AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Hei. Jeg har det siste året bestemt meg for å selge mesteparten av sølvet jeg eier. Jeg har vært innom en gullsmed og fått adressen til noen som kan vurdere det. Men det er så mange som driver med sånt og jeg lurer på hvor og hva jeg skal gjøre for å få best pris. Er det noen her som nettopp har solgt sølv og sølvtøy som kan anbefale meg noe? Det er ikke alle settene som er hele og hører sammen, fordi vi er flere søsken og søskenbarn som har delt oss imellom. Men mesteparten av sølvet har for meg INGEN affeksjonsverdi og de få ting som har det, skal jeg selvsagt beholde. Jeg har spurt de andre om de vil kjøpe, ikke interessert. Tenkte det kanskje var lurt å gjøre før jul, for etter jul så er det kanskje mange som har dårlig råd og da er det kanskje flere som tyr til salg av forskjellige ting og tang for å få endene til å møtes? KJEMPETAKKNEMLIG hvis noen kan gi meg noen tips og råd! :-) Anonymous poster hash: 8f743...497 Anonymous poster hash: 8f743...497 Anonymous poster hash: 8f743...497
Gjest Evans Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Har du hørt med Esaias Solberg? De selger mye brukt sølvtøy og andre fine ting Jeg har aldri solgt noe slikt selv, så har dessverre ingen erfaringer. Men har sett det ligger noe ute på finn.no også, om du ønsker å selge direkte.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Du kan jo se på det som ligger på finn.no/torget. Det er markedet som hele tiden bestemmer hva som er mulig å få, akkurat som med boligsalg.Anonymous poster hash: 26e22...6c2
Fjompen Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Når det kommer til sølv, så er produktet/arbeidet mye mer verdt enn ren sølvvekt, slik at du må sjekke antikkbutikker og bruktmarkedet før du selger det til en oppkjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå