AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Til dere flotte folk, ja både kvinner og menn. Dere er alle flotte! Her følger litt hverdagstrøbbel. Jeg har en ekstremt god tone med en kvinnelig kollega, dette har pågått siden april/mai. Vi har rett og slett en kjemi som jeg ikke kan huske å ha delt med noen andre før. Jeg, midten av tredve og hun noe yngre. Hun er singel. Jeg er singel. Da jeg i september - etter lang tids flørting på jobb - plumpet ut med en feig, halvveis invitasjon om å ta et glass ble dette høflig avvist med at det hørtes ut som en knallgod ide, men at hun hadde mye å gjøre. Dermed lå det i kortene at hun måtte ta initativet på nytt om hun virkelig ønsket noe. Dette initativet kom aldri. Etter denne invitasjonen stoppet også alt av sms/nett prat om dagligdagse ting blandet med flørt. Bare det sier vel sitt. Men, utover høsten er kjemien fortsatt god, om ikke bedre, tross avvisningen. Jeg tolker det dithen at hun er lettet over at vi fortsatt har en god tone og at ingenting i vennskapet er ødelagt, derav hennes fortsatt gode og flørtende humør. Jeg sender henne et par sms ila en 2 måneders periode uten å få svar, begge i edru tilstand. Kun med et enkelt spm med en lett referanse fra det vi har tøyset om en hel dag på jobb. Alt er som før når vi møtes, og jeg nevner ikke noe om denne mangelen på svar. Hun håper nok at jeg skal skjønne det av meg selv. Hun vet nok nå at jeg vil noe mer. Samtidig er status nå at jeg har begynt å holde litt avstand, da jeg virkelig ikke klarer å ha et jobb-vennskap til denne damen. Å bytte jobb er litt drastisk akkurat nå i min situasjon, men har vært inne på tanken. Det å distansere meg fra henne mentalt når vi er i samme rom er klin fullstendig umulig. Vi sitter ved siden av hverandre ved enhver annledning, og jeg kjenner at fokuset på jobben blir dårligere. Det har nærmest blitt en uskreven regel at vi sitter ved siden av hverandre, tar følget ut av kontoret etc. Flere kollegaer av meg har nevnt dette med en humoristisk undertone. Alle sier de ser det, men de vet ikke om avvisningen og mangel på kontakt utenom jobben i hele høst. Vel, jeg ler det bort. Det gjør hun også. Har endel korte og noen lange forhold bak meg, og er vel en relativt oppegående kar med både økonomi, helse og sosiale antenner nogenlunde på plass. Et ONS ila høsten, som bare endte i noe surr. Ellers et stabilt liv på alle måter. Kanskje jeg er litt for kjedelig. Kanskje jeg egentlig ser ut som et troll. Kanskje hun elsker å ha en bestevenn på kontoret. Det holder ikke for meg. Jeg klarer ikke stoppe å dyrke det. Det å se deg hver mandag morgen gjør at jeg gløder. Det å ønske deg god helg fredag føles helt forjævelig. For jeg skulle så gjerne vært med deg igjennom helgen, igjennom året og igjennom livet. Patetisk, men likefullt sant. Jeg er usikker på om jeg har noe spørsmål, dette er mer kun for å få lettet hjerte til noen totalt ukjente. Og om noen - begge kjønn - der ute er i samme situasjon som meg, jeg føler med dere på det sterkeste. Virkelig! Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 Anonymous poster hash: d2e5b...cb2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Hun er nok ikke interessert. Det er en kjip situasjon å være i for det er ikke noe man kan gjøre egentlig. Beste du kan gjøre er å begynne å gå ut med andre damer. Anonymous poster hash: 44a55...ad5 3
sjonkelrolf Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Pluss en veldig god grunn til ikke å begynne å flørte med kolleger. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Hun er nok ikke interessert, men det er veldig vanlig for gutter å bli forelsket i damer de er venner med og vet er stabile greie kvinner. Jeg skjønner at følelsene dine er vanskelige å takle. Dere tilbringer masse tid sammen og fungerer bra sammen. Dessverre tror jeg ikke følelsene hennes kommer til å komme, spesielt når hun ikke har svart på sms'en. Du burde kanskje gjenoppta flørtingen med nye kvinner for å få tankene over på noen andre. Iallefall hvis du vil konsentrere deg på jobben. Anonymous poster hash: 8e7af...4d4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Takk for svar alle tre. Nei hun er nok ikke interessert. Det er utrolig hardt å svelge. Ang at hun ikke svarer på sms og heller ikke tar initativ til prat etter jobb og i helger er vel et så klart hint som man får det. Hun derimot meget avbalansert mot de andre kollegaene på jobben, og er ikke noen "gladjente" i den forstand. Jeg får prøve å akseptere faktum mot jul. Ifm et prosjekt blir jeg borte hele januar langt,langt unna henne. Det blir både godt og vondt. Jeg håper at det mentale er mer i balanse når jeg kommer hjem igjen. Ha en god kveld alle. Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Jeg tipper hun liker flørten, men kanskje ikke vil mer enn det. Ellers ville jeg ha tenkt at nummeret du har sendt sms til ikke lengre er i bruk, for jeg vil tro hun hadde svart deg- om ikke annet svart høflig, men kjølig, for å unngå klein stemning. Anonymous poster hash: 52e03...ff6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Til dere flotte folk, ja både kvinner og menn. Dere er alle flotte! Her følger litt hverdagstrøbbel. Jeg har en ekstremt god tone med en kvinnelig kollega, dette har pågått siden april/mai. Vi har rett og slett en kjemi som jeg ikke kan huske å ha delt med noen andre før. Jeg, midten av tredve og hun noe yngre. Hun er singel. Jeg er singel. Da jeg i september - etter lang tids flørting på jobb - plumpet ut med en feig, halvveis invitasjon om å ta et glass ble dette høflig avvist med at det hørtes ut som en knallgod ide, men at hun hadde mye å gjøre. Dermed lå det i kortene at hun måtte ta initativet på nytt om hun virkelig ønsket noe. Dette initativet kom aldri. Etter denne invitasjonen stoppet også alt av sms/nett prat om dagligdagse ting blandet med flørt. Bare det sier vel sitt. Men, utover høsten er kjemien fortsatt god, om ikke bedre, tross avvisningen. Jeg tolker det dithen at hun er lettet over at vi fortsatt har en god tone og at ingenting i vennskapet er ødelagt, derav hennes fortsatt gode og flørtende humør. Jeg sender henne et par sms ila en 2 måneders periode uten å få svar, begge i edru tilstand. Kun med et enkelt spm med en lett referanse fra det vi har tøyset om en hel dag på jobb. Alt er som før når vi møtes, og jeg nevner ikke noe om denne mangelen på svar. Hun håper nok at jeg skal skjønne det av meg selv. Hun vet nok nå at jeg vil noe mer. Samtidig er status nå at jeg har begynt å holde litt avstand, da jeg virkelig ikke klarer å ha et jobb-vennskap til denne damen. Å bytte jobb er litt drastisk akkurat nå i min situasjon, men har vært inne på tanken. Det å distansere meg fra henne mentalt når vi er i samme rom er klin fullstendig umulig. Vi sitter ved siden av hverandre ved enhver annledning, og jeg kjenner at fokuset på jobben blir dårligere. Det har nærmest blitt en uskreven regel at vi sitter ved siden av hverandre, tar følget ut av kontoret etc. Flere kollegaer av meg har nevnt dette med en humoristisk undertone. Alle sier de ser det, men de vet ikke om avvisningen og mangel på kontakt utenom jobben i hele høst. Vel, jeg ler det bort. Det gjør hun også. Har endel korte og noen lange forhold bak meg, og er vel en relativt oppegående kar med både økonomi, helse og sosiale antenner nogenlunde på plass. Et ONS ila høsten, som bare endte i noe surr. Ellers et stabilt liv på alle måter. Kanskje jeg er litt for kjedelig. Kanskje jeg egentlig ser ut som et troll. Kanskje hun elsker å ha en bestevenn på kontoret. Det holder ikke for meg. Jeg klarer ikke stoppe å dyrke det. Det å se deg hver mandag morgen gjør at jeg gløder. Det å ønske deg god helg fredag føles helt forjævelig. For jeg skulle så gjerne vært med deg igjennom helgen, igjennom året og igjennom livet. Patetisk, men likefullt sant. Jeg er usikker på om jeg har noe spørsmål, dette er mer kun for å få lettet hjerte til noen totalt ukjente. Og om noen - begge kjønn - der ute er i samme situasjon som meg, jeg føler med dere på det sterkeste. Virkelig! Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 Tenker hun er pen. Alle slike kvinner har en på skolen, universitetet eller jobben som de flørter med, er gode venner med. Mennene tror det er noe der, men i virkeligheten er det ikke noe der. Kvinnenene er ikke våte i det hele tatt. Jeg har to slike mannlige venner som er forelsket i hver sin pene venninne. Anonymous poster hash: 96ec1...b90 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Er det ikke kjipt å vente helt til januar? Finn deg en ny "date"! F.eks. kan du prøve Tinder. Anonymous poster hash: 8e7af...4d4
Gjest tomasjj Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Det virker som hun liker oppmerksomheten og verdsetter det kollegiale dere har, men vil ikke noe mer. Mange mennesker som forer sitt ego ved flørt. Vanskelig, men du må få fokuset bort fra henne og på en annen kvinne slik at du lettere kan gå videre uten å skifte jobb.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Jeg tipper hun liker flørten, men kanskje ikke vil mer enn det. Ellers ville jeg ha tenkt at nummeret du har sendt sms til ikke lengre er i bruk, for jeg vil tro hun hadde svart deg- om ikke annet svart høflig, men kjølig, for å unngå klein stemning. Anonymous poster hash: 52e03...ff6 Hun liker nok flørten, men er som sagt reservert og anstrengt til sine andre mannlige kollegaer. Hun har nok ikke byttet nummer, da hadde vi andre blitt orientert om det meget raskt. Selvom tanken var god. :-) Ja, det at hun ikke har svart er for meg helt merkelig, selv med den kollegaen jeg hadde minst til felles ved hadde jeg svart raskt og høflig. Tenker hun er pen. Alle slike kvinner har en på skolen, universitetet eller jobben som de flørter med, er gode venner med. Mennene tror det er noe der, men i virkeligheten er det ikke noe der. Kvinnenene er ikke våte i det hele tatt. Jeg har to slike mannlige venner som er forelsket i hver sin pene venninne. Anonymous poster hash: 96ec1...b90 Hun er pen, men ikke kontorets babe på noen måte. Jeg vil nok si at hun er penere nå enn da jeg møtte henne, såklart i mine øyne. Det er jo slik det ofte er. Men for all del, både ansiktstrekk og former gjør at hun glatt er i kategorien pen. Ikke minst ekstremt pen innvendig. Jeg ønsker ikke å gi henne noen tall-rating. Av slike kvinner du beskriver så må jeg si meg enig. Og jeg har enda til gode at de faktisk blir sammen med disse mannlige vennene sine. For det er jo nettopp det de er, venner. Er det ikke kjipt å vente helt til januar? Finn deg en ny "date"! F.eks. kan du prøve Tinder. Anonymous poster hash: 8e7af...4d4 Blir nok noen turer ut nå i desember både av plikt og lyst. Hvem vet, kanskje jeg møter drømmedama der. Mest sannsynlig ikke. Tinder har jeg vært innom, det funker vel kun sånn passe for meg. Både med min alder og hva som skrives til hverandre. Kanskje utseende også teller i for stor grad. Jeg gledet meg oppriktig talt til jobbreisen idag for første gang i tidlig. Det virker som hun liker oppmerksomheten og verdsetter det kollegiale dere har, men vil ikke noe mer. Mange mennesker som forer sitt ego ved flørt. Vanskelig, men du må få fokuset bort fra henne og på en annen kvinne slik at du lettere kan gå videre uten å skifte jobb. Det er absolutt en mulighet for at hun forer sitt eget ego. Hun slår meg dog ikke som en selvopptatt dame, men jeg kan ta feil. Jeg er ikke i posisjon til å finne hennes svakheter i den tilstanden jeg er i nå :-) Nøkkelen ligger i det du - og andre - sier i å finne en annen dame, om ikke en flørt. ** Da er det fredag og jeg distanserte meg fra henne idag. Foruten jobbprat var jeg rask ved å finne mitt kontor og vi slo heller ikke følge ut av kontoret for første gang på mange uker. Dette var på en måte dag 1, med tanke på aksept for at det ikke blir oss. Hun vil nok definitivt merke at det vil kjølne fremover, men jeg holder meg naturlivis høflig og real mot henne. Det er nesten så jeg håper at hun finner seg en mann. I det lange løp. Jeg må nok erkjenne at jeg ikke er helt i vater om dagen, og tar mine forhåndsregler. Nuvel, helgen skal brukes til å aktivere seg selv, og feires med øl og gode venner imorgen. Jeg får legge telefonen igjen hjemme. Det har vært litt for nære et par ganger. Ønsker alle en strålende helg. Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Ønsker alle en strålende helg. Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 God helg og lykke til! Anonymous poster hash: 8e7af...4d4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Jeg tenker at når du skal på den jobbreisen, så får hun kjenne litt på om hun savner deg. Jeg vet hvordan du har det mtp forelskelsen i en kollega. Jeg har ikke opplevd noe avslag ennå, men jeg har heller ikke invitert han ut. Føler jeg stiller i en annen liga (-siden jeg har barn), og er redd for å ødelegge det gode vennskapet. Idag kom han på jobb med tredagers skjegg, herregud så sexy,... Håper du får en flott helg og at du finner drømmedamen snart! :-)Anonymous poster hash: 52438...bc7
Bortkommenm Skrevet 29. november 2014 #13 Skrevet 29. november 2014 Jeg tenker at når du skal på den jobbreisen, så får hun kjenne litt på om hun savner deg. Jeg vet hvordan du har det mtp forelskelsen i en kollega. Jeg har ikke opplevd noe avslag ennå, men jeg har heller ikke invitert han ut. Føler jeg stiller i en annen liga (-siden jeg har barn), og er redd for å ødelegge det gode vennskapet. Idag kom han på jobb med tredagers skjegg, herregud så sexy,... Håper du får en flott helg og at du finner drømmedamen snart! :-)Anonymous poster hash: 52438...bc7 Hun vil nok savne meg, men ikke på den måten jeg håper/håpte på. Tenker det blir mer en liten "savnet jo deg litt da" når jeg er tilbake. Der ser du, vi er ikke alene. Er det en "avstandsforelskelse" eller er det mer på mitt plan? Ønsker deg alt det beste, og at han oppriktig er interessert tilbake :-)
Lille Tyttebær Skrevet 29. november 2014 #14 Skrevet 29. november 2014 Det er en trasig situasjon du har havnet i, skikkelig kjipt! Men dessverre så er det slik noen ganger. Det er lite man kan gjøre med det, bortsett fra å prøve og fokusere på noe eller noen andre. Ønsker deg ei god helg og en fin desember måned ute
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #15 Skrevet 29. november 2014 Hun vil nok savne meg, men ikke på den måten jeg håper/håpte på. Tenker det blir mer en liten "savnet jo deg litt da" når jeg er tilbake. Der ser du, vi er ikke alene. Er det en "avstandsforelskelse" eller er det mer på mitt plan? Ønsker deg alt det beste, og at han oppriktig er interessert tilbake :-) Han er definitivt min bestevenn på jobb, og ellers er forholdet ganske likt sånn du beskriver ditt forhold med din kollega. Den sterke kjemien, flørtingen, sitter alltid sammen, forlater møterommet samtidig osv. Jeg har også sendt noen meldinger siste månedene, og han har svart på de som krevde svar. Ellers sender vi snap hver eneste dag. Han setter definitivt pris på vårt vennskap, og jeg vet at utseendemessig er jeg hans type. (Vi har diskutert damer sammen ;-) ) Jeg vet at han skal være alene noen dager i julen, så jeg vurderer å høre om han vil finne på noe en dag... :-) Blir det avslag så vet jeg i hvert fall hvor situasjonen står.Anonymous poster hash: 52438...bc7
Bortkommenm Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Han er definitivt min bestevenn på jobb, og ellers er forholdet ganske likt sånn du beskriver ditt forhold med din kollega. Den sterke kjemien, flørtingen, sitter alltid sammen, forlater møterommet samtidig osv. Jeg har også sendt noen meldinger siste månedene, og han har svart på de som krevde svar. Ellers sender vi snap hver eneste dag. Han setter definitivt pris på vårt vennskap, og jeg vet at utseendemessig er jeg hans type. (Vi har diskutert damer sammen ;-) ) Jeg vet at han skal være alene noen dager i julen, så jeg vurderer å høre om han vil finne på noe en dag... :-) Blir det avslag så vet jeg i hvert fall hvor situasjonen står.Anonymous poster hash: 52438...bc7 Se der ja. Jeg tenker at du står sterkere enn meg. Rett og slett pga at dere snapper hver dag og da antar jeg at dette er utenfor kontortid. Jeg er ingen "master of love" noe som kommer godt frem av denne tråden, men at han velger å ha kontakt utover arbeidstid hadde jeg tatt som et megapluss. Mulig noen andre har innspill her. Hold oss gjerne oppdatert hvordan det går! Planlegger du å spørre han snart eller? :-) For min del flyr dagene. Snart jul, snart reise. Lite kollega. Faktisk ingenting denne uken se bort ifra faglig. Ikke engang har vi slått følge ut av kontoret. Jeg klarer meg! Selvom det er noe ordentlig dritt. God helg alle!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #17 Skrevet 6. desember 2014 Til dere flotte folk, ja både kvinner og menn. Dere er alle flotte! Her følger litt hverdagstrøbbel. Jeg har en ekstremt god tone med en kvinnelig kollega, dette har pågått siden april/mai. Vi har rett og slett en kjemi som jeg ikke kan huske å ha delt med noen andre før. Jeg, midten av tredve og hun noe yngre. Hun er singel. Jeg er singel. Da jeg i september - etter lang tids flørting på jobb - plumpet ut med en feig, halvveis invitasjon om å ta et glass ble dette høflig avvist med at det hørtes ut som en knallgod ide, men at hun hadde mye å gjøre. Dermed lå det i kortene at hun måtte ta initativet på nytt om hun virkelig ønsket noe. Dette initativet kom aldri. Etter denne invitasjonen stoppet også alt av sms/nett prat om dagligdagse ting blandet med flørt. Bare det sier vel sitt. Men, utover høsten er kjemien fortsatt god, om ikke bedre, tross avvisningen. Jeg tolker det dithen at hun er lettet over at vi fortsatt har en god tone og at ingenting i vennskapet er ødelagt, derav hennes fortsatt gode og flørtende humør. Jeg sender henne et par sms ila en 2 måneders periode uten å få svar, begge i edru tilstand. Kun med et enkelt spm med en lett referanse fra det vi har tøyset om en hel dag på jobb. Alt er som før når vi møtes, og jeg nevner ikke noe om denne mangelen på svar. Hun håper nok at jeg skal skjønne det av meg selv. Hun vet nok nå at jeg vil noe mer. Samtidig er status nå at jeg har begynt å holde litt avstand, da jeg virkelig ikke klarer å ha et jobb-vennskap til denne damen. Å bytte jobb er litt drastisk akkurat nå i min situasjon, men har vært inne på tanken. Det å distansere meg fra henne mentalt når vi er i samme rom er klin fullstendig umulig. Vi sitter ved siden av hverandre ved enhver annledning, og jeg kjenner at fokuset på jobben blir dårligere. Det har nærmest blitt en uskreven regel at vi sitter ved siden av hverandre, tar følget ut av kontoret etc. Flere kollegaer av meg har nevnt dette med en humoristisk undertone. Alle sier de ser det, men de vet ikke om avvisningen og mangel på kontakt utenom jobben i hele høst. Vel, jeg ler det bort. Det gjør hun også. Har endel korte og noen lange forhold bak meg, og er vel en relativt oppegående kar med både økonomi, helse og sosiale antenner nogenlunde på plass. Et ONS ila høsten, som bare endte i noe surr. Ellers et stabilt liv på alle måter. Kanskje jeg er litt for kjedelig. Kanskje jeg egentlig ser ut som et troll. Kanskje hun elsker å ha en bestevenn på kontoret. Det holder ikke for meg. Jeg klarer ikke stoppe å dyrke det. Det å se deg hver mandag morgen gjør at jeg gløder. Det å ønske deg god helg fredag føles helt forjævelig. For jeg skulle så gjerne vært med deg igjennom helgen, igjennom året og igjennom livet. Patetisk, men likefullt sant. Jeg er usikker på om jeg har noe spørsmål, dette er mer kun for å få lettet hjerte til noen totalt ukjente. Og om noen - begge kjønn - der ute er i samme situasjon som meg, jeg føler med dere på det sterkeste. Virkelig! Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 Anonymous poster hash: d2e5b...cb2 Jobben skaffer deg mat på bordet og der bør man holde seg unna slike ting. Tenk rasjonelt - du vil møte mennesker du tror at du kan han en fremtid sammen med, men man løper ikke etter alt som ser ut som gull. Anonymous poster hash: fe3f9...871 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå