Gå til innhold

jul og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er midt i en slanke prosess og siden jula nærmer seg med stormskritt begynner jeg desverre å bli litt stressa. Men siden jula er mitt høydepunkt gjennom hele året har jeg tenkt og kose meg 4 dager i julen, spesielt julaften! Jeg har allerede laget et ca kcal oversikt gjennom 9 dager, som jeg da delte på 9, som da ble i gjennomsnitt 2278 kcal pr dag. (Det er rundt hva jeg skal ha i meg for å holde vekta stabil til vanlig) Siden jeg trener og skal være flink di andre dagene så tenkte jeg at dette skulle gå bra. Men så leste jeg at 7000kcal er det samme som 1kg. Vil det si at jeg legger på meg hvis jeg spiser, la oss si, 5-6000kcal på julaften og 4000 på 1 juledag? Nå har jeg kanskje tatt i, men med mye godteri og fet mat er ikke tallene urealistiske. Kan noen hjelpe meg?? Målet er å holde vekten da jeg skal på ferie der det er bikinisesong bare 14 dager etterpå..

Anonymous poster hash: dca5a...2dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så ille å gå opp i verste fall 2kg da? Hvis du er veldig flink er jo de borte igjen til du skal på tur :) tror ingen legger merke til om du har 1kg mindre eller mer!

Skrevet

Nei, er vel kanskje ikke så ille for andre. Men for meg betyr det en del.. Er redd for at siden jeg har gått ned i vekt, vil det være vanskelig å bli kvitt disse kg igjen. Vil helst holde meg stabil gjennom julen.

Skrevet

Du vil ikke legge på deg fett i løpet av 2-3 dager... Det er vannvekt. Det tar tid for kroppen å danne fett

Anonymous poster hash: b5303...301
Skrevet

Ok. Det var godt å høre :)

Skrevet

Du vil ikke legge på deg fett i løpet av 2-3 dager... Det er vannvekt. Det tar tid for kroppen å danne fett

Anonymous poster hash: b5303...301

Feil. Fra man har overspist til fettet legger seg på kroppen tar det ikke mange timene. Men selvfølgelig, forsvinner dette like fort igjen neste dag om man har et tilsvarende kaloriunderskudd.

http://www.kk.no/livsstil/dette-skjer-med-kroppen-n%C3%A5r-du-overspiser-23605

Anonymous poster hash: 4b3b9...bec

Skrevet

Feil. Fra man har overspist til fettet legger seg på kroppen tar det ikke mange timene. Men selvfølgelig, forsvinner dette like fort igjen neste dag om man har et tilsvarende kaloriunderskudd.

http://www.kk.no/livsstil/dette-skjer-med-kroppen-n%C3%A5r-du-overspiser-23605

Anonymous poster hash: 4b3b9...bec

Hva er din konklusjon? At jeg vil legge på meg fett av kcal overskudd julaften og 1.juledag? Eller at dette går vekk så fort jeg er tilbake til gamle gode rutiner di dagene jeg ikke skal skeie ut..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...