kjøttkaker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Hvordan er det å ta utgangspunkt i en oppskrift mtp mål, men bruke de meltypene og frøene/kjernene man har tilgjengelig? Tenkte å bruke: grovt sammalt hvete sammalt rug - grovt evt også siktet hvetemel havremelk lettkokte havregryn solsikkekjerner sesamfrø kruskakli smør gjær salt evt sukker (evt kesam??) Hvordan vil denne blandingen bli? Noe jeg absolutt burde kutte? 1
hjertesukka Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Syns det hørtes ut som en grei blanding, men jeg ville ikke brukt så mye rugmel kanskje.
kjøttkaker Skrevet 27. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2014 Syns det hørtes ut som en grei blanding, men jeg ville ikke brukt så mye rugmel kanskje. Takk for svar, da prøver jeg dette i morgen tidlig Hvorfor ikke rug?
hjertesukka Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Fordi jeg synes at med rug så blir baksten litt tung og hever ikke så godt. Men litt går an. 1
kjøttkaker Skrevet 27. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2014 Ah, ok. Da lærte jeg noe nytt i dag også
hjertesukka Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Gi tilbakemelding da, om hvordan de blei. :-)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Det kan være lurt og bløte havregrynene 5-10 min før du har den i deigen. Da trekker de ikke så mye fukt ut fra deigen Anonymous poster hash: f19cf...dc5 1
kjøttkaker Skrevet 27. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2014 Gi tilbakemelding da, om hvordan de blei. :-) I will (Smith) Det kan være lurt og bløte havregrynene 5-10 min før du har den i deigen. Da trekker de ikke så mye fukt ut fra deigen Anonymous poster hash: f19cf...dc5 Åå, det må jeg prøve. Tusen hjertelig
Kvist Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Hvis du skal bake i morgen tidlig, hvorfor ikke lage deigen i kveld og velge en eltefri variant? Jeg synes den ekstra tiden gir mye god smak i brødet. 1
kjøttkaker Skrevet 29. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2014 Gi tilbakemelding da, om hvordan de blei. :-) De ble ganske gode faktisk! Men ble veldig mektige selv om jeg halverte rugmel-mengden - kunne nok tatt i enda mindre. Positive er jo at jeg holder meg mett meeget lenge da Tusen takk for tipset angående rug, forresten - uten deg hadde dette blitt bly og murstein, hihi.
hjertesukka Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Så hyggelig med tilbakemelding! Ja, den rugen er litt tung. Men som du sier, så holder man seg mett lenger. Bon apetitt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå