Gå til innhold

Noen klatrere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil begynne å klatre, men har noen spørsmål jeg ikke finner svar på. Jeg skal melde meg på et klatrekurs, som er innendørs, for så å ta brattkort. Men senere ønsker jeg å klatre utendørs og ikke i vegg. Jeg kjenner ingen som klatrer og det finnes to steder i nærheten av meg som tilbyr kurs og de er begge innendørs, så sånn sett har jeg ikke så mye valg.

Jeg synes fjellklatring virker veldig spennende, men hvordan får jeg begynt med det? Er det sånn sett dumt at jeg tar et brattkortkurs innendørs?

Anonymous poster hash: 294d7...a50
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må ta brattkort for å få lov å klatre på led, og for å sikre. Du klatrer som oftest på led når du klatrer ute, så du må som sagt ha brattkort. Når du tar kurset og begynner å klatre innendørs

blir du som oftest kjent med folk som du kan klatre ute med når sesongen for det begynner. Anbefaler deg å klatre mye inne frem til utesesongen for å komme i klatreform.

Endret av Sunhill
Skrevet

Du lærer ikke akkurat så mye klatring på brattkortkurset. Det er i all hovedsak sikring og klatring på led, som hun over meg sier. Derfor har det lite å si om du lærer deg det inne eller ute. Det finnes videre kurs for uteklatring hvis du skulle bli interessert i det.

Få med deg en venn på kurset, så kan jo dere klatre sammen året rundt. Du blir nok fort kjent med folk som klatrer. En del klatrehaller arrangerer en fast dag i uka hvor folk bare kan møte opp, selv uten partner.

Anonymous poster hash: ab4fb...4fe
Skrevet

bli vant med og klatre inne først også kan du begynne og klatre ute

Anonymous poster hash: 829c6...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...