Bentebent Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Jeg reiser til syden på tirsdag og vil ikke ha mensen mens jeg er der nede. Jeg går på p-piller(trionetta) og har bestemt meg for å forskyve mensen, men hvordan gjør jeg det? Noen jeg jobber sammen med sier at jeg bare skal hoppe over den pillefrie uken og begynne på et nytt brett med en gang, mens det en plass på nettet står at man skal fortsette med de siste ti (gule) tablettene på ett nytt brett umiddelbart etter at du har fullført det påbegynte brettet, dvs. at du skal hoppe over det tablettfrie intervallet. Utsettelsen kan fortsette i maksimalt ti dager inntil alle de gule tablettene på det nye brettet er brukt opp. Hva er det som er rett? Noen som vet?
Bokalven Skrevet 25. juli 2004 #2 Skrevet 25. juli 2004 Etter søk på Google.com fant jeg følgende: http://www.apotekethjorten.no/mens.htm Brett med 21 tabletter :Trinordiol og Trionetta 1. Når man har tatt den siste tabletten på brettet (nr.1), går man over til et nytt brett( nr.2). 2. Start med de GULE tablettene. Fortsett å ta disse i så mange dager som du ønsker å utsette menstruasjon. Maksimalt 10 dager. 3. Ta så en tablett fri pause på 7 dager. Menstruasjonen vil da komme i løpet av disse 7 tablett frie dagene. Begynn så på et nytt brett (nr.3) som vanlig. Brettet man har benyttet til å forskyve menstruasjon bør da kasseres, da det ikke kan benyttes igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 stemmer det lunacia sier. Istedet for å begynne på de hvite sukker pillene, begynner du istedet på de gule på et nytt brett. (Trionetta 28) Funker på samme måte med Trionatta 21. Du må ta en gul pille hver dag så lenge du vil utsette menstruasjonen, så ha en pillefri uke. Lykke til!! Og god tur! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 I tilllegg kan du utsette mensen med de andre fargene også.
Bentebent Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2004 Takk for svar alle sammen. Jeg gikk inn på felleskatalogen og der står det også at man skal begynne på de gule pillenne på neste brett, så eg går for den. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #6 Skrevet 26. juli 2004 Prøvde det en gang.Aldri mere. neste mens ble noe forferdelige greier. Kan jo bli annerleds med deg..
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2004 #7 Skrevet 26. juli 2004 Prøvde det en gang.Aldri mere. neste mens ble noe forferdelige greier. Kan jo bli annerleds med deg.. Hehe, har ikke opplevd det, men huden min reagerte virkelig ille på utsetting av mensen. Fikk masse kviser på haka. Det var ikke verdt det.
Gjest Moonshadow Skrevet 26. juli 2004 #8 Skrevet 26. juli 2004 Hører mange si at de får veldig mensen smærter og kroppen blir veldgi uttafor.. At det kjennes ut som de har mensen selv om den blir utsatt.. Men det er jo ikke sikkert det blir sånn for alle :-)
Chiquita Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Jeg utsatte mensen med Trionetta på den måten (ved å fortsette med gule tabletter), og jeg merket ingen plager ved å utsette mensen slik.
^me^ Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 jeg forskjyver ofte, noen ganger flere måneder i strekk(er ikke skadelig sa legen) jeg får ingen tilbakeslag
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 #11 Skrevet 28. juli 2004 I tilllegg kan du utsette mensen med de andre fargene også. Med trionetta skal man ikke det...
Sita Skrevet 29. juli 2004 #12 Skrevet 29. juli 2004 Har prøvd å utsette med Trionetta en gang og det gjør jeg aldri igjen!!! Riktignok utsatte jeg mensen, men endte opp med store magesmerter, men vi er alle ulike, så håper det fungerer for deg :-) God tur....
Gjest GreenSky Skrevet 29. juli 2004 #13 Skrevet 29. juli 2004 Hører mange si at de får veldig mensen smærter og kroppen blir veldgi uttafor.. At det kjennes ut som de har mensen selv om den blir utsatt.. Men det er jo ikke sikkert det blir sånn for alle :-) Jeg får faktisk lette menstrasjonssmerter når jeg utsetter mensen. Bare lette smerter, ikke plagsomt. Men det kan jo tenkes at det bare er psykisk.
Bokalven Skrevet 29. juli 2004 #14 Skrevet 29. juli 2004 Jeg har aldri utsatt mensen, jeg. Det er jo uansett kun snakk om noen dager, så jeg ser ikke helt poenget. For meg. Blir jo uansett ikke affektert så mye av det. Ingen smerter eller noen ting.
Gjest GreenSky Skrevet 29. juli 2004 #15 Skrevet 29. juli 2004 Jeg utsetter ofte mensen, jeg, og det går helt fint. Synes mensen er noe herk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå