AloeVera Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 (endret) I dag har jeg fått vondt i tennene. Det er vondt i den ene jekselen øverst, høyre side.. Får ikke til å tygge skorpen på brødskiven og det gjør vondt å tygge selve brødet. Ingen sorte prikker, men kan det være hull likevel? Noen som tror de vet hva det er? Kan legge til at det virker som at det er under tanna. Ikke rundt. Vondt når jeg trykker på tanna og bitter tennene sammen Endret 28. november 2014 av AloeVera
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Betennelse oppi der, husker ikke hva det heter, men det har en sammenheng med forkjølelse.. Du vil ikke kunne se det, og det vil gå over.Anonymous poster hash: eea28...a2f
AloeVera Skrevet 28. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2014 Betennelse oppi der, husker ikke hva det heter, men det har en sammenheng med forkjølelse.. Du vil ikke kunne se det, og det vil gå over.Anonymous poster hash: eea28...a2f Bihulene? Men jeg er ikke forkjølet og kjenner heller ikke noe i bihulene..
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Bihulene? Men jeg er ikke forkjølet og kjenner heller ikke noe i bihulene.. Du trenger ikke å føles forkjølet heller. Nei, husker søren meg ikke hva det heter.. Men det er inni munnen og påvirker tennene. Noen ganger kan man oppleve at dersom man ligger på siden, vil smertene flytte seg.Anonymous poster hash: eea28...a2f
skruf Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Har du fått alle visdomstennene? Jeg opplevde smerter i jekslene ved siden av visdomstennene da de begynte å røre på seg.
AloeVera Skrevet 28. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2014 Vet sannelig ikke hva du mener jeg anonym Kjenner ikke at smertene flytter seg nei.. Kun vondt når jeg trykker på tanna og biter tennene igjen. Skruf: Nei, men har tatt røntgen og tannlegen kunne fortelle at jeg ikke kommer til å få noen
skruf Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Har du ei gammel fylling i den tanna da? Kan oppstå hull under gammel fylling hvis tannlegen har vært slarkete med borringa.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Jeg mener kjevebetennelseAnonymous poster hash: eea28...a2f
AloeVera Skrevet 28. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2014 Lite trolig da det er kun under ei tann.. Om det er kjeven så kjennes det vel i kjevebenet? Begynner å mistenke rotbetennelse nå.
masekopp Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 (endret) Jeg får det av og til også går det bare over igjen etter litt. Ellers: Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke kom til å få visdomstenner, men den gang ei: Det var feil. Har du tatt sånn røntgen der du ser hele kjeven og der med bihuelene og sånn? Et sånt bilde der du må stå i et rom og bite på en greie (ikke de der små de tar inn i munnen og går ut og trykker på en knapp)? (Elendig forklaring, I know). Det kan være hull selvom du ikke ser det. En fylling som er skadet kan det være. Betennelse kan det være. Skjært tenner i søvne? Slått deg i nærheten der? Noe som sitter fast mellom tennene? Noe som sitter fast i tannkjøttet? (Utrolig ekkelt, men jeg hadde en gang et frø som satt fast UNDER tannkjøttet, og en annen gang en steinhard greie som jeg aldri fant ut hva var mellom tennene, var der sikkert i 2 dager tross tanntrådbruk). PS: Har du bra bitt? Hvis du har litt skjevt bitt kan det bli vondt av og til. Endret 28. november 2014 av masekopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå