Gå til innhold

Salmeboka minutt for minutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og jobber med masse nydelig salmesang i bakgrunnen. Fantastisk opplegg av NRK, kjempekoselig.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jajja, du herr Enoksen

Anonymous poster hash: df180...6af

Skrevet

Ja, det er flott! Akkurat nå er det jo julesangene, og de gir riktig stemning i denne tiden. Men de kommer jo alle de andre salmene også. Noen er tunge og har utrolig mange vers, og når påskeavdelingen kommer blir det mye lidelse. Men jo, veldig flott.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Takk for påminnelsen! Nå har jeg også satt den på :) Julestemningen siger innpå nå, men den forsvinner vel i løpet av noen timer når julesalmene er ferdig sunget.

Skrevet

Tenkte "what the fuck?!" da jeg svitsja gjennom kanalene på tv'n, men jeg endte nå opp med å la det stå på...julesangene er jo nydelige!

Skrevet

Nei før jeg setter meg ned på å ser på dette altså. Nei takk.

Anonymous poster hash: 1e16a...cb8
  • Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nå spilles Deilig er jorden.

Jeg klarer aldri å høre den uten at tårene triller. Fineste salmen!

Skrevet

Artig at historien rundt sangene kommer øverst på skjermen.

Gjest hulderjenta
Skrevet

Har hatt det på i bakgrunnen på jobb i dag, på ekstraskjermen min. DÆNG, der kom julestemningen, ja! Jeg elsker sakte-tv, og det har vært mange flinke kor og solister.

Jeg fikk tårer i øynene av den nordnorske julesalma og "Tenn lys"... Godt jeg sitter med ryggen til de fleste i det åpne kontorlandskapet. ;-)

Gjest Margit Spat
Skrevet

Åååh, så leit at "menigheten" ikke holder samme fart som koret på Julekveldsvisa av Prøysen. :kjefte:

Skrevet

Her sitter vi spent og følger med, to av barna våre er med i ung kirkesang som skal synge om noen få minutter.

Anonymous poster hash: 81ee2...80b
  • Liker 1
Skrevet

Sitter og hører på salmesangen nå. Jeg får skikkelig lyst til å være med! Har sunget i kor i mange år, og har også sunget en del solo. De siste årene har jeg dessverre ikke hatt helse til å være med i kor, men har planer om å begynne igjen. Nå kribler det skikkelig i meg av sanglyst!

Jeg får heller synge med hjemme. Har flere salmebøker liggende, inklusive den nyeste som brukes i programmet.

c065.gif

Skrevet

Sitter og hører på salmesangen nå. Jeg får skikkelig lyst til å være med! Har sunget i kor i mange år, og har også sunget en del solo. De siste årene har jeg dessverre ikke hatt helse til å være med i kor, men har planer om å begynne igjen. Nå kribler det skikkelig i meg av sanglyst!

Jeg får heller synge med hjemme!

c065.gif

Oi, det der var nøyaktig som meg. :)

Skrevet

Jeg har vært en tung dag i dag. Den kommende adventstida er med på å forsterke sorgen over kjæresten. Å høre på salmene trøster og gir meg ro i sjelen. Spesielt nå som det blir sunget samler med tema om stillhet og ettertanke.

• Liker 1
Skrevet

Hva blir det neste nrk finner på når det kommer til sakte-tv? Bibelen minutt for minutt, eller kanskje malingstørking minutt for minutt?

Anonymous poster hash: d4219...bbf
  • Liker 4
Skrevet

Hva blir det neste nrk finner på når det kommer til sakte-tv? Bibelen minutt for minutt, eller kanskje malingstørking minutt for minutt?

Anonymous poster hash: d4219...bbf

Du har flere jernbanestrekninger, flotte ferjeruter. Og også noen av expressbussrutene har jo helt fantastisk natur. Som ville vært kjempeflott å lage.

Å lese Bibelen fra Skapelsesberetningen i 1 mosebok til dommens dag i Åpnebaringen hadde jo faktisk vært et flott tiltak.

• Liker 6
Skrevet

Du har flere jernbanestrekninger, flotte ferjeruter. Og også noen av expressbussrutene har jo helt fantastisk natur. Som ville vært kjempeflott å lage.

Å lese Bibelen fra Skapelsesberetningen i 1 mosebok til dommens dag i Åpnebaringen hadde jo faktisk vært et flott tiltak.

Bibelmaraton har vært arrangert flere ganger, for eksempel her Leser bibelen i 80 timer

• Liker 1
Skrevet

Bibelmaraton har vært arrangert flere ganger, for eksempel her Leser bibelen i 80 timer

Stemmer det, men det er vel ikke TV-overført.

• Liker 1
Skrevet

Sitter og jobber med masse nydelig salmesang i bakgrunnen. Fantastisk opplegg av NRK, kjempekoselig.

Er du seriøs nå?

Dette er et komplott fra kristenfolkets side, spør dere meg.

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Det fins da grenser for hva de skal få bruke lisenspenga våre på... :filer:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...