Gå til innhold

Er alle som ønsker seg barn dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er alle folk som ønsker seg barn og som ikke har barn dumme i hodet?? Siden det er så forjævlig å ha barn spesielt babyer?

Anonymous poster hash: 3f9cd...e67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et idiotisk spørsmål. Det er mange intelligente mennesker som får barn, og det med vilje.

Ja, forresten er det forferdelig å ha baby :) ikke sover de, og de bare hyler og griner samma hva, forholdet går i oppløsning og de tåler ingenting. Men det betyr ikke at man er dum om man ønsker seg baby. Det betyr bare at man er i stand til å ta et valg.

Anonymous poster hash: 58de9...c40

Skrevet (endret)

Ønsker de seg barn og ikke tenker på konsekvensene, bare om å gjøre få barn fortest mulig, ja da er de dumme! Samme med foreldre som ikke kan oppdra unger. De er også pling pling!

Endret av Hummels
Skrevet

Ja, alle som ønsker seg barn er dumme. Dine foreldre og besteforeldre er dumme i følge din logikk.

• Liker 1
Skrevet

For et idiotisk spørsmål. Det er mange intelligente mennesker som får barn, og det med vilje.

Ja, forresten er det forferdelig å ha baby :) ikke sover de, og de bare hyler og griner samma hva, forholdet går i oppløsning og de tåler ingenting. Men det betyr ikke at man er dum om man ønsker seg baby. Det betyr bare at man er i stand til å ta et valg.

Hvordan kan man være istand til å ta et valg, man ikke har peiling på hvordan konsekvensen EGENTLIG er?

Skrevet

Ønsker de seg barn og ikke tenker på konsekvensene, bare om å gjøre få barn fortest mulig, ja da er de dumme! Samme med foreldre som ikke kan oppdra unger. De er også pling pling!

Hater du foreldrene dine? Du mangler jo oppdragelse.

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Er alle folk som ønsker seg barn og som ikke har barn dumme i hodet?? Siden det er så forjævlig å ha barn spesielt babyer?

Øh??

Hvis svaret er ja, er det en skrekkelig stor andel her i landet som er dumme..

Det er ikke forjævlig å ha barn. Babyer kan være slitsomme om de sliter med luftsmerter eller tenner etc. Jeg har hatt begge typene. Både en baby som sov natta gjennom fra han var en drøy mnd og en baby som ikke sov ei hel natt før han var ett og et halvt år. At man kaller det skrekkelig på generelt grunnlag høres umodent ut.

Skrevet

Hvordan kan man være istand til å ta et valg, man ikke har peiling på hvordan konsekvensen EGENTLIG er? Anonymous poster hash: 3f9cd...e67

Det er også et idiotisk spørsmål. Å ta et valg har ikke nødvendigvis noen sammenheng med konsekvensen av valget, og man tar ikke kun et valg om å få BABY, man tar et valg om å bli foreldre, og potensielt besteforeldre, oldeforeldre etc.

Skrevet

Ja, alle som ønsker seg barn er dumme. Dine foreldre og besteforeldre er dumme i følge din logikk.

Ja, mest sannsynlig. Folk må jo være dumme som ikke hører på ALLE rådene om å ikke få barn og om alle historier som blir fortalt om hvor grusomt det er å ha barn.

Skrevet

Øh??

Det er ikke forjævlig å ha barn. Babyer kan være slitsomme om de sliter med luftsmerter eller tenner etc. Jeg har hatt begge typene. Både en baby som sov natta gjennom fra han var en drøy mnd og en baby som ikke sov ei hel natt før han var ett og et halvt år. At man kaller det skrekkelig på generelt grunnlag høres umodent ut.

Øh??

Folk som har vært gjennom fæle ting, synes sikkert det å ha baby er "a piece of cake", men de fleste i Norge har hatt en lett oppvekst, og vil oppleve nattevåk i flere år, hyling, sykdom, mas etc som ekstremt belastende. Så har du de med sovebabyer som dukker opp og forsøker å påstå at de fleste babyer er snille og søte ;)

Skrevet

Ja, mest sannsynlig. Folk må jo være dumme som ikke hører på ALLE rådene om å ikke få barn og om alle historier som blir fortalt om hvor grusomt det er å ha barn.

Tenk å kalle sine egne foreldre for dumme. Ha litt respekt for de som har oppfostret deg (skulle si oppdratt, men det hoppet de over).

Men da er det sannelig bra du har bestemt deg for å ikke få barn. Da er ikke dette ditt problem. La oss dumme leve i vår evige dumskap, så kan vi angre resten av livet på at vi ville ha en GRUSOM/FORJÆVLIG BABY!!!

Skrevet

Det er også et idiotisk spørsmål. Å ta et valg har ikke nødvendigvis noen sammenheng med konsekvensen av valget, og man tar ikke kun et valg om å få BABY, man tar et valg om å bli foreldre, og potensielt besteforeldre, oldeforeldre etc.

Selvfølgelig har det en sammenheng med konsekvensen. Det er jo derfor man tar et valg, fordi man vil ha konsekvensen som kommer av det. Men, ingen kan ha realistiske forventinger til det å få barn, man vet jo ikke hva man får.

Skrevet (endret)

Folk som har vært gjennom fæle ting, synes sikkert det å ha baby er "a piece of cake", men de fleste i Norge har hatt en lett oppvekst, og vil oppleve nattevåk i flere år, hyling, sykdom, mas etc som ekstremt belastende. Så har du de med sovebabyer som dukker opp og forsøker å påstå at de fleste babyer er snille og søte ;)

Tro meg, jeg har svelget en del kameler etter to enkle unger.. Men med mindre du har en kolikkunge eller et barn som er ekstremt krevende, er det ikke grunnlag for å kalle det "skrekkelig"

Hvis man gjør det, har man ikke satt seg inn i hva en baby er. De fleste (gjelder også unge foreldre) leser om det, ser dokumentarer og spør andre om hvordan ting blir. Er du ikke forberedt, så shame on you.

Endret av Leini
Skrevet

Selvsagt. Og hvorfor kan ikke kaktuser fly?

Skrevet (endret)

Hater du foreldrene dine? Du mangler jo oppdragelse.

Jeg hater ikke mamma nei. Hun har gjort alt for meg og søskene mine. Prøvd så godt hun kunne. Nå er hun dessverre syk. Pappa ødela mye. Jeg hater han ikke. Jeg liker han bare ikke pga alt han har gjort. Han er en av de som aldri skulle fått barn! Litt forskjell på dumhet og hat vel?

Endret av Hummels
Skrevet

jeg vil tro det er dummere å IKKE få barn ettersom det ville ført til at menneskeheten ble utslettet ;) hoho.

Skrevet

Selvsagt. Og hvorfor kan ikke kaktuser fly?

Fordi de har ikke det genetiske arvematerialet til flygende organismer.

Skrevet

Å ha barn er vel en av gledene penger ikke kan kjøpe. Hvis man ikke får unger tror jeg man går glipp av mye kjærlighet.

Skrevet

Tro meg, jeg har svelget en del kameler etter to enkle unger.. Men med mindre du har en kolikkunge eller et barn som er ekstremt krevende, er det ikke grunnlag for å kalle det "skrekkelig"

Det vet jeg ingenting om, siden mine har hylt de to første årene.

Skrevet

jeg vil tro det er dummere å IKKE få barn ettersom det ville ført til at menneskeheten ble utslettet ;) hoho.

Bør ikke menneskeheten bli utslettet da? Vi gjør jo ikke noe positivt for jordkloden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...