AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Hei jeg er en man 19 år, jeg jobber 2-3 dager i uken og studerer. Min trenings-plan er slik: Mandag: Fotball Tirsdag: Fotball Onsdag: Styrke trening "inn i mellom" Fredag: Løping Tar Puche *ps og situps 4-5 dager i uken Jeg har hatt det litt vanskelig med å følge planen i det siste, og det gir meg en dårlig følelse. Der jeg kommer fra jobben og er sliten og ikke gidder å trene. Noe tips til hvordan jeg kan unngå dette problemet? Glad for tilbake meldinger om planen også. OBS Trener for det meste ute. Takk på forhånd Anonymous poster hash: 09dae...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 ? Anonymous poster hash: 09dae...bb8
Gjest Runforit Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Hva er målet med treningen? Ser du spiller fotball 2 ganger i uka og supplerer med en løpeøkt og en økt med styrketrening. Hva vil du oppnå?
Supraspinatus Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Skal du bli god i ballidretter må du trene teknikk hver dag. På amatør-nivå er det helt greit å kombinere dette med fotballspilling 2-3 ganger i uken utenom kampsesong. Styrketreningen bør være spesifikk mot eksplosiv styrke og spenst. Knebøy er den viktigste styrkeøvelsen. I tillegg bør du trene sprinter med variabel lengde og intensitet i etterkant av styrketreningen 1-2 ganger i uken. Et eksempel på et slik treningsprogram finner du her. Merk at de gir deg økten dag for dag, med en viss fast oppbygging. http://crossfitfootball.com/category/wod/ Full forklaring på programmet finner du her: http://powerathletehq.com/wp-content/uploads/2013/08/PA-Guide-to-CFFB-v1.pdf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Hva er målet med treningen? Ser du spiller fotball 2 ganger i uka og supplerer med en løpeøkt og en økt med styrketrening. Hva vil du oppnå? Jeg trener fotball kun fordi jeg liker det, men med styrke og løping så forbereder jeg meg til forsvarets opptak og seksjon (FOS) Anonymous poster hash: 09dae...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Skal du bli god i ballidretter må du trene teknikk hver dag. På amatør-nivå er det helt greit å kombinere dette med fotballspilling 2-3 ganger i uken utenom kampsesong. Styrketreningen bør være spesifikk mot eksplosiv styrke og spenst. Knebøy er den viktigste styrkeøvelsen. I tillegg bør du trene sprinter med variabel lengde og intensitet i etterkant av styrketreningen 1-2 ganger i uken. Et eksempel på et slik treningsprogram finner du her. Merk at de gir deg økten dag for dag, med en viss fast oppbygging. http://crossfitfootball.com/category/wod/ Full forklaring på programmet finner du her: http://powerathletehq.com/wp-content/uploads/2013/08/PA-Guide-to-CFFB-v1.pdf Tja ikke helt. Jeg spiller som sagt fotball kun fordi jeg liker det. Men med styrke og løpingen så forbereder jeg meg til "FOS". Så jeg har ikke noe tanker om å bli stor og god i fotball. Anonymous poster hash: 09dae...bb8
Supraspinatus Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Tja ikke helt. Jeg spiller som sagt fotball kun fordi jeg liker det. Men med styrke og løpingen så forbereder jeg meg til "FOS". Så jeg har ikke noe tanker om å bli stor og god i fotball. Anonymous poster hash: 09dae...bb8 Ok. Da bør du fokusere treningen din på å øke pull ups-volumet, push ups, situps og 3000m løping. Løpingen kan du foreløpig bare la være en del av fotballtreningen. Ev øke volumet på den rolige langkjøringen. Gjerne sykling, langrenn, roing, svømming eller løping. Ca frem til april. Da bør du gradvis trene mer langintervaller. Og i ukene før opptaket bør du bare kjøre stort volum på intervall. Både kort- og lang-intervall. Det finnes mange ferdiglagde løpeprogrammer med periodisering. Tror forsvaret har et eget også. Push ups, pull ups og situps kan du kjøre "greasing the groove" teknikker på. Dvs at du akkumulerer et stort volum trening ved å spre den ut i tid. Søk på google etter konseptet hvis det ikke er kjent for deg fra før. Husk at dersom du øker treningsvolumet så bør du gjøre det gradvis. Og du bør også spise mer.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Ok. Da bør du fokusere treningen din på å øke pull ups-volumet, push ups, situps og 3000m løping. Løpingen kan du foreløpig bare la være en del av fotballtreningen. Ev øke volumet på den rolige langkjøringen. Gjerne sykling, langrenn, roing, svømming eller løping. Ca frem til april. Da bør du gradvis trene mer langintervaller. Og i ukene før opptaket bør du bare kjøre stort volum på intervall. Både kort- og lang-intervall. Det finnes mange ferdiglagde løpeprogrammer med periodisering. Tror forsvaret har et eget også. Push ups, pull ups og situps kan du kjøre "greasing the groove" teknikker på. Dvs at du akkumulerer et stort volum trening ved å spre den ut i tid. Søk på google etter konseptet hvis det ikke er kjent for deg fra før. Husk at dersom du øker treningsvolumet så bør du gjøre det gradvis. Og du bør også spise mer. "Løpingen kan du foreløpig bare la være en del av fotballtreningen. Ev øke volumet på den rolige langkjøringen. Gjerne sykling, langrenn, roing, svømming eller løping. Ca frem til april. Da bør du gradvis trene mer langintervaller." Kan du gi meg et eksempel på det? Anonymous poster hash: 09dae...bb8
Supraspinatus Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 "Løpingen kan du foreløpig bare la være en del av fotballtreningen. Ev øke volumet på den rolige langkjøringen. Gjerne sykling, langrenn, roing, svømming eller løping. Ca frem til april. Da bør du gradvis trene mer langintervaller." Kan du gi meg et eksempel på det? Anonymous poster hash: 09dae...bb8 Normalt vil dem som driver med fotball løpe på trening. Om det er veldig lite langkjøring i denne løpingen (mange trener lange løpeøkter utenfor sesong) bør man kanskje legge inn 1-2 lange økter i uken. Forutsatt at man tåler treningsmengden. Fort gjort å skade seg med langdistanseløping. Det kreves ganske lang tilvenning på grunn av belastningen over tid.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Normalt vil dem som driver med fotball løpe på trening. Om det er veldig lite langkjøring i denne løpingen (mange trener lange løpeøkter utenfor sesong) bør man kanskje legge inn 1-2 lange økter i uken. Forutsatt at man tåler treningsmengden. Fort gjort å skade seg med langdistanseløping. Det kreves ganske lang tilvenning på grunn av belastningen over tid. Ok "greasing the groove" Hvis man tar for eksempel 10 pus-ups så skal man da ta 3 repetisjoner hverdag 10*3 så øker man etter-hvert. Stemmer det? Anonymous poster hash: 09dae...bb8
Supraspinatus Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Ok "greasing the groove" Hvis man tar for eksempel 10 pus-ups så skal man da ta 3 repetisjoner hverdag 10*3 så øker man etter-hvert. Stemmer det? Anonymous poster hash: 09dae...bb8 Hvis maks repetisjoner i 1 sett er 10 repetisjoner. Så gjør du 5-7 repetisjoner flere ganger i løpet av dagen. Men spre settene utover. Hvil minst 1 time mellom settene. Og ikke overdriv. De første dagene holder det sikkert med 3-4 sett og 5 repetisjoner. Øk antall sett før du øker antall repetisjoner per sett. Og ikke bruk teknikken på mer enn 1 øvelse om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå