Lexica Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Jeg sliter veldig med oljete T-sone, resten rundt er vel helt normalt mener jeg. Så har kombinert fet hud med fuktmangel. Jeg bruker nå mineral pudder fra glo minerals, men den er for skinnende til min hud. Jeg er på jakt etter en flytende foundation uten olje som tilfører fukt. Har veldig ujevn hudtone og litt urenheter og arr, så jeg trenger noe som dekker godt, gjerne gir en fin glød uten å se blank ut. Har dere med samme hudtype noen absolutte favoritter?? Er på jakt etter tips. Pris er vel ikke det aller viktigste, så lenge det er et produkt som hjelper den håpløse huden min
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Chanel perfection Lumiere velvet kanskje?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Jeg har samme type hud, og bruker BB-kremen fra Garnier spesielt for fet hud. Det er ikke den tykke tuben, men den smale og lange. Sånn ser den ut: http://www.simonelovesmakeup.com/wp-content/uploads/2012/06/IMG_02182.jpg Den har fått god kritikk på Makeupalley, og jeg har også vært fornøyd med den så lenge jeg har brukt den. Den holder seg godt og dekker bra. Jeg blender den ut med en sånn type kost fra H&M: http://cafemakeup.com/wp-content/uploads/2011/08/Shiseido-Perfect-Foundation-Brush1-1024x680.jpg Eneste problemet er at jeg har rosa undertone i huden, og denne er litt gulere, så jeg må blende godt nedover halsen for at det skal se naturlig ut. Anonymous poster hash: 7d5e6...2b3
vimsefrøken Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Jeg har kombinert hud som heller mot det fete, og bruker nå EvaGarden Double Last Foundation, den syns jeg er perfekt, den gir meg ikke urenheter, dekker absolutt alt jeg trenger å dekke, og holder gjennom dagen når jeg bruker finishing pudder over. Ettersom jeg fort blir fet i t-sonen føler jeg at jeg må bruke finishing pudder over flytende Foundation for å sette Foundation skikkelig. Denne er da ikke glødende som det du ønsker, den gir ett veldig matt resultat, men det er vel kanskje nettopp derfor den holder på huden min også. En annen som gir mindre dekke, men som jeg syns er perfekt til mer naturlig glødende finish er Dior Nude BB krem, denne gjør absolutt ikke huden min blank gjennom dagen, dekker godt nok for meg, men jeg har ikke mye jeg trenger å skjule, og gir en fantastisk flott hudtone og glød. Bruker sjelden finishing powder over denne, så sant jeg ikke har en skikkelig kje dag hvor jeg er så fet i huden at jeg renner bort, og den holder allikevel gjennom dagen uten å gjøre meg blank. Ellers kan jeg anbefale ID Bare Minerals Matte Foundation, denne inneholder ikke bismuth som mange mineralpudder gjør, og matter ned huden godt, dekker bra, og er beregnet på fete hudtyper. Jeg liker denne MYE bedre enn Glo Minerals sitt løse mineralpudder. Hvis jeg bruker Glo Minerals, bruker jeg Glo Minerals pressed Foundation, det kompakte mineralpudderet, det holder mye bedre på huden min enn det løse gjør, samt har mye bedre dekkevne enn det løse pudderet til Glo Minerals har.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Dior Nude BB-cream eller Chanel vitalumiere aqua, eventuelt velvet. Anonymous poster hash: 922df...2c9
Lexica Skrevet 29. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2014 Jeg Googla litt rundt og har sett MYE skryt om evagarden sine produkter, så valget falt veldig fort på denne. Det fine er at jeg kan bestille hjem alle nyansene deres i lyse (og mørke) toner til 50 kr, slik at jeg kan se hvilke tone som passer meg uten å gjøres bomkjøp atter engang alle de lyse tonene såg veldig like ut på nett. Fant også ut at jeg kjører på med glo minerals sitt mettende pudder, da det ikke inneholder bismuth Dior sin bb krem har jeg veldig god erfaring med, for den '' tørker '' litt ut oljen, men jet får ikke takk i den jeg brukte før. Til og med ebay har sluttet med den. Kan være den har fått ny label, men finner bare en lignende. Men er Bare mineral sitt mettende pudder bedre altså? Har også glo mineral sitt pressed pudder, men jeg syns ikke det setter seg skikkelig, dessuten var det vanskelig å velge farge. Kjøpte samme fargekode i løspudder og pressed, men det løse var mer gyllent, det pressa var veldig mye lysere av en eller annen grunn. Takk for innspill jenter! Håper evagarden sin gjør susen, hvis ikke så virket armani sitt som nevnt over, og sensei sitt som alternativer. Men veldig usikker på farger enda. Disse var litt dyrere også, så er mye om man kjøper feil, haha. Er jo så forskjellige toner fra merke til merke. Evagarden bruker koder, glominerals og de fleste andre bruker ':navn'.
Lexica Skrevet 29. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2014 Mattende skulle det selvsagt stå
vimsefrøken Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Jeg Googla litt rundt og har sett MYE skryt om evagarden sine produkter, så valget falt veldig fort på denne. Det fine er at jeg kan bestille hjem alle nyansene deres i lyse (og mørke) toner til 50 kr, slik at jeg kan se hvilke tone som passer meg uten å gjøres bomkjøp atter engang alle de lyse tonene såg veldig like ut på nett. Fant også ut at jeg kjører på med glo minerals sitt mettende pudder, da det ikke inneholder bismuth Dior sin bb krem har jeg veldig god erfaring med, for den '' tørker '' litt ut oljen, men jet får ikke takk i den jeg brukte før. Til og med ebay har sluttet med den. Kan være den har fått ny label, men finner bare en lignende. Men er Bare mineral sitt mettende pudder bedre altså? Har også glo mineral sitt pressed pudder, men jeg syns ikke det setter seg skikkelig, dessuten var det vanskelig å velge farge. Kjøpte samme fargekode i løspudder og pressed, men det løse var mer gyllent, det pressa var veldig mye lysere av en eller annen grunn. Takk for innspill jenter! Håper evagarden sin gjør susen, hvis ikke så virket armani sitt som nevnt over, og sensei sitt som alternativer. Men veldig usikker på farger enda. Disse var litt dyrere også, så er mye om man kjøper feil, haha. Er jo så forskjellige toner fra merke til merke. Evagarden bruker koder, glominerals og de fleste andre bruker ':navn'. Jeg syns at Bare Minerals sitt mattende løse pudder er bedre enn Glo Minerals. Men jeg har ikke prøvd det pressede mineralpudderet til Bare Minerals, bare det løse. Dior sin Nude BB krem som jeg kjøper, er den man får kjøpt i parfymerier, taxfree osv nå, godt mulig de hadde en annen type før, men den versjonen som selges per nå er den jeg har testet ut som fungerer supert for min fete hud Håper du blir like fornøyd med Eva Garden Foundation som jeg er. Jeg har både double last og perfekt skin fra det merket, og er utrolig fornøyd med de begge to.
Gjest crazycatlady Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 (endret) Jeg ble blank utover dagen av evagarden sin double last. Ikke satt den noe godt heller og smittet veldig av. Har fuktfattig og ikke spesielt fet hud. Mulig det var en slags reaksjon på den da. Bare minerals matte ble for tørr for meg, den kaket seg veldig. Nå bruker jeg tikei, den er billig og god og sitter godt uten å bli blank. Har også bestilt bb-krem fra Jane irredale, håper den er bra! Garnier holder jeg meg langt unna siden den er testet på dyr og isadora sin var elendig. Så spent på Jane irredale. Var ganske dyr da, 434kr på blivakker, så håper den er bra og at jeg har valgt riktig farge. Tok den lyseste (fair bb1) og den lyseste pleier å passe i de fleste merker. Har vært skeptisk til blivakker, men bestemte meg for å gi dem en ny sjanse etter å ha lest mye bra om dem. Sist jeg bestilte derfra var i 2010 og da ble jeg ikke fornøyd. Men har hørt og lest at de har skjerpet seg og de virker jo mer seriøse nå. Endret 30. november 2014 av crazycatlady
Lexica Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2014 Vimsefrøken:jeg har lest en del òg Double Last skål viste være spesielt gode forhold den med fem hud, så vel gjerne prøve. Problemet møtt nå er at jeg trur jeg ha rosacea, noe som gjøre at huden hater sol /får uren hud. Derfra er jeg ganske blek kan du si, så ingen av dere lyse tonene fra evagarden passet min hudtone. Jeg bruker en selvbruner som ansiktet mitt tåler inn i mellom, men ønsker ikke å være avhengig av selvbruning for at foundation skal matche. Vet du om de har fairy light eller lignende, Ellen er det bare de lystonene du har? Garnier har jeg styrt unna i mange år for jeg får utbrudd med engang!! Uansett hva det er (til ansikt).
Lexica Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2014 Ble mye autocorrect over, skriver fra mobil. Gahs
vimsefrøken Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 Vimsefrøken:jeg har lest en del òg Double Last skål viste være spesielt gode forhold den med fem hud, så vel gjerne prøve. Problemet møtt nå er at jeg trur jeg ha rosacea, noe som gjøre at huden hater sol /får uren hud. Derfra er jeg ganske blek kan du si, så ingen av dere lyse tonene fra evagarden passet min hudtone. Jeg bruker en selvbruner som ansiktet mitt tåler inn i mellom, men ønsker ikke å være avhengig av selvbruning for at foundation skal matche. Vet du om de har fairy light eller lignende, Ellen er det bare de lystonene du har? Garnier har jeg styrt unna i mange år for jeg får utbrudd med engang!! Uansett hva det er (til ansikt). Jeg er ikke kjent med alle fargene som de har i Eva Garden Double Last, selv bruker jeg den lyseste av de, nr 160, og den fungerer fint for meg. Jeg er selv ganske lys i huden. Men om sommeren blir den for lys for meg, og jeg bruker gjerne en bb-krem/cc-krem eller mineralfoundation om sommeren. I Eva Garden Perfekt skin Foundation bruker jeg nr 125, den lyseste, og den er faktisk hakket mørkere enn Double Last nr 160.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå