AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Jeg leier en leilighet med tv-boks fra Get inkludert i prisen. Jeg har nå valgt å plombere tv'en men må jeg få huseier til å si opp tv-boksen fra Get for å unngå NRK-lisensen? Jeg fant denne artikkelen og har litt problemer med å forstå hva de mener med: 2: SJEKK HVA DU HAR Selv om du må betale lisens enten du har TV, DVD-spiller eller dekoderboks, behøver du som regel ikke betale mer enn én lisens per husstand. Det er altså ikke slik at flere dingser fører til flere lisenser, i alle fall for privatpersoner flest. På den annen side: Kaster du ut alle TV-er, men får Internett gjennom en boks med TV-mottaker , er du fortsatt betalingspliktig. Løsningen er derfor å først få oversikten på hvilke dingser du har som inneholder en mottaker. Det er neppe veldig mange, men det vil være temmelig surt å få en inspektør på døra etter at du har sagt farvel til lisensen, for så å få ny lisens pluss straffegebyr for DVD-spilleren fra 2003 du bare stablet inn i stereoanlegget. Jepp, jeg er ekstremt blond på sånne greier så fyr løs med blondine vitsene!! Anonymous poster hash: 518d3...412
Gjest Wei Wei Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Bare la han ta boksen ut av leiligheten. Da må du ikke betale noe. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Bare la han ta boksen ut av leiligheten. Da må du ikke betale noe. Men hvordan finner jeg ut om f.eks pc'en min inneholder en mottaker? Anonymous poster hash: 22190...595
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Bare la han ta boksen ut av leiligheten. Da må du ikke betale noe. BTW: Takk for svar! Anonymous poster hash: 22190...595
-Jiinxs- Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Men hvordan finner jeg ut om f.eks pc'en min inneholder en mottaker?Anonymous poster hash: 22190...595 Det er vel bare å søke på PCen din og lese hva den inneholder. Men jeg tror nå ikke den har en mottaker, svært få har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå