Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 105 000 på BSU og fylte 28 år i år. I år kommer jeg til å ha én månedsinntekt (ca. 40 000 brutto) i inntekt for hele året. Burde jeg ha 25 000 av sparepengene på BSU eller er det dumt ift. skattefordelen? Rekker jeg å IKKE spare i BSU i år og likevel spare maks helt til man ikke kan spare mer - sett at de ikke setter opp grensen.

Nå har jeg som sagt 105 000 på BSU (inkl. 25 000 i år) men vurderer å sette de 25 000 for i år over på en fri sparekonto. Jeg kommer til å kjøpe leilighet i 2015 og skal prøve å la være å bryte BSU, og da er det kanskje greit å ikke binde 25 000?

Noen smarte hoder som kan hjelpe meg med å tenke klart?

:)

Anonymous poster hash: 41c5a...9c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du burde da de ut av 2 grunner :

- Du har for lav skattbar inntekt til å få rentefradraget.

- Du er ung nok til å rekke å fylle opp kontoen de neste årene.

• Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet

I en annen BSU-tråd her står det at man må tjene minst 61000 for å måtte betale 5000 i skatt. Du bør derfor ta ut pengene og heller sette dem på en annen konto. Som brukeren over sier: du er ung nok til å spare max likevel. BSU 2.0 (?) er f.eks et alternativ som også er beregnet på boligsparing, og med god rente, men uten skattefordelen.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg trodde at det var lurt å spare de på vanlig konto, og det er greit å dobbeltsjekke, årsskiftet nærmer seg med stormskritt.

Anonymous poster hash: 41c5a...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...