Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Er det noen her inne som er i avstandsforhold? Fungerer det for dere? Er det ikke vanskelig å vedlikeholde forholdet når dere bor så langt fra hverandre? Jeg er på vei inn i et avstandsforhold nå, er litt spent på hvordan det kommer til å gå... Men samtidig er jeg svært forelsket ( :hjerter2: ) og er 100% klar for å prøve.
Gjest Hel Skrevet 25. juli 2004 #2 Skrevet 25. juli 2004 Er på vei inn i et selv. For andre gang. Første forhold funka ikke men det var for andre grunner enn avstanden. Han jeg er sammen med nå møtte jeg over nettet og vi er sammen (face to face) for første gang nå (er i USA). Så vi får se hvordan det går når jeg drar hjem til Norge. Personlig tror jeg avstandsforhold fungerer. Har ei venninne i England som har vært sammen med forloveden hennes i over to år nå og han bor i USA. De har det helt fint.
Gjest Catwoman Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 Det kommer vel litt an på hvor stor avstanden er?
LilleBille Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 Det kommer vel litt an på hvor stor avstanden er? ... og vel litt på hvor ofte man har mulighet for å møtes
Laban Skrevet 25. juli 2004 #5 Skrevet 25. juli 2004 ... og vel litt på hvor ofte man har mulighet for å møtes ...og hvor lenge man skal bo fra hverandre?Ett år går vel greit, to år bør vel også kunne gå, men etter det hadde jeg slitt, samme hvor mye jeg elsket fyren.
Rapitap Skrevet 25. juli 2004 #6 Skrevet 25. juli 2004 ...jeg også. Avstandsfohold er ikke noe for meg. Bikker over etter 2 måneder. Det er min grense...
dreamy Skrevet 25. juli 2004 #7 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har vært i avstandsforhold, det var slitsomt i lengden. Vi hadde superfint når vi var sammen, men jeg lengtet etter ham de ukene vi ikke kunne være sammen. Vi hadde likevel avstandsforhold i 2,5 år før vi flyttet sammen. Det var verdt det for min del
Ringnes Skrevet 25. juli 2004 #8 Skrevet 25. juli 2004 Avstandsforhold er ikke noe stas, nei! Men så lenge det er bare midlertidig, går det an. Da kan man se fram til den dagen man skal bo nært hverandre og se hverandre hver dag!
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 ... og vel litt på hvor ofte man har mulighet for å møtes Får ikke møtt hverandre mer enn èn helg i måneden...:cry: Men jeg får bare være sterk og holde ut. Gir meg ikke så lett.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Innlegget over var meg. Glemte å logge meg inn - igjen
Hontas Skrevet 26. juli 2004 #11 Skrevet 26. juli 2004 Hvor lang avstand er det mellom dere? Jeg hadde en kjaereste i utlandet i 2 aar da jeg var yngre og vi saa hverandre bare 2 ganger i aaret. For meg fungerte dette veldig bra (hadde jo tenkt at vi kanskje skulle flytte naeremere hverandre med tid og stunder), men det ble for lite fysisk kontakt for han jeg var sammen med saa vi endte med aa gaa fra hverandre. Da jeg moette mannen min bodde vi ca. 2 timer med tog fra hverandre - pendla fram og tilbake og saa hverandre ca. hver 3.uke. Etter ett aar flytta vi litt naermere hverandre og saa hverandre ca. annenhver uke.... Et slikt avstandsforhold er nok lettere enn et med veldig lang avstand (hvor man sjelden moetes), men hvis begge er glad i aa skrive brev/e-post og/eller snakke paa telefon/chatte paa internett etc. saa er det absolutt sjanse for at forholdet kan utvikle seg :-)
Gjest Dazed Skrevet 26. juli 2004 #12 Skrevet 26. juli 2004 Er inne i et avstandsforhold selv. Han Studere i Trondheim, og jeg i Oslo. Han har vært hjemme i sommer nå, i 3 mnd. Lengste vi har vært fra hverandre er i en mnd. Vet ikke hvordan det kommer til å bli framover. Tror man må gå inn i en slags avtale. møtes så og så ofte. en gang i mnd hvis det er mulig. Hele avstanden forvirrer meg.. :o
Dollface Skrevet 26. juli 2004 #13 Skrevet 26. juli 2004 Avstandsforhold er definitivt ikke noe jeg ønsker å begi meg utpå en gang til. Det fungerer helt sikkert fint for noen, men jeg trodde jeg skulle bli sprø til tider.
Piglet Skrevet 26. juli 2004 #14 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har hatt et avstandsforhold til kjæresten to ganger, først et år da jeg var i London og så fem måneder da han var i USA. Det gikk fint for det meste, men jeg tror det var en stor fordel at vi kjente hverandre så godt før vi bodde langt fra hverandre. Avstandsforhold tidlig i forholdet tror jeg er vanskeligere. Da jeg bodde i London så vi hverandre ca hver femte uke, og det gikk fint. Da han bodde i USA, så vi hverandre en gang i løpet av de fem månedene. Det var for lang tid. Jeg viste at jeg hadde en kjæreste, men det føltes mere som om jeg hadde en kjempe god venn i USA. Man trenger fysisk kontakt. men det gikk bra. Jeg tror nøkkelen til sukess er å snakke om hvilke forventninger man har til forholdet, hvor ofte man kan/skal ses etc. Og så tror jeg det er kjempe viktig å ikke dra hjem hver eneste weekend og ferie. Man skylder seg selv å invistere tid i det stedet man er og de man møter der, ellers tror jeg man gir alt for lett opp og flytter hjem igjen. Piglet
Rio Skrevet 26. juli 2004 #15 Skrevet 26. juli 2004 Du vet vel selv hvordan forholdet ditt er, og om dere greier det. Det er naturlig at det vil være vanskeligere i et nytt forhold, enn i et lengre. Du må ikke gi opp da iallefall, lykke til For min del så frykter jeg egentlig ikke å flytte. Vi har vært venner i 5 år, og vi har et bånd som ikke forsvinner bare ved at jeg flytter 60 mil unna. Jeg føler meg trygg på en måte, og vi stoler på hverandre. Jeg håper bare ikke at savnet tar knekken på meg!
enhna Skrevet 27. juli 2004 #16 Skrevet 27. juli 2004 Jeg er også inne i et avstandsforhold.. Han bor i England. Er litt over to uker siden jeg har sett ham, men han kommer på besøk på søndag å skal være i tre uker Det lengste vi har vært fra hverandre er 6 uker. Det gikk, men savnet ble utrolig stort de siste ukene! Og vi har ikke vært sammen i mer en litt over tre måneder.. Var sammen i overkant av en måned før jeg reiste tilbake til Norge. Men vi er begge innstilt på at dette skal gå, og jeg håper på å flytte til England til neste år, da han skal begynne på universitet. *krysser fingrene*
Gjest fjern Skrevet 28. juli 2004 #17 Skrevet 28. juli 2004 jeg har hatt avstandsforhold i ca ett år, først bodde vi i ulike deler av landet, så bodde jeg i utlandet og vi så hverandre en gang på ca fire måneder. Det gikk helt fint, bortsett fra noen krangler. Nå bor vi sammen, og krangler mye mer:) hvis man er ekstremt sjalu eller man faktisk ikke kommuniserer særlig bra er avstandsforhold vanskelig, fordi det er lett å forstørre og forsterke problemer "inni hodet" uten å få snakket om det. Man finner kanskje lettere ut om man funker sammen eller ikke om man bor sammen, avstandsforhold er mer en trygg form for singelliv - det er godt å vite at det er noen der, men man styrer dagene selv. Viktig å stole på hverandre - ikke bare i tomme ord, men FAKTISK stole på hverandre om man ikke ser hverandre så ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå