AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Jeg ønsker å kjøpe meg en printer, men synes det er litt vanskelig siden det er SÅ mange å velge mellom. Hva lønner det seg å kjøpe? Printere som er billige, har gjerne blekk som er superdyrt. Så jeg lurer på om noen her har peiling på dette? Hva har en ok kjøpspris, men som har "billig" blekk? Jeg er ute etter en helt vanlig printer. Ikke noe for fotopapir. Den MÅ ikke nødvendigvis ha skanner/kopi, sa printing er det viktigste. Hvilket merke? Er det noen steder bedre å handle enn andre? Finnes det kanskje noe bra "abonnement"-greier her? Anonymous poster hash: 69c3f...436
Gjest Strandet Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 (endret) Hvis du kjøper en rimelig laserskriver, så tror jeg denne holder lenge uten at du trenger å f.eks bekymre deg over at tonerkassetten går tørr etter få måneder. Jeg tenkte her egentlig kun på det å skaffe seg laserskrive med sort farge. Endret 27. november 2014 av Strandet 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Hvis du kjøper en rimelig laserskriver, så tror jeg denne holder lenge uten at du trenger å f.eks bekymre deg over at tonerkassetten går tørr etter få måneder. Jeg tenkte her egentlig kun på det å skaffe seg laserskrive med sort farge. Laserskriver? Dette er nytt for meg. Da trenger man ikke blekk? Eller misforstår jeg? Og finnes det ikke med farge? Anonymous poster hash: 69c3f...436
Lutetium 71 Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Laserskriver? Dette er nytt for meg. Da trenger man ikke blekk? Eller misforstår jeg? Og finnes det ikke med farge? Anonymous poster hash: 69c3f...436 Det fins med farge også. Fargelaser. Men jeg vet ikke helt om det er verdt prisen om du likevel 95% av tiden skal skrive ut tekst? Laserprintere slekter en god del på kopimaskiner, og bruker som nevnt toner (ja, det gjelder fargelaserne også). Ingen dyser som tørker ut, og papiret blir aldri søkkevått av blekk. Var jeg på ett veldig lite budsjett, hadde jeg gått for en "monolaser" (sort/hvitt laser), f.eks denne? Du klarer å få tak i den til under 500kr. Fant visst en liten norsk fargelasertest også. 1
Minya Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Laserskrivere er mye kjekkere for oss som ikke skriver ut femti ark per dag. De bruker ikke blekkpatroner, men tonerkassetter med et slags pulver i som bindes til arket ved hjelp av en laser. Blekkpatroner i vanlige skrivere går ofte tørre lenge før de er tomme, noe som er UTROLIG irriterende om du trenger en utskrift når patrona har gått tørr. Tonerkassettene derimot går ikke tørre på samme måte. Du kan fint ha samme tonerkassett til den faktisk er tom. Fargelaser er noe dyrere, og om du ikke skal skrive ut mye papirer med farge, kan du likegjerne kjøpe en svart-hvittlaser. Vil du likevel ha en fargelaser, er det ikke så mye pes annet enn at den har mer enn en tonerkassett da den trenger de tre grunnfargene i forskjellige tonerkassetter. Tonerkassettene er noe dyrere enn blekkpatroner, men varer dertil lenger. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå