AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Hei! Er det noen jurister/ andre her inne som kan svare meg på følgende: Når man skiller seg, har man da rett på 50% av alt som man ervervet etter ekteskap dersom man ikke har øremerket dette (særeie)? Anonymous poster hash: b281c...2bd
nojac Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Ja, det er normalregelen. Forutsatt at det ikke er ervervet ved arv/forskudd på arv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Hei! Er det noen jurister/ andre her inne som kan svare meg på følgende: Når man skiller seg, har man da rett på 50% av alt som man ervervet etter ekteskap dersom man ikke har øremerket dette (særeie)? Anonymous poster hash: b281c...2bd Jeg er ingen jurist, men tar rettslære 1 i år og vi har akkurat vært igjennom ekteskapsloven. Du har 50% av ervervet etter ekteskap. Unntaket er hvis partner har særeier i gyldig dokumentasjon. Hva er det som gjør deg i tvil? Anonymous poster hash: e0359...a5f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Jeg er ingen jurist, men tar rettslære 1 i år og vi har akkurat vært igjennom ekteskapsloven. Du har 50% av ervervet etter ekteskap. Unntaket er hvis partner har særeier i gyldig dokumentasjon. Hva er det som gjør deg i tvil?Anonymous poster hash: e0359...a5f Hvis man ikke var i tvil ville ikke dunjakke hatt et levebrød. Du mener at arv inngår her?Anonymous poster hash: df4cb...cbb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Jeg er ingen jurist, men tar rettslære 1 i år og vi har akkurat vært igjennom ekteskapsloven. Du har 50% av ervervet etter ekteskap. Unntaket er hvis partner har særeier i gyldig dokumentasjon. Hva er det som gjør deg i tvil? Anonymous poster hash: e0359...a5f Hei igjen, Han har kjøpt bil etter at vi giftet oss og jeg vet ikke om jeg har rett på 50% av denne ved skilsmisse..Vet noen dette? Anonymous poster hash: b281c...2bd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 "Han har kjøpt bil etter at vi giftet oss og jeg vet ikke om jeg har rett på 50% av denne ved skilsmisse..Vet noen dette?" Har han kjøpt bilen med penger han hadde fra før ekteskapet, eller penger han har tjent mens dere var gift? Anonymous poster hash: 9d960...bfc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Teori er en ting, praksis noe helt annet. Den med den smarteste advokaten får som regel lirket på plass den beste løsningen for seg. Anonymous poster hash: 2d138...3c9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Slutt å snylt på eksen din.Anonymous poster hash: 44165...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 "Han har kjøpt bil etter at vi giftet oss og jeg vet ikke om jeg har rett på 50% av denne ved skilsmisse..Vet noen dette?" Har han kjøpt bilen med penger han hadde fra før ekteskapet, eller penger han har tjent mens dere var gift? Anonymous poster hash: 9d960...bfc Med penger han har tjent etter at vi ble gift.. Anonymous poster hash: b281c...2bd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Med penger han har tjent etter at vi ble gift.. Anonymous poster hash: b281c...2bd Hvis dette er oppsparte penger, ikke arv el lign, som har har spart opp i perioden dere har vært gift så vil bilen inngå som en av eiendelene/formuen dere skal dele 50/50 ved en skilsmisse. Har har lån på den blir det en annen sak. Anonymous poster hash: f7ed1...f5b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Hvis dette er oppsparte penger, ikke arv el lign, som har har spart opp i perioden dere har vært gift så vil bilen inngå som en av eiendelene/formuen dere skal dele 50/50 ved en skilsmisse. Har har lån på den blir det en annen sak. Anonymous poster hash: f7ed1...f5b Takk for svar. Nei han har ikke lån på den, og ja dette er penger som har har spart opp mens vi var gift. Anonymous poster hash: b281c...2bd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Da skal den deles 50 - 50, om dine opplysninger stemmer. Anonymous poster hash: 9d960...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå