AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Hei jeg og mannen min har prøvd å blitt gravide i fire år nå. Snart skal vi på IVF konsultasjonstime i oslo. Men jeg har aldri prøvd el tester før. Jeg har alltid tenkt at hvis det ikke klaffet når vi har hatt sex annen hver dag i fire år, så er det ikke vits å prøve el tester. Men her om dagen snakket jeg med svigerinna mi som annbefalte meg å prøve clear blue digital monitor. Derfor spør jeg dere føre jeg kjøper den, tror dere det er noe vits i å prøve den ? har du eller kjenner du noen som har prøvd lenge å blitt gravide å ikke blitt det, men som har prøvde clear blue å blitt gravide ? Anonymous poster hash: 6cf44...897
Frøkenanonym Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Hvis dere har sex annenhver dag i 4 år skulle jo dette gå an. Siden dete skal prøve ivf, regner jeg med at du har testet at du får EL? Det er det eneste jeg kommer på, dere har jo sex ofte nok allikevel
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Hvis dere har sex annenhver dag i 4 år skulle jo dette gå an. Siden dete skal prøve ivf, regner jeg med at du har testet at du får EL? Det er det eneste jeg kommer på, dere har jo sex ofte nok allikevel Jeg har eggeløsning, men var vist ikke så mange egg som jeg forsto Anonymous poster hash: 6cf44...897
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Jeg har eggeløsning, men var vist ikke så mange egg som jeg forsto Anonymous poster hash: 6cf44...897 Sex annenhver dag i 4 år burde ført til barn. Ved ivf får man frem flere egg for å øke sannsynlighet for å få ett eller flere som har høy kvalitet. Mange egg er dårlige og embryo går til grunne før det fester seg i livmoren, spesielt hvis man ikke er helt ung. Da er det ofte kromosomfeil og andre grove feil som gjør at utviklingen stopper opp. Det kan også være modningsproblemer som gjør at eggene ikke blir bra nok. Dere er kanskje ferdigutredet ellers? Det er mange årsaker til manglende graviditet, og timingen av sex er sannsynlig ikke årsaken når dere har hatt så hyppig sex i 4 år. Det er sannsynlig da bortkastet energi og penger å bruke cb. Anonymous poster hash: 40690...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Sex annenhver dag i 4 år burde ført til barn. Ved ivf får man frem flere egg for å øke sannsynlighet for å få ett eller flere som har høy kvalitet. Mange egg er dårlige og embryo går til grunne før det fester seg i livmoren, spesielt hvis man ikke er helt ung. Da er det ofte kromosomfeil og andre grove feil som gjør at utviklingen stopper opp. Det kan også være modningsproblemer som gjør at eggene ikke blir bra nok. Dere er kanskje ferdigutredet ellers? Det er mange årsaker til manglende graviditet, og timingen av sex er sannsynlig ikke årsaken når dere har hatt så hyppig sex i 4 år. Det er sannsynlig da bortkastet energi og penger å bruke cb.Anonymous poster hash: 40690...1ee Jeg ble gravid 3 ganger med min eks. Vi fikk først barn sammen på tidlig tyvetallet, men da vi forsøkte igjen så lykkes vi ikke fra alder : 27 år - 34 år , altså 7 år uten å lykkes å få barn. Det ble aldri funnet noen årsak. Frustrerende å ikke vite. Anonymous poster hash: ed2b6...e91
Essie_ Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Nei, fertilitetsmonitor vil ikke hjelpe, fordi "problemet" deres er ikke at dere ikke har sex til rett tid. Lykke til med ivf!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå