har stretch-kvalitet, så legg inn ekstra sømlengde så ikke du risikerer å sitte igjen med en kjole som ikke kan brukes. Men dette vet du sikkert allerede... Jersey er også et greit stoff, vil jeg tro. Mange jerseystoffer som kommer med stretch, hvis du heller vil ha det. Anonymous poster hash: b332d...3a9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Dette skater dress mønsteret er utrolig lett å sy, og kjolen blir veldig fin http://kitschycoo.bigcartel.com/product/the-lady-skater-sewing-pattern-for-teens-and-women Anonymous poster hash: f9183...ef0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Tusen takk for tips og råd! Har du noen tips til hvor jeg kan finne fra velour-soff? Regner med stoff og stil sikkert har noe, men vet du om flere steder? Anonymous poster hash: 324c7...b37
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Velurstoff kan kjøpes hos Panduro selv om jeg antar at det er fryktelig dyrt. Hvis du bor i Oslo, eller i nærheten, så er tekstilbutikkene på Grønland også et sted hvor de helt sikkert selger denne typen stoff uten at jeg skal si det for sikkert. Har aldri vært innom disse butikkene, så dette blir ren gjetning fra min side. Jysk selger stoffruller, men tviler på at de har velur i sitt sortiment. Ellers så aner jeg ikke. Jo, kanskje noen stoffbutikker på nettet, men har ikke god nok erfaring til å anbefale noen gode og billige. Vet om cheapfabrics, men frakten er råååådyr, så hold deg unna. Og kvaliteten på stoffet er så som så... Anonymous poster hash: b332d...3a9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Rainbow tekstil på Grønland har sikkert det du leter etter. De har mye forskjellig. Anonymous poster hash: b7ec1...c48
Gjest Evans Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Rainbow tekstil på Grønland har sikkert det du leter etter. De har mye forskjellig. Anonymous poster hash: b7ec1...c48 De er så flinke og hyggelige også! Elsker den butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå