Gå til innhold

Datter med uvane...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en datter på 14 år som har en uvane: Hun går bestandig og spiser på de snorene som er foran på hettegenserne sine. Jeg har snakket til henne utallige ganger men hun sier at hun glemmer seg eller at "det er godt å sutte på dem". Skal jeg holde på å mase eller hva? Hun spiser på dem så mye at de blir helt oppspist og klissete av spytt. Har dere et råd tro ???

Hilsen Christine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette kommer til å gå over av seg selv. Bedre at hun sutter litt på snorene enn å røyke?

Anyways, jeg gnade på snorene selv i den alderen, men sluttet like brått som jeg hadde begynt. Hun blir sikkert lei av det skal du se.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis du gidder: Ta ut snorene når du vasker genserne (hvis det er du som vasker dem da), og tre dem i igjen etter vask. Da blir de så ekle etter hvert at hun ikke orker å putte dem i munnen...

Gjest Far til 2
Skrevet

Hva med mindre barn som "spiser" på kraven (el.lign.) på jakken ?

Jeg har et barn som "altid" spiser på festeanordningen til hetta (trykkknapper) på vinterjakke og som derfor får sår i munnviken pga fuktigheten.

Far til 2

Gjest Harmony
Skrevet

Min lillebror spiste nederst på ermene sine. Alle genserne så helt jævlige ut. Men han sluttet med det helt av seg selv...

Nå er det andre grunner til at genserne er hullete og fæle... :-)

Gjest agurk
Skrevet

Du får kjøpt noe som heter Go`negl på apoteket til å smøre på neglene dersom du biter dem. Smaker fy! Smør slikt nede på snorene så slutter hun nok!

Skrevet

Jeg spiste på håret mitt.........

Alle slike uvaner går vel over...........

Gjest Poirot
Skrevet
Du får kjøpt noe som heter Go`negl på apoteket til å smøre på neglene dersom du biter dem. Smaker fy! Smør slikt nede på snorene så slutter hun nok!

PHØ. Bare å bite litt, så blir smaken borte og man kan fortsette som før.

Forøvrig tror jeg alle sutteuvaner går over.

Gjest agurk
Skrevet

PHØ. Bare å bite litt, så blir smaken borte og man kan fortsette som før.

Forøvrig tror jeg alle sutteuvaner går over.

Tror du skal sutte bra mye på de snorene før smaken går vekk. Trekker inn i stoffet jo. Enig at det ikke fungerer på negler, men klær er jo noe annet! Verd å prøve kanskje?

Gjest Anonymous
Skrevet

har vi ikke alle en eller annen form for uvane da? går da over en gang

Skrevet

Alle uvaner går over. Jeg spiste nok på det meste da jeg var yngre. Mine søsken likeså.

Jeg har en liten djevel inni meg, så hadde det vært min datter og min irritasjon.. Jeg hadde kjøpt to smokker, jeg. Og festa dem i snorene :sjarmor: Skulle likt å se oppsynet på jenta neste gang genseren ble henta ut fra skapet :ler:

Skrevet

Jeg har en liten djevel inni meg, så hadde det vært min datter og min irritasjon.. Jeg hadde kjøpt to smokker, jeg. Og festa dem i snorene :sjarmor: Skulle likt å se oppsynet på jenta neste gang genseren ble henta ut fra skapet :ler:

:hoho::sjarmor:

Dødsbra....!

Gjest Anonymous
Skrevet
Alle uvaner går over. Jeg spiste nok på det meste da jeg var yngre. Mine søsken likeså.

ja , og du er vel en med god erfaring med brn ser jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spiste på hårtuppene. Så var det noen negler en stund.

Gikk da over. sitter da ikke som voksen og spiser på håret....

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste det med en gang som om du spiste på småsøskene dine :hoho::hoho::hoho:

Måtte lese det 2 ganger ja..... :ler::ler::ler:

Gjest Sukkerert
Skrevet

Dersom hun er 14 år er det hennes sak om hun vil sutte på snorene eller ikke. Viss hun ber om råd kan du gi henne det, men dersom hun ikke gjør det synes jeg hun skal få ha uvanen sin i fred til hun bestemmer seg for å slutte. Det er da ikke en uvane som går ut over noen.

Skrevet
ja , og du er vel en med god erfaring med brn ser jeg.

Jeg sier det med ubeskjedenhet: JA. Tjuefire år omtrent. Søsken og nabobarn, så noen år i barnehage.

Dessuten kommer jeg til å legge vekt på humor i oppdragelsen av barna mine. Ergo regner jeg med at min datter ville ledd like mye som meg :wink:

Leste det med en gang som om du spiste på småsøskene dine

Hihi, kanskje min uvane var nesegnaging? :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...