Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det var moro å høre om noen morsomme, romantiske osv. frierier. Eller kanskje du fridde selv? Det var egentlig min plan, men han kom meg i forkjøpet der. Fikk spørsmålet i Thailand, på en utrolig romantisk øy.. Kunne ikke vært bedre! :P Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Det ble liksom ikke noe frieri hos oss da, vi ble bare enige om å forlove oss, gikk ut og kjøpte ringer, og spiste så en romantisk middag hjemme. Før vi satte på ringene fortalte vi hverandre hvorfor vi ønsket å dele resten av livet med akkurat den andre. Kjemperomantisk faktisk!! :kgsmil:

Min kjære sier derimot til stadighet at han skylder meg er frieri, og at jeg skal få det, men da må han jammen se til å henge i siden vi er 99% bestemt på å gifte oss i juni neste sommer! :wink:

Gjest Sannasola
Skrevet

Min utrolig romantiske historie ligger på: www.dittbryllup.no under frieri. Storyen heter Mitt mest romantiske øyeblikk, og er ganske nylig skrevet inn. :P

Sannasol

Skrevet

Han gikk ned på knærne og ga meg 3 langstilkede røde roser, og fridde.

Sønnen min på 4 år var også der.. en helt "vanlig" onsdag i mai.. :D

Frk. Busybody :smile:

Skrevet

Vi var på vei til Porto Santo i fjor sommer, og under en mellomlanding i Lisboa, fikk vi endel timer til overs. Vi benyttet anledningen til å vandre litt rundt i byen, og så mange vakre steder. På en topp med utsikt over hele byen ligger det en gammel festning - og der gikk han ned på kne og fridde :lol:

Det var helt uventet fra min siden... han hadde planlagt det lenge :)

Nå gifter vi oss 17. juli - på dagen ett år siden frieriet :)

Klem fra Carine

Skrevet

Min kjære gikk ned på kne på bursdageen min for 1 år siden, han hadde ikke turt å kjøpe ring, da han syntes at vi måtte velge de sammen. Han hadde derinmot en brosjyre med, så jrg fikk sett hva som fantes.

Vi har ikke vært så flinke med bursdager før, så det ble defenitivt en høydare når det kommer til bursdager.

Min tilkommende er ikke så romantisk, så det var ingen blomster, men noen tårer fra meg ble det likevel! :)

Skrevet

Vi var på ferie i Tyrkia. På en utflukt til Pamukkale http://www.exploreturkey.com/exptur.phtml?id=52 og hadde gått på toppen av amfitheatret der og med utsikt mange kilometer hver vei, og som sagt på toppen av et av verdens best bevarte amfi theatre, fridde han. Han hadde uten at jeg visste det, ordnet med ringer og selvfølgelig fikk han JA. Det var helt herlig :D

Det er ganske spesielt å ha på ringen de første timene. :rodme:

Misforstå meg rett, jeg synes det fortsatt er spesielt, men de første timene.........man tror alle legger merke til at det er noe spesielt med hånden din.... At alle ser at hjerte ditt stråler av lykke... :lol:

(det skal sies at noen faktisk kommenterte ringene, men jeg tror nok mye av det spesielle, strålende var inni oss! :D )

Skrevet

Sannasol, det er det mest fantastiske frieriet jeg noen gang har hørt/lest om! Tårene trillet da jeg leste historien din - jeg levde meg helt inn i den. For en utrolig opplevelse det må ha vært! :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble ikke fridd til - vi ble enige etter flere års samboer skap.

Uansett dette er hvordan vi forlovet oss:

I Juni 2000 var vi på ferie på Skopelos - der fant vi ut av vi ønsket å forlove oss. Vi gikk inn hos en gullsmed og fikk bestillt våre ringer og tre dager senere forlovet vi oss i den nydelige solnedgangen på Skopelos. Vi fikk nydelig marsipan fra gullsmeden og vi feiret dagen med en nydelig middag på en flott resturant.

Kjemperomantisk og så typisk oss :wink:

Gjest Nitha
Skrevet

Vi hadde egentlig bestemt oss på forhånd hvilken dato vi skulle forlove oss, og hadde egentlig ikke lagt så mange kalorier i å legge noen romantisk ramme rundet begivenheten - men min elskede klarte å overraske meg likevel.

Da jeg kom hjem litt utpå vinterkvelden, dagen før dagen, brant det nydelig i stearinlys over hele leiligheten. Foran peisen var det dekket på med pledd, vinglass og en deilig mann i knestående.... Det ble en lang og uforglemmelig kveld!

Vi gifter oss 5. juli 2003.

Skrevet

Sannasola.

Du bør være stolt av forloveden din.Makan til frieri har jeg aldri hørt maken til .

Jeg ble helt rørt jeg...

Gratulerer og lykke til :blunke:

Skrevet

Sannasola!!!!!! Det er det nyyyyydeligste jeg har hørt!! Sitter her fortsatt med klumpen i halsen og tårene i øynene :cry: :cry: :cry: :D

Jeg har dessverre (?) ikke en lignende historie å komme med. Hos oss har alt gått så gradvis at jeg ikke helt husker dagen vi bestemte oss for å gifte oss og tidspunktet. Vi har hele tiden visst at vi skulle gifte oss, forlovet oss i november 2001, etter at vi kom frem til det sammen, og satte dato sånn ca. sammen ut fra når det passet best med ferie og fri.....

Men forlovelsesdagen var jo romantisk da..... Veldig spesielt å få på ringen!!!

Gøy å lese andres historier!

Skrevet

Frieriet her høres kanskje ikke så romantisk ut, men uansett åssen frieriet var så tror jeg man selv syns det var romantisk. :)

En liten forhistorie til frieriet vårt.. Da mannen min og jeg hadde kjent hverandre i ca 1 1/2 mnd, så skulle han til London med stemora og søstra si. Jeg fikk link til sånne artige tester på nett, deriblant en som skulle si deg når du skulle gifte deg.

Jeg tok den testen kun for moro skyld, og fikk beskjed om at jeg skulle gifte meg før 27. juli 2002. Ja, hehe, tenkte jeg.

For moro skyld sendte jeg SMS til min kjære (som jeg ikke engang var offisielt sammen med på det tidspunktet) om hva testen sa. Så spurte jeg "Vil du komme i bryllupet mitt da?" Og han lurte på hvem det var jeg skulle gifte meg med. "Vet ikke" var svaret fra meg. "Hva med meg da?", spurte han.

Så hele tida har vi gått og fleipa om at vi skulle gifte oss 27. juli 2002.

Dagen før årsdagen for vårt første møte så sendte jeg på fleip SMS til mora til min kjære om at vi skulle gifte oss. hehe :) De gikk jo fem på med en gang. hehe - de har aldri fått vite at det var fleip engang. Men det jeg ikke visste var at kjæresten min faktisk hadde tenkt til å fri. Så på årsdagen vår dagen etter så gikk han ned på kne og fridde :D

Det skjedde på denne måten: Jeg sa til kjæresten min at nå må vi si fra om at det bare var fleip. "Er det det da?" svarte han.

Så gikk han ned på kne og spurte "Vil du gifte deg med meg?" Jeg trodde at han bare tulla, så jeg ba han slutte og tulle med det. Men han tulla ikke, og gjentok spørsmålet. Selvfølgelig var svaret ja :) Kunne ikke tenke meg å leve livet mitt sammen med noen andre enn han :)

Skrevet

Akkurat det vet jeg ikke ennda,men jeg kan jo komme tilbake til deg når det har skjedd.Har værtfall fått beskjed om at frieri er mannens oppgave :D

Har uansett kost meg med deres historier da.Så romantisk dere er :rodme: :D

Skrevet

Hei.

Så mange skjøøne historier det var her. :)

Her kommer vår.

Vi hadde snakket om og forlove oss i fjor sommer og vi tenkte viu skulle forlove oss på nyttårsaften 2001. Men ingenting skjedde da pga litt dårlig økonomi etc og masse andre ting ssom skjedde. Så jeg gikk rundt og lurte litt. Januar gikk og ingenting skjedde. Men vi hadde kjøpt ringer sammen tidlig i januar. Vi ville begge være med på velge ringer. Men jeg fikk ikke vite når det skulle skje. Så jeg gikk rundt og tenkte og grubla på når det skulle skje og fant ut at det måtte bli på 3 årsdagen vår. Så kom februar og valentine nærmet seg. Jeg hadde kjøpt gave til min kjære og var spent på om han hadde funnet noe til meg. Valentine kom og ingen blomster eller bamse eller konfekt dukket opp. Min kjære derimot hadde nektet på å gå ut den dagen og jeg var ganske sint på han, da jeg var nødt til å stå på kjøkkenet og lage middag. Men jeg bet det i meg og kjøpte inn mat og vin (skulle lage biff med fløtegratinerte poteter og saus til) Min kjære var nemlig på jobb hele dagen. Så kom han hjem til ferdig middag, stearinlys over hele leiligheten. Men han hadde ikke med seg noe som helst til meg og jeg ble litt sint, da han hadde fått bl.a en klokke til over 2000 kr. Og i tillegg så måtte jeg lage middag. Men vi spiste middag og jeg spurte om han i det minste kunne ta av bordet og finne desserten som stod i kjøleskapet. Han ryddet av bordet, men dukket ikke opp med noen dessert. Derimot så gikk han ned på kne til meg og fortalte meg hvor lenge vi hadde vært sammen med år, mnd og timer. Og han sa hvorfor han elsket meg og at jeg var jenta han ville dele livet sitt med resten av hans liv. Jeg husker ikke alt han sa for jeg begynte å gråte med en gang og han hadde tårer i øyenkroken. Så spurte han meg om jeg ville gifte meg med han og leve resten av mitt liv sammen med han. Jeg svarte ja lenge før han ble ferdig med frieriet. Det er det beste øyeblikket i hele mitt liv så langt. Så tok han frem esken med ringene i og tredde den på fingeren min. Det hører med til historien at min kjære har alltid sagt at han aldri skulle gifte seg eller forlove seg. Men slik ble det ikke.

Det er vår historie.

Klem Nikki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...