AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Hei. Har brukt mastercard en stund. Får man en regning på slutten av måneden, eller må man selv gå i nettbanken å betale? Hvor lang tid har man på seg til å betale før det blir renter? Anonymous poster hash: 2c179...4b5
Olaf Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 (endret) Jeg får regningen i posten rundt 20. hver måned, var en måned jeg hadde -3000,- da fikk jeg 25,- ekstra i rente gebyr neste måned Det går å sette opp eFaktura og avtalegiro med Mastercard så du kan får regning i nettbank, men hvis du ikke har satt det opp så får du i posten etterhvert Endret 28. november 2014 av Olaf
teit1 Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 man har avdragsfrihet i 45 dager trooor jeg
nojac Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 (endret) man har avdragsfrihet i 45 dager trooor jegDet normale er at du har max 45-50 dagers avdragsfrihet.Det betyr i praksis at du får regningen for forrige måneds bruk ca en uke inn i neste måned, med betalingsfrist 15.eller 20.Men noen har andre perioder. F. eks. har 365Direkte regning for perioden 15. - 15. , med forfall 30.Og enkelte lar deg velge forfallsdato.Du må selv velge om du vil ha regning i posten (som regel med gebyr) eller som eFaktura/AvtaleGiro direkte i nettbanken.Med AvtaleGiro trekker de fleste bare minstebeløpet, du må selv endre til hele fakturabeløpet om du ønsker å unngå rentebelastning.Noen tilbyr å trekke hele beløpet automatisk. (36Direkte, TrumfVisa )Enkelte tilbyr ikke eFaktura, men sender fakturaen på ePost. (yABank) Endret 28. november 2014 av nojac
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Ts: Takk : Det normale er at du har max 45-50 dagers avdragsfrihet. Det betyr i praksis at du får regningen for forrige måneds bruk ca en uke inn i neste måned, med betalingsfrist 15.eller 20. Men noen har andre perioder. F. eks. har 365Direkte regning for perioden 15. - 15. , med forfall 30. Og enkelte lar deg velge forfallsdato. Du må selv velge om du vil ha regning i posten (som regel med gebyr) eller som eFaktura/AvtaleGiro direkte i nettbanken. Med AvtaleGiro trekker de fleste bare minstebeløpet, du må selv endre til hele fakturabeløpet om du ønsker å unngå rentebelastning. Noen tilbyr å trekke hele beløpet automatisk. (36Direkte, TrumfVisa ) Enkelte tilbyr ikke eFaktura, men sender fakturaen på ePost. (yABank) Ts: Takk! Anonymous poster hash: 2c179...4b5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 Ts: Har et spørsmål til. Si at man har brukt kortet mye i en måned, og bruker det nå i morgen, kommer dette i en ny regning, eller blir det i regningen for denne måned som snart kommer ? Anonymous poster hash: 2c179...4b5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 På mitt 365, som har forfall 15. Så kommer all bruk på fakturaen helt frem til fakturaen ligger i nettbanken ferdig produsert, frem til 15. I hver mnd. Med betaling 30. I samme mnd. M.a.o de følger ikke kalendermnd. Men den 15. I hver mnd. Du må selv ordne det slik at du betaler det du ønsker å betale for å unngå renter fra den 31. Eller 1. I mnd. Dagen etter at regningen forfaller. Så ja, bruk i morgen blir å betale på regningen som kommer 15. Desember og betales 30.12.Anonymous poster hash: 8ba44...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå