Gå til innhold

Løse ut en sjekk i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått tilbakebetaling på tollen på varene jeg kjøpte i England, og fikk det form av en sjekk i posten her hjemme. Nå vil jeg løse ut pengene, men hvordan gjør man det? Og kan man da velge å få pengene i kontant? Hvilken bank har mest gunstig pris for å løse ut sjekker?

Takk for svar.

Anonymous poster hash: cfa94...6aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en sjekk fra England, eneste banken jeg fant som ville/kunne heve den var DNB :) De kunne bare sette penger inn på konto (ikke kontakt) og det tok ca 4 uker. Det kostet nærmere ingenting å heve den, men i mitt tilfelle måtte jeg opprette en konto - men det var verdt det siden det var flere tusen i skattepenger.

Skrevet

Jeg hadde også en sjekk fra England, eneste banken jeg fant som ville/kunne heve den var DNB :) De kunne bare sette penger inn på konto (ikke kontakt) og det tok ca 4 uker. Det kostet nærmere ingenting å heve den, men i mitt tilfelle måtte jeg opprette en konto - men det var verdt det siden det var flere tusen i skattepenger.

Så bra :) betyr det at jeg bare trenger å levere skjekken til mitt lokale kontor og oppgi kontonummeret mitt så fikser de resten?

Skrevet

Nei, nesten men litt mer enn det. Det må være en DNB konto, du må ha med pass (kan hende annen id er nok) og du må skrive under på noe greier osv.

• Liker 1
Skrevet

Flott, takk for hjelpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...