Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Finnes det noen gode bryllupsforum eller er det like greit å bruke KG? Jeg har sikkert en million spørsmål. Aner ikke helt hvor jeg skal begynne
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Jeg er bare her. Du kan jo begynne her og se om du trenger mer?
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2014 Er redd jeg kommer til å spame hele forumet med bryllupsfjas
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Kjør på! Om du er redd for at du lager for mange tråder kan du jo bare begynne å spørre i denne tråden.
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2014 Okay Første spørsmål da. Hvem inviterer man? Mitt sosiale nettverk har de siste årene blitt minimalt pga sykdom. Er det rart å invitere folk jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med de siste årene, men som jeg hadde mye å gjøre med før jeg ble syk? Og hvordan gjør man det familie? Inviterer jeg alle fettre og kusiner, selv de jeg egentlig aldri har eller hatt noe særlig kontakt med?
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Okay Første spørsmål da. Hvem inviterer man? Mitt sosiale nettverk har de siste årene blitt minimalt pga sykdom. Er det rart å invitere folk jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med de siste årene, men som jeg hadde mye å gjøre med før jeg ble syk? Og hvordan gjør man det familie? Inviterer jeg alle fettre og kusiner, selv de jeg egentlig aldri har eller hatt noe særlig kontakt med? Først finner dere ut hva slags bryllup dere vil ha. Stort, lite, hotell, grendehus osv. Det vil kunne hjelpe med hvem. Hva som inviteres av familie er veldig individuelt. Jeg ender med å invitere alle myndige søskenbarn. Andre inviterer ingen. Venner er alltid et problem. Du må diskutere litt med partneren din. For noen er det viktig å man har like mange gjester, det setter føringer, for andre er det det samme med fordelingen av gjester. Tenk deg dagen din, hvem føler du du bil ha der. Et tips er å begynne med en liste over alle du kunne tenke deg å ha der og fylle den. Så kan man begynne å kutte.
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2014 Like mange gjester vil vi nok uansett ikke få til. Jeg var liten familie, og nå et lite nettverk pga sykdom. Han har stor familie, har studert og jobbet litt rundt i hele verden, og er fra et land hvor det er vanlig å invitere alt og alle Jeg vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i. Men kanskje vi først og fremst bør finne ut HVOR vi vil ha bryllupet, og så ta gjestelisten litt derfra
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Like mange gjester vil vi nok uansett ikke få til. Jeg var liten familie, og nå et lite nettverk pga sykdom. Han har stor familie, har studert og jobbet litt rundt i hele verden, og er fra et land hvor det er vanlig å invitere alt og alle Jeg vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i. Men kanskje vi først og fremst bør finne ut HVOR vi vil ha bryllupet, og så ta gjestelisten litt derfra Om han inviterer alt og alle syntes jeg du skal det også =)
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2014 Om han inviterer alt og alle syntes jeg du skal det også =) Hmm. Ja kanskje det. Men et sted bør vi jo begge sette grensen
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Hmm. Ja kanskje det. Men et sted bør vi jo begge sette grensen Ja, så tror det beste er å finne ut hvor og hvordan. Om han er fra utlandet kan det kanskje lønne seg å gifte seg der han kommer fra. Det kan bli billigere. Og dere bør finne ut av hvem som betaler.
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2014 (endret) Hans tradisjon er at brudens far betaler fordi han selv bruker en svimlende sum på både ring og gaver til sin kommende kone. Min familie og norsk tradisjon er vel at vi betaler selv. Så vi står nok for hele regningen selv. Men ja, det kan nok bli billigere å gifte seg i hans hjemland, men igjen så blir forventningene til bryllupet større og sannsynligvis gjestelisten MYE lengre. Samtidig som mange av mine gjester ikke vil ha mulighet til å komme Vanskelig dette Endret 28. november 2014 av Miss Lucky
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #13 Skrevet 28. november 2014 Skjønner at det er vanskelig. Tror dere må snakke mye sammen om forventning og ønsker. Om du trenger å lufte noen tanker kan vi ta det på PM om du ikke vil avsløre for mye.
Miss Lucky Skrevet 28. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2014 Jeg har i grunnen ikke noe som ikke kan deles, men vi kan godt ta det på pm så alle andre slipper maset mitt
Rosa Sitron Skrevet 28. november 2014 #15 Skrevet 28. november 2014 Du bestemmer. Men tror dom sagt det viktigste er at dere diskuterer ønsker og forventninger. Og ikke minst budsjett.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2014 #16 Skrevet 28. november 2014 Okay Første spørsmål da. Hvem inviterer man? Mitt sosiale nettverk har de siste årene blitt minimalt pga sykdom. Er det rart å invitere folk jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med de siste årene, men som jeg hadde mye å gjøre med før jeg ble syk? Og hvordan gjør man det familie? Inviterer jeg alle fettre og kusiner, selv de jeg egentlig aldri har eller hatt noe særlig kontakt med? Invitere dem du vil, men ikke utelat noen fra en naturlig gruppe.
Gjest Ciegus Skrevet 28. november 2014 #17 Skrevet 28. november 2014 Bryllupsgruppa og bryllupssnakk på Facebook! Der får du svar på alt! Og så tyr du til KG når du trenger mer kritiske tilbakemeldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå