Perelandra Skrevet 29. november 2014 #21 Skrevet 29. november 2014 Stemmer det, men det er vel ikke TV-overført. Nei, noen bibelmaraton har ikke vært sendt på TV.
Kjetil E Skrevet 29. november 2014 Forfatter #22 Skrevet 29. november 2014 Er du seriøs nå? Dette er et komplott fra kristenfolkets side, spør dere meg. Jepp, Igår fulgte jeg fra 12 til 15, fra 16 til 19 og fra 21 til 03. Idag har jeg fulgt fra 10 til 11, fra halv 2 til 5. Fra halv 7 til halv 8 og fra halv 9 og følger fortsatt med. Så fantastisk ro i sjelen, med flotte salmer, både kjente og ukjente. 3
Perelandra Skrevet 29. november 2014 #23 Skrevet 29. november 2014 Jeg sitter også og følger med nå. Vurderer om jeg bare skal la programmet stå på i natt. Jeg sliter en del med å få sove, og da hjelper det ofte med radio eller bakgrunnsmusikk. Da Hurtigruten minutt for minutt ble sendt, hadde jeg det på noen av nettene fordi det virket så beroligende. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #24 Skrevet 29. november 2014 Er vel første gang jeg har fått inr. for salmer. Tv sto på i går kveld, og satte på i dagtidlig. Sto på hele dagen mens jeg puslet med mitt. Deilig avslappende, fin stemning. Det er kos over dette Kjempeopplegg. Hadde jeg sagt for 14 dager siden, at jeg skal hjem å høre på salmer, hadde vel folk sett rart på meg. Godt å se flere liker dette. Hører ungdommen også liker det. Fantastisk Anonymous poster hash: 2883a...dd5 3
Tøytigern Skrevet 29. november 2014 #25 Skrevet 29. november 2014 Hva blir det neste nrk finner på når det kommer til sakte-tv? Bibelen minutt for minutt, eller kanskje malingstørking minutt for minutt? Anonymous poster hash: d4219...bbf Jeg stemmer for "Nordmenn sover, minutt for minutt." 2
MiniMjau Skrevet 30. november 2014 #26 Skrevet 30. november 2014 Kristent salmemaraton på statskanalen står ikke øverst på min ønskeliste. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 30. november 2014 #27 Skrevet 30. november 2014 Er du seriøs nå? Dette er et komplott fra kristenfolkets side, spør dere meg. Altså: så lenge det er EN kanal der jeg kan få lov å slå av så plager ikke salmeboken nevneverdig. Men jeg er litt spent på når NRK skal dra gjennom alle Mozarts verker eller Queens samlede videoportefølje i samme stil ...? Og dersom de skal dra Bibelen vers for vers bør de også dra koranen, ikke sant? Hvis man ikke synes det er greit at de leser fra koranen, bør man også forstå at de av oss som ikke tror heller ikke synes det er greit med salmesang og bibellesing.
NumberSix Skrevet 30. november 2014 #28 Skrevet 30. november 2014 Kristent salmemaraton på statskanalen står ikke øverst på min ønskeliste. Men kanskje det står øverst på mange andres ønskeliste? Synes det er et kjempefint tiltak jeg. Kjenner mange som ser på, og det er ikke bare pensjonister, men også mange ungdommer og folk du aldri ville trodd hadde interesse av dette. Man trenger ikke høre på eller bry seg om teksten, eller hvorvidt salmene har kristen bakgrunn. Det er lov å bare nyte musikken for musikkens skyld. 5
Poppie Skrevet 30. november 2014 #29 Skrevet 30. november 2014 For meg handler salmesangen mer om kulturarv enn religion. Utrolig fint å høre på 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #30 Skrevet 30. november 2014 Veldig fint program. Og flott at ikke kristendommen er fullstendig bannlyst fra norske medier. Jeg hadde fryktet at det skulle bli mye plapring i dette programmet, heldigvis er det nesten bare musikk. Anonymous poster hash: 9c37b...226 1
NumberSix Skrevet 30. november 2014 #31 Skrevet 30. november 2014 For meg handler salmesangen mer om kulturarv enn religion. Utrolig fint å høre på Det er sånn jeg også ser på det. Godt vi er flere! 1
Honey Dew Skrevet 30. november 2014 #32 Skrevet 30. november 2014 Jeg stemmer for "Nordmenn sover, minutt for minutt."
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #33 Skrevet 30. november 2014 Du har flere jernbanestrekninger, flotte ferjeruter. Og også noen av expressbussrutene har jo helt fantastisk natur. Som ville vært kjempeflott å lage. Å lese Bibelen fra Skapelsesberetningen i 1 mosebok til dommens dag i Åpnebaringen hadde jo faktisk vært et flott tiltak. Ferjeruter, bussruter, hurtigruten og bergensbanen er like kjedelig som dette som går nå, men så liker jeg ikke den norske naturen. Altfor mye fjell og nasjonalromantikk for min del. Jag trivs bäst i öppna landskap.. Anonymous poster hash: d4219...bbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #34 Skrevet 30. november 2014 Og DER kom Rødgrøt med fløte på. Faktisk en av de første jeg har kjent igjen, mange ukjente skatter i salmeboken. Anonymous poster hash: 9c37b...226
Perelandra Skrevet 30. november 2014 #35 Skrevet 30. november 2014 Og DER kom Rødgrøt med fløte på. Faktisk en av de første jeg har kjent igjen, mange ukjente skatter i salmeboken. Anonymous poster hash: 9c37b...226 Gud sign vår konge god? Det er i alle fall samme melodi, og igjen samme som den britiske nasjonalsangen. Jeg hadde salmeprogrammet på til langt utover natta. Det var behagelig bakgrunnmusikk som hjalp meg til å slappe av og få sove.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #36 Skrevet 30. november 2014 Jeg trodde det skulle gå sammenhengende sending, men neida... måtte selvsagt avbryte med evinnelige skirenn. Og jeg fikk kanskje for store forhåpninger til at det norske folk satte pris på sendingen, men ser NRK får meldinger fra folk som ber dem brenne i helvete pga all salmesangen... jaja. Anonymous poster hash: 9c37b...226
Kjetil E Skrevet 30. november 2014 Forfatter #37 Skrevet 30. november 2014 Jeg trodde det skulle gå sammenhengende sending, men neida... måtte selvsagt avbryte med evinnelige skirenn. Og jeg fikk kanskje for store forhåpninger til at det norske folk satte pris på sendingen, men ser NRK får meldinger fra folk som ber dem brenne i helvete pga all salmesangen... jaja. Anonymous poster hash: 9c37b...226 Det gikk på NRK3 i den perioden alpinrennet fra Lake Louise pågikk.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #38 Skrevet 30. november 2014 Det gikk på NRK3 i den perioden alpinrennet fra Lake Louise pågikk. Typisk NRK å dytte ting frem og tilbake mellom kanalene så man ikke får med seg alt. Jeg byttet til sjakk isteden, men hva skjedde der? Plutselig fikk de fryktelig hastverk og avbrøt alle partiene utenom ett midt i?? "Se hvordan det gikk på nrk.no"... merkelig opplegg. Trodde det måtte ha skjedd noe så det skulle inn ekstra nyhetssending, eller noe. Anonymous poster hash: 9c37b...226
Perelandra Skrevet 30. november 2014 #39 Skrevet 30. november 2014 Snart slutt på salme-maratonen. Da kan dere som ikke liker salmer få fred. Jeg har sansen for idèen med direktesendt sakte-TV. Hva blir det neste? Det er fortsatt fine reiseruter i Norge som ikke har blitt til Minutt for minutt-programmer.
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 30. november 2014 #40 Skrevet 30. november 2014 Og dersom de skal dra Bibelen vers for vers bør de også dra koranen, ikke sant? Hvis man ikke synes det er greit at de leser fra koranen, bør man også forstå at de av oss som ikke tror heller ikke synes det er greit med salmesang og bibellesing. Ja, og sá kan det hende at noen ikke ónsker á bli plaget av Hindu Religion, og noen vil vel ikke hóre om The Big Bang teorien, o.s.v... Da er det nok best á se pá en svart skjerm slik at ingen skal bli fornaermet, ikke sant? Yay! Svart skjerm! Vi má ikke fornaerme noen sá la oss ikke ha noe tv kanaler i det hele tatt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå