Gå til innhold

Plombert tv'en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet med tv-boks fra Get inkludert i prisen. Jeg har nå valgt å plombere tv'en men må jeg få huseier til å si opp tv-boksen fra Get for å unngå NRK-lisensen?

Jeg fant denne artikkelen og har litt problemer med å forstå hva de mener med:

2: SJEKK HVA DU HAR

Selv om du må betale lisens enten du har TV, DVD-spiller eller dekoderboks, behøver du som regel ikke betale mer enn én lisens per husstand. Det er altså ikke slik at flere dingser fører til flere lisenser, i alle fall for privatpersoner flest.

På den annen side: Kaster du ut alle TV-er, men får Internett gjennom en boks med TV-mottaker , er du fortsatt betalingspliktig.

Løsningen er derfor å først få oversikten på hvilke dingser du har som inneholder en mottaker. Det er neppe veldig mange, men det vil være temmelig surt å få en inspektør på døra etter at du har sagt farvel til lisensen, for så å få ny lisens pluss straffegebyr for DVD-spilleren fra 2003 du bare stablet inn i stereoanlegget.

Jepp, jeg er ekstremt blond på sånne greier så fyr løs med blondine vitsene!! :fnise:

Anonymous poster hash: 518d3...412
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la han ta boksen ut av leiligheten. Da må du ikke betale noe.

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan finner jeg ut om f.eks pc'en min inneholder en mottaker?

Anonymous poster hash: 22190...595

Skrevet

BTW: Takk for svar! :roser:

Skrevet

Men hvordan finner jeg ut om f.eks pc'en min inneholder en mottaker?

Det er vel bare å søke på PCen din og lese hva den inneholder. Men jeg tror nå ikke den har en mottaker, svært få har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...