Beate M. Tandeland Skrevet 28. november 2014 #1 Del Skrevet 28. november 2014 Hei dere! Sønnen min på 11, ønsker seg en firehjuling til å ha på hytta. Er det grit å gi ham dette? er han ikke litt ung? Takk for svar! Beate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Del Skrevet 28. november 2014 Hvis du har vært i Finnmark vil du se at de gir firhjulinger til barna straks de kan gå. Å se en fireåring bruke motorkjøretøy er ikke uvanlig. Ville ikke gitt ellveåringen en firehjulning hvis det ikke var voldsom interesse for å skru og lære seg. Anonymous poster hash: 93b63...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #3 Del Skrevet 28. november 2014 Firehjuling er fryktelig kjedelig, da. Jeg hadde heller gått for et helikopter. Anonymous poster hash: 5823d...ba5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate M. Tandeland Skrevet 28. november 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 28. november 2014 Hvis du har vært i Finnmark vil du se at de gir firhjulinger til barna straks de kan gå. Å se en fireåring bruke motorkjøretøy er ikke uvanlig. Ville ikke gitt ellveåringen en firehjulning hvis det ikke var voldsom interesse for å skru og lære seg.Anonymous poster hash: 93b63...7aa Takk for svar! Jeg forstår hva du mener! Tenkte det hadde vært kjekt å ha på hytta vår på Geilo, men jeg er også litt skeptisk i forhold til atferden hans. Ps han har ADHD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #5 Del Skrevet 28. november 2014 Vi bor på gård, så her har barna hatt firehjuling fra de var 2 år Går fint det, man stiller bare inn hastigheten Anonymous poster hash: 1729b...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #6 Del Skrevet 28. november 2014 Nei, det er verken normalt eller lovlig. Ingen under 16 har lov å kjøre firehjuling, med mindre den er plombert på max 6km/t i hastighet. Unntaket er på lukket bane og hvis det er en aktivitet i regi av motorsportforbundet. Anonymous poster hash: 221e4...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #7 Del Skrevet 28. november 2014 Sånn en liten elektrisk firehjuling kan jo være gøy. Gir god trening å leke/kjøre med biler o.l. før man skal øvelseskjøre for å ta lappen. Har han eldre søsken? Har de interesse for motor. I så fall kan det være kjekt med en liten bensindrevet som 11-åringen kan sitte bakpå enten eldre søsken eller foreldre. Husk hjelm og sikkerhetsutstyr! Og pass inderlig på at han ikke kjører over beina deres! Anonymous poster hash: 234d7...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #8 Del Skrevet 28. november 2014 Gi ham heller en mopedAnonymous poster hash: 3be2e...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 28. november 2014 #9 Del Skrevet 28. november 2014 Takk for svar! Jeg forstår hva du mener! Tenkte det hadde vært kjekt å ha på hytta vår på Geilo, men jeg er også litt skeptisk i forhold til atferden hans. Ps han har ADHD Hva har ADHD med det å kjøre firhjuling å gjøre? ADHD er blitt en merkelig diagnose her i landet syns jeg. Jeg kjørte crosser når jeg var 11 år, så ikke noe problem. Men husk å kjøp sikkerhetsutstyr i samme slengen. Støvler, ryggplate og en god hjelm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #10 Del Skrevet 28. november 2014 Nei, det er verken normalt eller lovlig. Ingen under 16 har lov å kjøre firehjuling, med mindre den er plombert på max 6km/t i hastighet. Unntaket er på lukket bane og hvis det er en aktivitet i regi av motorsportforbundet. Anonymous poster hash: 221e4...659 Anonymous poster hash: 84076...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #11 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg vil legge til at jeg synes det er litt på grensen å "henge" ut en diagnose som ADHD i trådene dine. Er jeg den eneste som reagerer på dette? Anonymous poster hash: 234d7...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #12 Del Skrevet 28. november 2014 Nei, det er verken normalt eller lovlig. Ingen under 16 har lov å kjøre firehjuling, med mindre den er plombert på max 6km/t i hastighet. Unntaket er på lukket bane og hvis det er en aktivitet i regi av motorsportforbundet. Anonymous poster hash: 221e4...659 Jada. Og kjører man cabriolet skal man ha hjelm. Det er riktig at motorisert ferdsel ikke er lov på annet enn lukket bane. Men i praskis kan poden klippe plenen også. For å være alvorlig. Mine barn har kjørt 4 hjuling siden de var 3 år. Begynte med 2 hjuling motorcross fra ca 5 år. Og her er det veldig normal og vi kjører på bane men trener teknikk på jordet. Jeg ville ikke kjøpt 4 hjuling eller MX til en 11 åring for hytte kjøring. ATV velter med fører under seg og det er der de fleste skader seg. De fleste utmarks dødsulykker er på ATV. Mine barn på 9 år kjører 85 ccm på 30 hk og toppfart på ca.90 km/t Vi kjører KUN på bane fordi forsikring gjelder der OG det er bane som holder farten lav. En utrent 11 åring på en sykkel som matcher hans størrelse er 4 takt kjørteøy på mellom 90 og 150 ccm. Og på hytteveier finnes ingen svinger og hopp. resultatet vil være en 11 åring med mangelfullt utstyr i 70 km/t på bygdevegen. Galskap. Alternativet er en trialsykkel?? men med BRA utstyr og da bør det brukes 4-5000 kr. Og ingen forsikring gjelder. Anonymous poster hash: 84076...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #13 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg vil legge til at jeg synes det er litt på grensen å "henge" ut en diagnose som ADHD i trådene dine. Er jeg den eneste som reagerer på dette?Anonymous poster hash: 234d7...753 Nei, har det selv, så skjønner henne.Anonymous poster hash: 19091...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GørilB Skrevet 28. november 2014 #14 Del Skrevet 28. november 2014 Da jeg og mine søsken var barn hadde vi en firhjuling på deling. En 90cc, og moro var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #15 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg vil legge til at jeg synes det er litt på grensen å "henge" ut en diagnose som ADHD i trådene dine. Er jeg den eneste som reagerer på dette?Anonymous poster hash: 234d7...753 Hun forklarer vel bare? En person med ADHD er som regel mer ukritisk enn andre, sånn jeg tolket det, ift håndtering av firhjulingen... Anonymous poster hash: df2fc...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 29. november 2014 #16 Del Skrevet 29. november 2014 Takk for svar! Jeg forstår hva du mener! Tenkte det hadde vært kjekt å ha på hytta vår på Geilo, men jeg er også litt skeptisk i forhold til atferden hans. Ps han har ADHD Du må nesten tenke ut om han virker pålitelig nok til å vise ansvar. Og så får han vel ikke den største som går raskest,regner jeg med. Har sønn med AD/HD selv,og han testet grenser ustanselig. Han gjorde gjerne det jeg advarte mot "for å se om det stemte at konsekvensen ble som jeg hadde sagt". Vet jo ikke om sønnen din gjør det,men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 29. november 2014 #17 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg vil legge til at jeg synes det er litt på grensen å "henge" ut en diagnose som ADHD i trådene dine. Er jeg den eneste som reagerer på dette? Anonymous poster hash: 234d7...753 reagerer mest på at hun gjør det under fult navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #18 Del Skrevet 29. november 2014 Ribsskog på ferde igjen? Anonymous poster hash: f39c2...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 29. november 2014 #19 Del Skrevet 29. november 2014 Oppe i nord er det normalt Enten det er en firhjuling eller snøscooter xD Mange av de jeg vokste opp med, særlig rundt hytta vår, fikk både det ene og det andre fra de var 4-5 år gammel, mer praktisk syntes vel foreldrene, da de ofte var på fjellet, de fulgte jo med ungene sine som en hauk når de startet da Der hvor vi har hytte, er det bare hytte eiere som får lov til å kjøre ATV eller snøscooter, rett og slett fordi veien er så langt fra de fleste hyttene og at det skal brukes til å kjøre materialer opp og ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå