Gå til innhold

Blir alle skrikebabyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis nr 1 skrek ca hele det første leveåret, og ikke sov om natta, sutret mye osv uten at legene kunne finne noe fysisk galt, hva er sjansen for at evt. søsken til dette barnet blir likedan? Er sånt arvelig, eller bare tilfeldig?

Noen ganger tenker jeg at ungen burde hatt søsken, men så går det opp for meg at jeg ikke hadde taklet det der en gang til ;) og det er jo en risiko for at det blir sånn...?

(Ps: det er medisinsk grunn til at det kanskje bare blir 1 også, sånn i tilfelle noen hadde lyst til å diskutere enebarn-greia)

Anonymous poster hash: 84b04...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke erfaring med så ekstremt tilfelle, men hos oss sov aldri eldste mer enn 45min -time sammenhengende, jeg ammet minst seks timer i døgnet de første mnd. Hun var meget småspist på all mat. Hun er fremdeles småspist (men altetende) og sover langt mindre enn andre jevnaldrende men utvikler seg normalt. Nr to sov jevnt, spiste effektivt og godt og var/ er helt ulik sin søster.

Edit: altså barna trenger ikke å bli like/ ha de samme utfordringene i det heletatt.

Men det er jo ingen garanti for at det ikke skjer da..

Endret av Rararara
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med så ekstremt tilfelle, men hos oss sov aldri eldste mer enn 45min -time sammenhengende, jeg ammet minst seks timer i døgnet de første mnd. Hun var meget småspist på all mat. Hun er fremdeles småspist (men altetende) og sover langt mindre enn andre jevnaldrende men utvikler seg normalt. Nr to sov jevnt, spiste effektivt og godt og var/ er helt ulik sin søster.

Ok, så du mener det stort sett er tilfeldig? Ungen, idag, er en meget bestemt unge, veldig sta og sutrer fortsatt lett. Ingen av oss foreldre var slik som barn.

Anonymous poster hash: 84b04...56f

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva grunnen var, men det kan nok være tilfeldig ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...