Gå til innhold

Hva synes dere om dette bordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer dette bordet:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20206806/

ikea-ps--slagbord__0138625_PE298367_S4.J

Hva synes dere om det?

Vi trenger et bord som er lite, men som kan gi plass til flere når vi har gjester. Vi har maks 2400 kroner å bruke, og da begrenser det seg noe.

Anonymous poster hash: 7c85d...625
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var fint :)

Til kjøkkenet eller stue?

Skrevet

Det er jo et pent kjøkkenbord :) Litt lite, men får nok plass til 6 stk rundt det. Sjekk at bena ikke et veldig vinglete og ustødige. Har opplevd det med de mindre IKEA bordene selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det var fint :)

Til kjøkkenet eller stue?

Så bra! Vi har lett etter bord så lenge, men til den prisen begrenser det seg.. Vi har åpen løsning, så det er liksom kjøkken og stue i ett.

Jeg var litt usikker på den skråplaten, men jeg synes ikke jeg har funnet noe finere til den prisen, da blir det ofte tyngre møbler som ikke passer inn i skandinavisk stil, eventuelt sånne shabby chic møbler som heller ikke passer inn her.

Skrevet

Synes det var pent - og passer stilen på bordet inn i resten av leiligheten hadde det ikke vært noe å tenke på for min del.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo et pent kjøkkenbord :) Litt lite, men får nok plass til 6 stk rundt det. Sjekk at bena ikke et veldig vinglete og ustødige. Har opplevd det med de mindre IKEA bordene selv.

Takk :) Ja, det er kanskje litt lite, men vi er bare to personer vanligvis. Har vi besøk, er det som regel maks 4 personer til. Bør sikkert se litt nærmere på det ja, ellers er jeg sammen med en praktisk fyr som sikkert kan fikse det :)

Synes det var pent - og passer stilen på bordet inn i resten av leiligheten hadde det ikke vært noe å tenke på for min del.

Takk :) Vi har en skandinavisk stil blandet med mye arvet. Men vi har tidligere kjøpt alt brukt. Så det sitter nok litt langt inne å kjøpe nye ting. ;)

Skrevet

Så bra! Vi har lett etter bord så lenge, men til den prisen begrenser det seg.. Vi har åpen løsning, så det er liksom kjøkken og stue i ett.

Jeg var litt usikker på den skråplaten, men jeg synes ikke jeg har funnet noe finere til den prisen, da blir det ofte tyngre møbler som ikke passer inn i skandinavisk stil, eventuelt sånne shabby chic møbler som heller ikke passer inn her.

Eneste ulempen med lemmene på siden, er vel at du ikke kan sitte på enden av bordet, når lemmene er nede. Men de aller fleste bordene som har uttrekkbare lemmer er vel større?

Jeg syns det var såpass fin farge og at kantene var fine, så at lemmene henger nede syns jeg ikke gjør noe her :)

Skrevet

Eneste ulempen med lemmene på siden, er vel at du ikke kan sitte på enden av bordet, når lemmene er nede. Men de aller fleste bordene som har uttrekkbare lemmer er vel større?

Jeg syns det var såpass fin farge og at kantene var fine, så at lemmene henger nede syns jeg ikke gjør noe her :)

Ja, det er det som virker som er problemet, da er det gjerne til minst 6 personer. Og vi har ikke så god plass. Ellers har jeg sett en del på et bord fra HAY som frister selv om det gjør mer vondt for lommeboken. Men da er det igjen at det er plass til maks 4 personer. Så dette virker som det mest praktiske valget når vi ikke har så god plass..

Skrevet

Ja, det er det som virker som er problemet, da er det gjerne til minst 6 personer. Og vi har ikke så god plass. Ellers har jeg sett en del på et bord fra HAY som frister selv om det gjør mer vondt for lommeboken. Men da er det igjen at det er plass til maks 4 personer. Så dette virker som det mest praktiske valget når vi ikke har så god plass..

Tror dere har funnet et godt bord jeg :)

Skrevet

Likte det ikke. Har aldri vært spesielt begeistret for slike møbler, men smak og behag :)

• Liker 1
Skrevet

Tror dere har funnet et godt bord jeg :)

Takk :)

Likte det ikke. Har aldri vært spesielt begeistret for slike møbler, men smak og behag :)

Takk for innspill :) Vet du om andre bord som kan fungere? Hva mener du med slike møbler? Ikea? Vi har ikke noe Ikea fra før, men vi er studenter og trenger bord til jul :)

Skrevet

Takk :)

Takk for innspill :) Vet du om andre bord som kan fungere? Hva mener du med slike møbler? Ikea? Vi har ikke noe Ikea fra før, men vi er studenter og trenger bord til jul :)

Dersom dere liker bordet hadde jeg gått for deg. For min del er ikke det bordet min stil om du skjønner? Dette er mer min stil mtp funksjonalitet ol. Dessuten har jo Finn mange fine bord til under 2500 kr :) Dessuten er det folk som gir bort bord også

Skrevet

Dersom dere liker bordet hadde jeg gått for deg. For min del er ikke det bordet min stil om du skjønner? Dette er mer min stil mtp funksjonalitet ol. Dessuten har jo Finn mange fine bord til under 2500 kr :) Dessuten er det folk som gir bort bord også

Skjønner. Jeg synes det blir for mørkt og gammeldags igjen.

Har sjekket Finn, vi pleier jo å kjøpe alt brukt :)

Skrevet

Synes for øvrig ikke det er det perfekte bordet jeg heller, men det beste jeg har funnet til den prisen.

Skrevet

Uff nei, syntes ikke det bordet var fint

Anonymous poster hash: bf0ad...2b8
  • Liker 1
Skrevet

Synes det er fint til den prisen, dessuten er det praktisk når dere har dårlig plass.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes bordet ser nett ut, men jeg tror ikke det er noe godt å sitte ved hvis man skal være seks stykker. Hvis du ser på et av bildene i Ikea-lenken, så ser du at det er kun plass til en stol mellom bordbena ved "langsiden", og med seks til bords må man ha to personer ved hver langside. Da dukker det opp to praktiske problemer:

1. De ved langsidene må ha et bordben mellom bena.

2. De ved langsidene får en vinkel på bordet rett foran seg.

Med andre ord passer dette bordet best til maks 4 personer enten bordplaten er sammenslått eller utslått. Var jeg deg ville jeg lett videre, og muligens gått for noe liknende som i Jolenes første lenke, men i en lys farge, altså med rett plate. Da får man i alle fall bare en av de to ulempene jeg nevner.

Skrevet

Er ikke så skrekkelig lenge vi var på Ikea og så på kjøkkenbord. Syntes de hadde brukbart utvalg. (Men vi måtte få tak i et bord som var lite og stødig siden det skulle være til min bestemor)

Syntes det der var greit nok, men umiddelbart syntes jeg det så litt spinkelt ut.

Skrevet

Stygt, ikke min smak.

Anonymous poster hash: 33fc3...93a

• Liker 2
Skrevet

Om du liker skandinavisk og ren stil så passer det fint :)

Anonymous poster hash: 15d1c...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...